Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Biologinen kuolemattomuus

Aloittaja Sini, 21.12.13 - klo:19:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

kromi

Mikä tahansa aketeeminen koulutus pätevöittää oikeassa olemiseen alalla kuin alalla.

Viisaus, ja elämän ja ihmisten ymmärtäminen löytyy kirjoista.
Tai vaihtoehtoisesti opettajien suusta, jotka tuovat julki oman ajattelunsa tuloksia.

Niin tai näin, totuus ei löydy omasta aamupuurosta, jonka olet oman mieltymyksesi mukaiseksi tehnyt. Ihan itse ajatellut sen olevan hyvää juuri sinulle, ilman keittokirjaa...

Toope

#241
Kommentoin noihin edellisiin ketjussa: Sekalainen rönsyketju, koska asia ei liity tähän aiheeseen.
https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=1894.msg98534#msg98534

Ylläpito tosin siirsi toiseen ketjuun.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Sini

Biologinen kuolemattomuus - tai huomattava eliniän pidentäminen - aiheena vilahtelee silloin tällöin mediassa. Tällä kertaa 'Hyvissä ja huonoissa uutisissa' (jakson viimeinen uutisklippi). Täytyy sanoa, että vastustus on kyllä kova tälle idealle. Ja kun kuitenkin näyttää siltä, että tiede vääjäämättä ratkaisee elämän ja kuoleman salaisuuden.

http://www.ruutu.fi/ohjelmat/hyvat-ja-huonot-uutiset/kausi-5-jakso-8

Toope

Biologinen kuolemattomuus (tai vähintäänkin elinajan pidentäminen) ajatuksena ja haaveena on toki yhtä vanha kuin ihmisen äly. Kuolema vaan on osa ihmisenkin elämää. Kuolemattomuutta tosin voidaan saada vain saamalla perillisiä tai luomalla jotain, jota jälkipolvet haluavat jatkaa. Aika syvällistä, eikö? ;D
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

jösses

Luin äskettäin pikaisesti tieteellisen artikkelin, jossa kerrottiiin hiirillä tehdyistä kokeista. Jo parhaat päivät nähneisiin hiiriin ruiskutettiin muistaakseni ihmisestä otettua hormonia tai jotakin muuta ihmiskehon tuottamaa ainetta. Tuo ruiske sai vanhojen hiirten solut uusiutumaan ja ne nuortuivat ja piristyivät selvästi. Tutkijat olivat sitä mieltä, että sama voisi onnistua ihmisilläkin ja ikää voitaisiin pidentää radikaalisti ja mahdollisesti pysäyttää vanheneminen kokonaan.

Minä en usko biologiseen kuolemattomuuteen, enkä usko, että ihminen enää koskaan saavuttaa Metusalemin ikää :-)


Sini

Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:20:09
Luin äskettäin pikaisesti tieteellisen artikkelin, jossa kerrottiiin hiirillä tehdyistä kokeista. Jo parhaat päivät nähneisiin hiiriin ruiskutettiin muistaakseni ihmisestä otettua hormonia

Juuri tästä uutisesta oli kysymys Hyvissä ja huonoissa uutisissa. Vanhaan hiireen ruiskutettiin nuoren hiiren verta ja vanha hiiri sai valtavasti uutta elinvoimaa.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Sini - 03.07.14 - klo:07:01
Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:20:09
Luin äskettäin pikaisesti tieteellisen artikkelin, jossa kerrottiiin hiirillä tehdyistä kokeista. Jo parhaat päivät nähneisiin hiiriin ruiskutettiin muistaakseni ihmisestä otettua hormonia

Juuri tästä uutisesta oli kysymys Hyvissä ja huonoissa uutisissa. Vanhaan hiireen ruiskutettiin nuoren hiiren verta ja vanha hiiri sai valtavasti uutta elinvoimaa.

Tuossahan on selvä syy-yhteys siihen, että miksi yleensä halutaan imeä verta. Hyttyset ja monet muutkin, esim iilit, imevät halukkaasti ihmisen verta.

No, tottakai, haluavat itselleen pidemmän elinajanodotuksen.

Ihmispuolella verenimentä on vain vertauskuvallista, ainakin useimmin, ehkä toisinaan muutenkin. (Juha-sanonta)

Ihmisten toisen ihmisen verenimentää ei ole käytetty vielä tehokkaasti eliniän pidentämiseen.

Ainoastaan verensiirroilla kyetään pelastamaan  ihmishenkiä, ei suoranaisella veren juomisella, taikka syömisellä.

Itse olen kuitenkin napsutellut usein ti-ke Tapolan verimakkaran palan, sitä saa lämpimänä silloin paikallisesta Prismasta. Ehkä sillä on ollut merkitystä, että olen vielä "Äijä-kerhoon" raahautunut näilläkin ikävuosilla.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Sini - 03.07.14 - klo:07:01
Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:20:09
Luin äskettäin pikaisesti tieteellisen artikkelin, jossa kerrottiiin hiirillä tehdyistä kokeista. Jo parhaat päivät nähneisiin hiiriin ruiskutettiin muistaakseni ihmisestä otettua hormonia

Juuri tästä uutisesta oli kysymys Hyvissä ja huonoissa uutisissa. Vanhaan hiireen ruiskutettiin nuoren hiiren verta ja vanha hiiri sai valtavasti uutta elinvoimaa.

Tätähän tapahtuu jatkuvasti ihmisillä: vanhoihin hiirulaisiin tankataa nuorempien verta. Verenluovutuksessa on yläikäraja ja sitä paitsi sairausrajakin. Valitettavasti elinvoima ei piileskele veressä...

Toope

Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:20:09

Minä en usko biologiseen kuolemattomuuteen, enkä usko, että ihminen enää koskaan saavuttaa Metusalemin ikää :-)

En usko, että pitäisikään. Kuoleminen kun on osa elämäämme. Jossain vaiheessa lusikat pitää heittää nurkkaan.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Toope

Miksi pitäisi saavuttaa Metusalemin ikää. Luulen useimpien olevan valmis kuolemaan jo aiemmin. Tuskin tuo kuolema niin kamalaa on, jos miljardit ovat sen kokeneet jo aiemmin, eikä yksikään ole minulle tullut valittamaan asiasta.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä