Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 31.01.09 - klo:16:49

Siinä tapauksessa lama ei kosketa minuakaan, sillä minä en heiluttele pörssejä eikä pörssit minua.

On ihan eri juttu heiluttaa maailman taloutta niin, että se ajautuu lamaan, kuin se, että sit se lama heiluttelee kaikkia, suakin.     ;D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 31.01.09 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: outopoika - 31.01.09 - klo:11:31

Jossain määärin kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se, että teollisuus on ryhtynyt tekemään ruuasta polttoainetta, on aiheuttanut ruuan hinnan nopeaa nousua kysynnän ja tarjonnan mukaan. 

Jossain määrin... joo, osaatko itse esittää jonkin prosenttiluvun siitä, millä painoarvolla ruoan hinnan vaihtelu on syynä lamaan?

Googleakin voi käyttää...
;)

Kertovatko prosentit totuuden asiasta. Ruuan hinta on nousussa myös sen takia, koska teollisuus on ryhtynyt tekemään siittä polttoainetta. Osaako kukaan laskea siittä johtuvia välillisiä kustannuksia.

THL tiedottaa

Kerro jossain muissa arvoissa sitten kuin prosenteissa, jos prosentit eivät sun mielestäs kerro totuutta. Sano vaikka murtolukuna.

Jaa, voithan sää sanoo vaikka "Piotiisselin tuotanto aiheuttaa laman melko varmasti."

;)

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 01.02.09 - klo:10:16
Lainaus käyttäjältä: outopoika - 31.01.09 - klo:16:49

Siinä tapauksessa lama ei kosketa minuakaan, sillä minä en heiluttele pörssejä eikä pörssit minua.

On ihan eri juttu heiluttaa maailman taloutta niin, että se ajautuu lamaan, kuin se, että sit se lama heiluttelee kaikkia, suakin.     ;D

Voimmeko me tehdä muuta kun sopeutua.  :)

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 01.02.09 - klo:11:39
Kerro jossain muissa arvoissa sitten kuin prosenteissa, jos prosentit eivät sun mielestäs kerro totuutta. Sano vaikka murtolukuna.

Jaa, voithan sää sanoo vaikka "Piotiisselin tuotanto aiheuttaa laman melko varmasti."

;)

"Piotisselin tuotanto on nostanut ruuan hintaa, ja ruuan hinnan nousu on yksi lamaannusta aiheuttava tekiä". 

Se joka tietää rosentit ja murtoluvut, kertokoon totuutensa itse.

THL tiedottaa

Ruoan (maissin, riisin, vehnän) hinta oli korkeimmillaan noin vuosi sitten. Siitä se on tullut alas noin 50 %...

Revi siitä!

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 01.02.09 - klo:14:14
Ruoan (maissin, riisin, vehnän) hinta oli korkeimmillaan noin vuosi sitten. Siitä se on tullut alas noin 50 %...

Revi siitä!

Odotan sinun kooklaavan myös käyrät, jotka tukevat revitystäsi.  :)

THL tiedottaa

Heh, mitä sää et usko?

Noita Rapen googlaamia käppyröitä vai sitä, että viljojen hinnat ovat pudonneet vajaassa vuodessa noin 50 %?

Tässä tietoa viljojen maailmanmarkkinahinnoista noin vuoden ajalta:

http://www.agrarberatung-hessen.de/markt/pflanze1/010403.html

Taulukosta ilmenee, että esimerkiksi viime vuoden tammikuussa maksettiin 260 euroa, tämän vuoden tammikuussa 150 euroa samasta tuotteesta.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 01.02.09 - klo:14:28
Heh, mitä sää et usko?

Noita Rapen googlaamia käppyröitä vai sitä, että viljojen hinnat ovat pudonneet vajaassa vuodessa noin 50 %?

Kertovatko Rapen käyrät hintojen laskusta, mielelläni vertaisin niitä sinun kooklaamiisi.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 01.02.09 - klo:14:28

Tässä tietoa viljojen maailmanmarkkinahinnoista noin vuoden ajalta:

http://www.agrarberatung-hessen.de/markt/pflanze1/010403.html

Taulukosta ilmenee, että esimerkiksi viime vuoden tammikuussa maksettiin 260 euroa, tämän vuoden tammikuussa 150 euroa samasta tuotteesta.

Mitä se tarkoittaa. Miksi ruoan hinta on laskenut vaikka ruoasta on puutetta. Kykenetkö sinä valaisemaan tuota asiaa ?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä