Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 01.02.09 - klo:19:53
http://agl.cc.jyu.fi/visu/index.php?id=546

Tuossa alkajaisiksi Outopojalle lukemista.

Sit ei mitään ruikun ruikun eikä mutkun mutkuja!

Lainaa1) Tuon "virallisen kotisivun" tieto: KOLMASOSA Suomen maa-alasta on soita ja kosteikkoja.

2) Minun äsken antamani tieto: Yli puolet tuosta alasta on ojitettu ja kuivattu. Tähän mennessä, koko ajan (netto)kuivataan lisää.

Tule sitten kertomaan, mitä mieltä olet linkkaamastasi "virallisesta kotisivusta".

1) Kolmasosa Suomen maa-alasta on ollut soita ja kostekkoja.

2) Joista puolet on kuivaamalla ojitettu ja uusiokäyttöön otettu.

Asia on sama kun tuo metsiemme hyötykäyttö.

THL tiedottaa

Kiitos!

Siis mikä asia?

Mikä on rinnastettavissa metsiemme hyötykäyttöön? Millä tavoin?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 03.02.09 - klo:09:58
Kiitos!

Siis mikä asia?

Mikä on rinnastettavissa metsiemme hyötykäyttöön? Millä tavoin?

Millä tavoin teollisuutemme hyötykäyttää sekä metsä- että suoturve varantojamme ?

LainaaSit ei mitään ruikun ruikun eikä mutkun mutkuja!

THL tiedottaa

Vastaat kysymyksellä, hauskaa!

Tiedätkö itse, mitä metsäteollisuudessa tapahtuu? Tiedätkö Suomen metsien tilanteesta?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 03.02.09 - klo:10:05

Millä tavoin teollisuutemme hyötykäyttää sekä metsä- että suoturve varantojamme ?

Kannattaa katsoa guuglesta. Tältä foorumilta ei saa vastausta. Avainsanat metsäteollisuus  ja turvetuotanto

Entä sitten metsiemme hukkakäyttö? Laintanpa guugleen............Guugle ei ymmärtänyt kysymystä. Ei löytänyt mitään.

Jännä homma. Lähes puolet turvetuotannosta on Pohjanmaalla  http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.luonnontila.fi/beta/fi/kuvat/suot/SU3_turvetuotanto.gif&imgrefurl=http://www.luonnontila.fi/beta/fi/suot/SU3.html&usg=__kdxIx9NjwDTnF6j_TFwN4Coq0uE=&h=277&w=610&sz=16&hl=fi&start=9&um=1&tbnid=KP_4wbDAe94aIM:&tbnh=62&tbnw=136&prev=/images%3Fq%3Dturvetuotanto%26um%3D1%26hl%3Dfi%26rls%3Dcom.microsoft:*%26sa%3DN

Moni suo on Suomessa kaiveltu kun palaturvetta lohkotiin navetoihin 50 v sitten. Sillä sidottiin virtsa ja lanta lannoitteeksi.
Nyt tämä turveseipppät ovat melkein kaatuneet lahoina, mutta suoladoissa on vielä vanhaa tavaraa.

Yhden turpeen hukkakäytön tiedän. Kun turvetta laittaa puutarhaan maahan pehmikkeeksi ja kukille, se lahoaa parissa vuodessa niin ettei mitään jää jäljelle.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 03.02.09 - klo:10:32
Vastaat kysymyksellä, hauskaa!

Tiedätkö itse, mitä metsäteollisuudessa tapahtuu? Tiedätkö Suomen metsien tilanteesta?

Ajattelin kysymyksesi olevan retorinen, että tiesit jo kysyessäsi.

Mitä metsäteollisuudessa on tapahtunut, tapahtuu, ja tulevaisuudessa tulee tapahtumaan.

Kyllä sinäkin tiedät että, "Suomikin elää metsästä (ja myös turpeesta)".  

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 03.02.09 - klo:11:04

Mitä metsäteollisuudessa on tapahtunut, tapahtuu, ja tulevaisuudessa tulee tapahtumaan.

Minä en lähde näitä arvailemaan kun en kuulu sisäpiiriin mitenkään. Kunhan seurailen.

Se on mulle kuitenkin selvää että metsäteollisuuden osakkeita en ostele yhtään. Se on kaluttu luu.

Sen verran tiedän että VAPO on ostanut kaikki turvetuotantoon sopivat suot mitä on ollut myynnissä tai saannut ostetuksi.
On markkinoilla muitakin, esim. yksityisiä nostofirmoja, UuPeeäMmää ja muuta.

Soiden ja hukkapuun tulevaiuudesta esitetään kaikenlaista hömppää ihan virallisilta tahoilta.
Näiden tarkoituksena on kait saada tutkimuksen määrärahoja säätiöiltä. 

Esim. sanotaan että kaivettua suota voidaan käyttää pensasmustikan tai muuraimen viljelyyn. Sen verran tiedän nyt että se ei sovi kumpaakaan.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Rape - 03.02.09 - klo:10:48

Yhden turpeen hukkakäytön tiedän. Kun turvetta laittaa puutarhaan maahan pehmikkeeksi ja kukille, se lahoaa parissa vuodessa niin ettei mitään jää jäljelle.

Toisaalta energian vakion mukaan mitään ei katoa, energia vain muuttaa muotoaan.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 03.02.09 - klo:11:17

Toisaalta energian vakion mukaan mitään ei katoa, energia vain muuttaa muotoaan.

Vai niin. Tuo on hyödyllinen tieto.

Ton tietysti voi sanoa kun jättää pellin auki lämminneessä  uunissa. Ei se hävinnyt minnekään, muutti vaan muotoa :) 
Kansa tiesi että se meni harakoille.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Rape - 03.02.09 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: outopoika - 03.02.09 - klo:11:04

Minä en lähde näitä arvailemaan kun en kuulu sisäpiiriin mitenkään. Kunhan seurailen.

Ehkä se tietää.

Lainaa
Se on mulle kuitenkin selvää että metsäteollisuuden osakkeita en ostele yhtään. Se on kaluttu luu.

Yksi syy ylituotantoon on mahdollisesti informaation siirtyminen sähköiseen muotoon (data), jolloin paperin kysyntä vähenee.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä