Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa


SAS menossa konkkaan? Arvopaperilehti

Yhtiö joutuu todennäköisesti pyytämään omistajiltaan lisää rahaa, sillä se ei voi pyytää lainaa pankeilta. Pankit vaatisivat kovan hinnan lainasta SAS:lle", eräs uutistoimisto SIXin haastattelema analyytikko sanoo.

Kyseisen analyytikon mukaan SAS:n riski ajautua konkurssiin on hyvin korkea.

Tanskalaislehti Börsen uutisoi tänään, että SAS on jo käyttänyt osakeannilla aikaisemmin tänä vuonna keräämänsä kuusi miljardia Ruotsin kruunua.

"Seuraavien 6-9 kuukauden aikana tulee todennäköisesti tapahtumaan jotain repäisevää, jos yhtiötä ei onnistuta kääntämään oikeaan suuntaan", SIXin haastattelema analyytikko sanoo.

********

6 mrd kruunua on siis 600 milj euroa.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Rape - 31.12.09 - klo:14:02

SAS menossa konkkaan? Arvopaperilehti

Yhtiö joutuu todennäköisesti pyytämään omistajiltaan lisää rahaa, sillä se ei voi pyytää lainaa pankeilta. Pankit vaatisivat kovan hinnan lainasta SAS:lle", eräs uutistoimisto SIXin haastattelema analyytikko sanoo.

Kyseisen analyytikon mukaan SAS:n riski ajautua konkurssiin on hyvin korkea.

Tanskalaislehti Börsen uutisoi tänään, että SAS on jo käyttänyt osakeannilla aikaisemmin tänä vuonna keräämänsä kuusi miljardia Ruotsin kruunua.

"Seuraavien 6-9 kuukauden aikana tulee todennäköisesti tapahtumaan jotain repäisevää, jos yhtiötä ei onnistuta kääntämään oikeaan suuntaan", SIXin haastattelema analyytikko sanoo.

********

6 mrd kruunua on siis 600 milj euroa.


Finnairin kapteenit ja muu henkilökunta on jostain syystä syksyn aikana tehnyt parhaansa jotta SAS säästyisi poistamalla kuvioista yhden sen kilpailijoista, nimittäin oman lentoyhtiönsä Finnairin.
Samalla on tehty hallaa myös suomalaisten maineelle yleensä ja erityisesti Lapin matkailuelinkeinolle ja siitä elantonsa saaville.

Mutta ei se mitään vaikka lentoyhtiöitä kaatuu.
Tilalle tulee uusia, halpalentöyhtiöitä, jotka kohta muttuu tavallisiksi lentoyhtiöiksi.
Kyllä Finnairin henkilökunnalle töitä läytyy myös tulevaisuudessa, tosin ei enää entisin ehdoin.
Saavutetut edut eivät enää ole voimassa kun turvallinen valtion omistama Finnair saadaan nurin.


Eugen

Tota on maailmalla ilmassa! (  ;D ) Myös Italian kansallinen lentoyhtiö Alital on liki konkassa, kuten Irlannin Aerlingus.
"Aye, caramba!"

rapevainaa



Vantaan lentokentän tavaran käsittely on takkuillut pitkään. Kävin Malesiassa 1,5 v sitten ja silloin pois tullessa  4 tavarasta 2 jäi kentän kätköihin. Silloin kirjoiteltiin paljon hukkuvista tavaroista.

karpalo

Olin Madeiralta Funchalista lähdössä., katselin kun juuri Suomesta tullutta Thomas Cook:in (Tjäreborgin kanssa kimpassa oleva keskihalpalentoyhtiö) koneen matkatavaraosastoa purettiin. Videoin huvikseni tapahtumaa.

Hihnalta tuli Matkalaukkuja.,  Reppuja, nyyttejä.  Seisoaltaan reippaankokoinen mieshenkilö kävi niihin käsiksi., otti reilun otteen ., paiskasi komeassa kaaressa matkalaukun tai minkätahansa käsiinsä saaman esineen peräkärryihin., jossa se sitten liukui tai pyöri tai kaatui. Kärryissä sitten toinen kaveri asetteli niitä pinoihin.

Ei se kovin hellävaraiselta näyttänyt., ei niitä asetella tai niistä "huolehdita"., saattaapi mennä hukkaankin..., miksi kaikki on niin leväperäistä ?

Kaikenlainen kilpailun kiristyminen joka sektorilla ja jokaisessa käsittelyvaiheessa aiheuttaa sen., että kun "löysät" otetaan pois., jää jäljelle vähemmän henkilökuntaa., enemmän Kiirettä., enemmän virheitä.

Turvatarkastuksen paisuminen vie lisäksi kapasiteettiia kenttähenkilöstön muulta toiminnalta. ;)



Oma Laukkuni Kuvassa., säilyi reissulta suht, koht ehjänä ;)


Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: postman - 31.12.09 - klo:16:26
Olin Madeiralta Funchalista lähdössä., katselin kun juuri Suomesta tullutta Thomas Cook:in (Tjäreborgin kanssa kimpassa oleva keskihalpalentoyhtiö) koneen matkatavaraosastoa purettiin. Videoin huvikseni tapahtumaa.

Hihnalta tuli Matkalaukkuja.,  Reppuja, nyyttejä.  Seisoaltaan reippaankokoinen mieshenkilö kävi niihin käsiksi., otti reilun otteen ., paiskasi komeassa kaaressa matkalaukun tai minkätahansa käsiinsä saaman esineen peräkärryihin., jossa se sitten liukui tai pyöri tai kaatui. Kärryissä sitten toinen kaveri asetteli niitä pinoihin.

Ei se kovin hellävaraiselta näyttänyt., ei niitä asetella tai niistä "huolehdita"., saattaapi mennä hukkaankin..., miksi kaikki on niin leväperäistä ?

Kaikenlainen kilpailun kiristyminen joka sektorilla ja jokaisessa käsittelyvaiheessa aiheuttaa sen., että kun "löysät" otetaan pois., jää jäljelle vähemmän henkilökuntaa., enemmän Kiirettä., enemmän virheitä.

Turvatarkastuksen paisuminen vie lisäksi kapasiteettiia kenttähenkilöstön muulta toiminnalta. ;)


Kyseessä on  vapaa kilpailu, mikä on luonnollista kun eletään vapaan kilpailun yhteiskunnassa.
Kun ihmisillä on mahdollisuus valita halvan ja kalliin välillä otetaan usein halvempi vaihtoehto vaikka siihen sisältyisi suurempi riski vaikkapa matkatavaroiden osalta.
Juuri tämä kilpailutilanne vie laatuyhtiöitä vaikeuksiin.

Omalta osaltani sanoisin että mieluimmin vältän lentomatkustamista kokonaan jos on mahdollista matkustaa maata pitkin. Niin olen viimeaikoina tehnyt.
Mutta kun olen mennyt matkakohteeseen lentämällä olen valinnut halvimman mahdollisen lennon vaikka se olisi tarkoittanut vaihtoja ja maleksimista lentokentillä.
Tavarat olen saanut mahtumaan käsimatkatavaroihin. Ehkä ne käsimatkatavarat ovat olleet vähän ylipainoiset ja hankalat raahata, mutta se takaa sen ne että tulevat ajoissa perille ja myös sen ettei tule laahattua mukana liikaa turhaa kamaa.

Kyseessä on siis kysynnän ja tarjonnan lait joihin pitäisi valitettavasti sopeutua niin Finnair kun finnairin henkilökunnankin.
Jostain syystä sopeutuminen vain on kovin vaivaloisen tuntuista.  Mutta se tulee kyllä tapahtumaan tavalla tai toisella.

Voihan olla että jossain vaiheessa kysyntä suuntautuu taas laatumatkustamiseen, kenties sitä laatutuotteen kysyntää ei ole koskaan niin paljon että siinä riittäisi työtä Finnairin suuruiselle organisaatiolle.  Mutta juuri nyt näyttää siltä että ihmiset eivät halua maksaa laadusta, miksi siis finnairin lentäjät ja muu henkilökunta hakkaavat turhaan päätään seinään ja aiheuttavat vahinkoa itselleen ja muille?  Sitä on niin vaikeata käsittää.



.

karpalo

Niin., niin sain tuosta kommentistasi sen vaikutelman., hyvä Alien., että ehdottaisit Finnairillekin luopumasta "Laatulentoyhtiön Imagosta"., lienee hävinnyt jo muutenkin viime aikojen tapausten johdosta.

Sen sijaan tulisiko siellä alkaa muovata ja tehdä selvästi ja suoraan täyskäännös, "Haluamme Heittää Lentomatkustajat Paikasta Toiseen Niin Halvalla KUin Rahkeet Riittää"

Siis ottaa selvä Imagonmutos., alkaa Halpisyhtiöksi., mainostaa kuten LIDL., tää on Halvempi !

Miksi me emme voisi olla silläkin sektorilla paras., sehän olis hianoo. Finnair Lennättää Halvimmalla koko maailmassa., Hiano tavoite., pojat ryhtykääs hommiin! ;)


Eugen

Se on noissa lentokentän laukkupalveluissa sama kuin vaikkapa postin hommissa...  ne ei vaadi hirveetä aivo-pääomaa tai osaamista ja sinne kertyy kaiken maailman idiootteja hommiin. Yksi kaveri kertoi kun se oli teininä ekoissa kesähommissa postissa, niin jos jossain paketissa oli Fragile-tarra, juuri sitä laatikkoa potkittiin antaumuksessä (ongelma lienee kansainvälinen, vertaa stoukki Ace Ventura - Pet Detective -leffan alussa, jossa Jim Carrey pelaa futista Fragile-merkityllä paketilla) Niin kaveri kertoi, että kerran yksi heebo ajoi läpi tukin haarukoilla isoa pakettia, jossa oli Fragile-merkki. En koskaan laita paketteihin mitään fragile-merkkejä, vaikka särkyvää kamaa postittelenkin työn puolesta.

"Aye, caramba!"

karpalo

Niin juuri., tietysti Postin Hommiinkin kerääntyy näitä piittaamattomia. Vaikka nikkini on "Postman"., en tunnista postista muuta kuin Pekka Vennamon., joka joviaalina yhtiönjohtajana pelkällä YO-pohjalla nyt sitten reissailee golf-maila pehmeissä kätösissään ympäri maailmaa.

Niin ne suuret Yhtiöstrategiaosaajat., näin heillä menee., lupa kaikilla pyrkiä samaan., heidän laukkujaan paiskotaan muuten samalla tavalla., eivät jätä niitäkään rauhaan., harmi, että tollaisille strategisesti yhtiön kannalta oleviin työpisteisiin kerääntyy näitä hurjimuksia, jotka eivät ainaskaan ajattele edustamansa yhtiön etua.

Ei  muuta kuin palkkaa lissää ja lakkoja ja sitten menee Brittituristin kamat minne sattuu.., hyi hemmetti., pitäs itte hoitaa kaikki asiat. :)

karpalo

Vieläkö Saab pelastuu ?



Mitä miettivät tuhannet Saabistit Suomessakin? Ovat suruissaan., kun on näitä juttuja seurannut., niin isällä oli jo saapi., ittellä on neljäs saapi menossa., asutaan Uudessakaupungissa.., koko suku melkein on ollut saapilla töisä., nyt loppuu kaikki., loppuu koko elämä., saapi menee hautaan.., me seurataan mukana..

Oi saapi saapi.., saapi tulla mitä uutta vaan., niin sellaista saapia., kun ennenvanhaan oli., sellaista saapia saapi hakea. ;) Eikä löyvy.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä