Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Seuraavassa linkissä tietoa valtiomme taloudesta:

http://www.statetreasury.fi/public/download.aspx?id=75717&guid=%7Be60c831d-78dd-41fd-a308-ac1cfdaadff0%7D

Heh, saattaa olla samoin kuin prosentin ja prosenttiyksikön kohdallakin: vain kolme täällä kirjoittavaa ymmärtää edes jotain linkin sisältämistä luvuista.    ;D





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 19.11.08 - klo:05:12
vain kolme täällä kirjoittavaa ymmärtää edes jotain linkin sisältämistä luvuista.    ;D



Veikkaan että kaksi : ;D

Kerran olin yhessä isossa projektissa mukana ja taien talousraportteja.
Its asiasta en ymmärtänyt mitään (käytännössä) mutta laskin niitä yhtene ja tein käppyröitä.
Kyllä se vaivasi kun toimi vain kirjurina.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 19.11.08 - klo:07:43
Lainaus käyttäjältä: se - 19.11.08 - klo:05:12
vain kolme täällä kirjoittavaa ymmärtää edes jotain linkin sisältämistä luvuista.    ;D



Veikkaan että kaksi : ;D

Kerran olin yhessä isossa projektissa mukana ja tein talousraportteja.
Itse asiasta en ymmärtänyt mitään (käytännössä) mutta laskin niitä yhteen ja tein käppyröitä.
Kyllä se vaivasi kun toimi vain kirjurina.

Aha, lasket pörssipelurina itsesi pois porukasta?     

Toinen vaihtoehto on, että lasket luikuria!    ;D

-------------

Ihan vakavasti.

Olen satavarma, etteivät herrat Vanhanen ja Katainen ymmärrä valtiontaloudesta tuon taivaallista. Tai just ja vain sen.
Onko näistä herroista kumpikaan ollut koskaan pätkääkään edes pienen yrityksen rahakirstun vartijoina tai toimitusjohtajina? Kuvittelevat, että puolueen johtaminen pätevöittää kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan.











Ei noista muiden puheista kannata välittää.

reedik

Lainaus käyttäjältä: se - 19.11.08 - klo:10:37


Olen satavarma, etteivät herrat Vanhanen ja Katainen ymmärrä valtiontaloudesta tuon taivaallista. Tai just ja vain sen.
Onko näistä herroista kumpikaan ollut koskaan pätkääkään edes pienen yrityksen rahakirstun vartijoina tai toimitusjohtajina? Kuvittelevat, että puolueen johtaminen pätevöittää kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan.



Yhdyn edelliseen puhujaan (tarkemmin sanoen hänen viestinsä sisältämän mielipiteen sanomaan), vaikka arvovaltainen amerikkalainen talouslehti Financial Times nimeskini hänet Euroopan parhaaksi valtiovarainministeriksi. Sulka hattuun saattaa lisätä nostetta tulla valituksi edelleen vielä merkittävämpiin tehtäviin. Se olisi kyllä vahinko, sillä monet eivät tiedä tai välitä perusteista, joiden pohjalta hänelle tuo titteli myönnettiin. Perusteina käytettiin peri jenkkiläisiä kovia arvoja kuten valtiontalouden kuntoa tai valtiovarainministerin poliittista menestystä.

Tosin Financial Times totesi itsekin, ettei tuota kunnianosoitusta tulisi ottaa täysin tosissaan, mutta olen lähes varma siitä, että se kelpaa Kataiselle ja hänen kannattajilleen selllaisenaan.


rapevainaa

.
Luin Suomen pankin toukokuu lopun taloudellista näkemystä. Siinä ei sanottu paljon mitään syksyn ongelmsta.

Eilen työkaveri oli kuuntelmasa Erkki Liikasta. Liikanen sanoi että hän ei oikeen voi sanoa mitään. JKun suun aukaisee, korot ampaisevat jonhonkin suuntaan.

THL tiedottaa

Suomen talousjohtajien eturivi on hajalla.

Suomen pankin pääjohtaja Erkki Liikanen totesi tässä runsas kuukausi sitten, että kannattaa sitoa lainansa pitkiin korkoihin. Pari päivää tätä ennen eräs toinen talousviisas, joku suuren liikepankin johtaja oli todennut, että lainat kannattaa sitoa pankkien prime-korkoihin. Päivää tuota ennen eräs kolmas talousviisas, olikohan tämä herra jonkin taloudellisen tutkimuslaitoksen johtaja, oli todennut, että ilman muuta 3 kuukauden heliboriin, ei mihinkään muuhun kannata lainaansa sitoa.


Mielestäni nämä "heppulit" ovat korkeista asemistaan huolimatta kevyttä tavaraa, mistään mitään tietämättömiä surkeasti läksynsä lukeneita tyhjimyksiä. Kunhan yrittävät rauhoitella kansaa, etteivät lähde joukolla nostamaan rahojaan pankeista.

-----------------------

Nyt saa lukea lehdistä, että pankit eivät anna lainoja yrityksille. "Pankkien hanat ovat kiinni", totesi viimeksi tänään vakuutusyhtiö Varman sijoitusjohtaja Risto Murto.

Arvatkaapa, mitä tästä seuraa!








Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Keskustan Markku Uusipaavalniemi äänestyttää pankkivaltuuston vuosikertomukseen liittämästään lausumasta. Sen mukaan eduskunnan on kiinnitettävä vakavaa huomiota siihen, ettei kansainvälistä talouskriisiä ole ennakoitu.


**********

Uusis on talousguru
7.11.2008 10:44
Curling-menestyjä Markku Uusipaavalniemi ennusti taloskasvun hiipumisen alkuvuonna 2007, kirjoittaa Kauppalehti verkkosivuillaan.

Nuorena kansanedustajana alkuvuonna 2007 Uusipaavalniemi (kesk) ennusti, että kulutusjuhlat ovat Suomessa loppumassa.

Synkän kuvan tulevaisuudesta maalannut "Uusis" vertasi vuotta 2007 vuoteen 1991. Molempia vuosia yhdistää sama teema: laman odotus.

- Olemme nyt vuonna 2007 vastaavanlaisessa tilanteessa (kuin 1990-luvun alussa), vaikka osa muuttujista onkin erilaisia, hän kirjoitti.

Tällä hetkellä lamaa ei kuitenkaan kukaan vakavasti otettava taho Suomessa ennusta. Uusipaavalniemi oli silti monta muuta oikeammassa kasvun kulmakertoimen arvioimisessa: asiat menivät olennaisesti huonommin kuin moni näki.



rapevainaa

.
Perjantai 21.11.2008 klo 14:27 Kauppalehti

Perjantaiaamuna Wall Streetillä analysoitiin pörssihistorian syvimpiin kuuluvia laskukausia, sillä sijoittajat pakenevat joukolla liittovaltion bondeihin ja käteiseen.

Dow Jones -indeksi on pudonnut 47 prosenttia lokakuun 2007 huipulta, ja vuoden 2008 pudotus on 43 prosenttia. Viimeksi yhtä raju alamäki koettiin FDR:n presidenttikaudella suuren laman aikoihin vuosina 1937-1938.

S&P 500 -indeksi on nyt 52 prosenttia alempana kuin edellisellä huipulla. Laaja indeksi on yhtä alhaalla kuin keväällä 1997.

S&P 500 on mittapuu, jota indeksirahastot käyttävät hyvin yleisesti. Indeksi on menettänyt kaiken sen nousun, jonka se ehti kasata nousuvuosina 2002-2007. Itse asiassa S&P 500 on pudonnut jo nyt enemmän kuin vuosien 2000-2002 teknoromahduksessa.

S&P 500 -indeksi on laskenut 48,8 prosenttia vuonna 2008. Se on indeksin kahdeksan vuosikymmentä pitkän historian rajuin vuosipudotus, ja vuodesta on jäljellä vielä yli 20 pörssipäivää.


Posiella

Lainaus käyttäjältä: se - 19.11.08 - klo:05:12
Seuraavassa linkissä tietoa valtiomme taloudesta:

http://www.statetreasury.fi/public/download.aspx?id=75717&guid=%7Be60c831d-78dd-41fd-a308-ac1cfdaadff0%7D

Heh, saattaa olla samoin kuin prosentin ja prosenttiyksikön kohdallakin: vain kolme täällä kirjoittavaa ymmärtää edes jotain linkin sisältämistä luvuista.    ;D







Sinä, Rape? ja ?????

Aika törkeää aliarviointia, sanoisin, herralta... ::)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Posi - 22.11.08 - klo:00:09
[
Sinä, Rape? ja ?????

Aika törkeää aliarviointia, sanoisin, herralta... ::)

Ei ei. Minä en tuosta paperista tiedä. Saat ihan hyvin pitää paikkani  :o

*** Jokaisen menestyvän miehen takana on nainen ja
jokaisen menestyvän naisen edessä on mies"  SORRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä