Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: se - 07.12.09 - klo:08:11
No, joo, me eletään tässä vasta joulukuun alkua ja tilastot voi valmistua vasta tämän kuukauden mentyä ohitse.
Ehkäpä tammikuun lopulla tai helmi–maaliskuussa?

Suunnan tuo toki näyttää.
Eli mitä tummempi iho, sitä varmemmin työttömänä.

Heh, kiinalaiset ovat muutoinkin poikkeuksellisia kuin vain työttömyyden suhteen.

Aasialaiset eivät näytä olevan laiskansorttisia., työllistyvät parhaiten., ilmeisesti työnantajatkin ymmärtävät., mitä saavat, kun työllistävät Esim Vietnamilaisen., tai Kiinalaisen.

Vietnamin pakolaisten työttömyysluvut Suomessa taitaa olla alhaisemmat kuin supisuomalaisten. Sitäpaitsi tykkäävät työllistää itse itsensä., ovat monesti pienyrittäjiä.
Suomalainen reppana., kun joutuu työttömäksi., jää helposti notkumaan ja moittimaan yhteiskuntaa ja H..vetin herroja. ;)

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 07.12.09 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: se - 07.12.09 - klo:10:22

Ittehän sä noi pilkut toit esille.

Itse väitit ne löytäneesi ennenkuin olin edes laittanut ne esiin

Ei ollukkaan kyse siitä, mitä sä tai mä huomasin, vaan siitä, että sä niistä ensin huomautit!

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Kyllä näkee, että tälläkin palstalla on lamaantumisen merkkejä ilmassa. Takerrutaan tavan takaa epäollennaisuuksiin, saivarrellaan mitättömistä asioista, viilataan tarkoitushakuisesti pilkkuja. Toisaalla taas pyllistetään joka suuntaan, kohdistamatta haisevia vastalauseitaan millekään taholle erityisesti. Olennaiseen keskittyminen on siis tässä valossa tarkasteltuna täysin hakusessa.

- Ehkä tämäkin on vain jonkinlainen osoitus yleisestä taantumuksesta - turhautumisesta, tai muusta ajan kuvaan kuuluvasta mielipideilmaston pilaantumisesta. Tässä kontekstissa onkin hyvä välillä ottaa etäisyyttä näihin ummehtuneisiin kuvioihin. Mitä nyt tietyssä mielessä on toisinaan hyvä tuoda julki tämä yleinen asiaintila, vaikka se ei muutosta välttämättä myönteiseen tai rakentavaan suuntaan aina edistäisikään.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

karpalo

Lainaus käyttäjältä: S - 07.12.09 - klo:15:18
Kyllä näkee, että tälläkin palstalla on lamaantumisen merkkejä ilmassa. Takerrutaan tavan takaa epäollennaisuuksiin, saivarrellaan mitättömistä asioista, viilataan tarkoitushakuisesti pilkkuja. Toisaalla taas pyllistetään joka suuntaan, kohdistamatta haisevia vastalauseitaan millekään taholle erityisesti. Olennaiseen keskittyminen on siis tässä valossa tarkasteltuna täysin hakusessa.

- Ehkä tämäkin on vain jonkinlainen osoitus yleisestä taantumuksesta - turhautumisesta, tai muusta ajan kuvaan kuuluvasta mielipideilmaston pilaantumisesta. Tässä kontekstissa onkin hyvä välillä ottaa etäisyyttä näihin ummehtuneisiin kuvioihin. Mitä nyt tietyssä mielessä on toisinaan hyvä tuoda julki tämä yleinen asiaintila, vaikka se ei muutosta välttämättä myönteiseen tai rakentavaan suuntaan aina edistäisikään.

Niin Totta., ja hyvin esitetty asia., Että ihan  itkettää ., miten löytyikin nuo sanat niin osuvasti...

THL tiedottaa

Niin totta...hyvin esitetty...

Haistakaa home koko seurakunta (S ja postman).

Tässä ei oo mitään pilkkuja Rapen kanssa viilailtu.
Etteks te osaa lukee, täh?

Kyse on USA:n työttömyysluvuista.
Kattokaa ny itte tuolta edeltä.

S

Joskus on asiat sanottava suoraan, niinkuin ne eteen tulevat. Toisinaan ne osuvat, joskus jopa uppoavat. Riippuu ihan senhetkisestä ilmapiiristä, miten mikäkin kritiikin ääni otetaan milloinkin vastaan - vai kaikuuko se vain kumisevana tyhjille saleille.

- Välillä sitä maailman menoa seuratessaan ei oikein itsekään tiedä, itkeäkkö, vai nauraakko. Sen verran murheellista kertomaa on liikenteessä vallalla; että siihen alkaa jo pikkuhiljaa turtua. Tämä on kuitenkin hälyttävä merkki - koska jos ihminen muuttuu välinpitämättömäksi, eikä piittaa mm. ympäristönsä asioista, voi noutaja tulla hyvinkin nopeasti - mikä ei tietenkään ole aina paras ratkaisu maailmalla velloviin globaaleihin ongelmiin!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: se - 07.12.09 - klo:16:19
Niin totta...hyvin esitetty...

Haistakaa home koko seurakunta (S ja postman).

Tässä ei oo mitään pilkkuja Rapen kanssa viilailtu.
Etteks te osaa lukee, täh?

Kyse on USA:n työttömyysluvuista.
Kattokaa ny itte tuolta edeltä.

Lainaus käyttäjältä: S - 07.12.09 - klo:16:20
Joskus on asiat sanottava suoraan, niinkuin ne eteen tulevat.

Säähän äkkiä reagoit!

S

Täytyyhän sitä nyt olla asioista perillä - elää ikäänkuin ajan hermolla, jopa aikaansa edellä - jos aikoo tästä hullunmyllystä selvitä elävänä!

- Itseoikeutettuna Tietäjänä on osattava ennakoida vaistonvaraisesti missä kulloinkin mennään - arvioitava asioiden vakavuusasteet, kartoitettava erilaiset selviytymis-strategiat yms. jonka turvin pahoistakin paikoista selvitään lopulta ehjin nahoin.

rapevainaa

jopa alkoi tietäjän tuntosarvet värisemään. siitä sait, se-nkin.

karpalo

Mun mielest., (sopinee tuollainen puolivallaton teksti joskus maanantaisin) siis kuitenkii noi Rapen USA:n työttömyysluvut osoittaa selvästi kuinka "keltainen" väestö on kiinnostuneempaa työllistyä., kuin muut ?

Suomen metsissä häärii Aasialaisperäisiä marjan poimijoita.  Onko siellä näkynyt Somaleja marjanpoimintahommissa.., vastaan itse itseäni korostaen., Ei., siis eipä juurikaan.

Somaleita olen nähnyt kun olen Hesassa ja Vantaalla joskus liikuskellut., olen nähnyt Ostoskeskuksissa ja rautatieasematunneleissa ja muissa paikoissa hitaasti soljuvan kalliiden merkkifarkkujen (jäljitelmiä tai "nyysittyjä" sori lainattuja) ja muissa kuteissa., Suomihan on mm. maksanut solidaarisesti EU:n suuremmat toimeentulotukiaiset juuri tälle "letkeälle väestölle"

Ei silti viittis olla rasisti., enkä olekkaan., joskus totuuden sanominen ottaa koville., koska vastaanottokodin omistaja ei siitä tykkää.

Niin Peruskysymys oli metsissämme liikkuu marjanpoimijoita., mutta se ei kiinnosta kaikkia., miksi ei, koska ilmankin tulee hyvin toimeen

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä