Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jäsenten kirjoitukset muualla

Aloittaja Juha, 03.01.14 - klo:18:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 25 Vieraat katselee tätä aihetta.

kromi

Lainaus käyttäjältä: Juha - 22.06.14 - klo:18:45
Lainaus käyttäjältä: kromi - 22.06.14 - klo:18:27
Ootko Juha koskaan harkinnut itse meneväsi "eteenpäin"?


Mihin tällaiset harkinnat auttaa?

?????

Ootko sä ihan oikeesti trolli?
Jos näin on, niin helvetin hyvin oot saanut porukan mukaasi....

Elämä on jossain siellä ulkona! Nyt vain "eteenpäin"!

Juha

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 22.06.14 - klo:18:53
Kirjoitat kuin tuntisit eteenpäin meneviä: saanko esittää syvän epäilyni, sinä ketään eteenpäin meneviä tunne.


Aika turha kysymys pohdittavaksi.

Omassa eteenpäinmenossa on ihan riittävästi. Joskus se linkkautuu muihin, koska en elä yhteydettömästi. Silloin pittää kai olla jossain puhe- tai viesti-yhteydessä mukana.

Kopek

#172
Lainaus käyttäjältä: Juha - 19.06.14 - klo:07:03

Pitkä kirjoitus, jota en viitsi kopsata tänne:
http://juhamyllarinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/170605-ideointia-kimppasuhteet

Lukee se, jota kiinnostaa.

Kirjoitus sisältää hyviä ehdotuksia, joista osa on jo jossakin määrin toteutunut.

"Valmistaja ja asiakas sopisivat suhteen, jossa asiakas saisi tuotteen käyttöoikeuden ja valmistaja jatkuvan sopivan korvauksen."
"Jos autoja tarvitaan, voisi niiden käyttö perustua samaan."

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_leasing

"Perinteisesti junamatkustaminen maksetaan jokaiselta matkalta erikseen. Junamatkustamista voisi ajatella kimppasuhteella. Junapalvelun tuottaja ja asiakas solmisivat sopimuksen, joka takaisi rajattoman käyttöoikeuden matkustaa junassa."

Lipulla voi matkustaa rajattomasti valituissa junissa ja valitussa matkustusluokassa sen voimassaoloaikana.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/kausilippu_kauko

"Kimppaperiaate voisi sopia muuhunkin."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Asumisoikeusasunto_(Suomi)

Itse olen joskus miettinyt ratkaisuksi holtittoman kulutuksen ongelmaan erityistä elinkaariveroa, joka lisättäisiin tuotteiden hintoihin. Mitä pidemmän käyttöiän valmistaja takaisi tuotteelle, sitä vähemmän sen hintaan lisättäisiin veroa. Tätä varten tuotteet sertifioitaisiin eri käyttöikäluokkiin.

Jos valmistaja takaisi esimerkiksi pesukoneelle 20 vuoden käyttöiän, laitteeseen pitäisi vähintään näin pitkän ajan olla tarjolla kohtuuhintaisia varaosia ja huoltoa, niin että se oikeasti olisi käytettävissä mainitun ajan. Bluffia ei tulisi hyväksyä. Varaosia ja huoltoa ei saisi hinnoitella niin kalliiksi, että tuote olisi käytännössä käyttökelvoton vian ilmetessä, vaikka sen teoriassa voisikin vielä suurella rahalla korjata. Jotta tuote saisi pitkän käyttöiän luokituksen ja siten alhaisen veroprosentin, valmistajan pitäisi uskottavasti todistaa, että tuote todella on käytettävissä luvatun ajan. Jos näin ei olisi, valmistaja saisi jonkin sanktion eli esimerkiksi menettäisi luokitusoikeutensa määräajaksi tai jotain muuta.

Nykyisin valmistajat jopa tahallisesti lyhentävät tuotteiden käyttöikää, jotta uusia tuotteita menisi kaupaksi. Talouskasvu-, työllisyys- ja bruttokansantuotelukemat näyttävät hyviltä, kun raaka-aineiden hankinta, energian tuotanto, kuljetukset, teollisuus, kauppa ja jätehuolto pyörivät täysillä tuottaessaan kuluttajille roskaa, joka kestää hetken ja päätyy kaatopaikalle tullakseen korvatuksi uudella roskalla, joka kestää hetken ja päätyy kaatopaikalle jne. Ympäristön ja luonnonvarojen kannalta tällainen jatkuva tuottaminen tuottamisen itsensä takia on tuhoisaa. Jos tehtäisiin pitkäikäisempiä tuotteita, energiaa kuluttavan tuotanto- ja kuljetuskoneiston vauhtia voisi hidastaa, ja luonto voisi paremmin. Tietysti pitäisi ratkaista se, mistä saataisiin tekemistä ihmisille, jotka vapautuisivat turhasta tuottamisesta. Jos ei kerran tekemistä olisi, silloinhan voisi lyhentää työaikoja ja "leppoistaa" muutenkin yleistä meininkiä. Uskon kyllä, että tekemistä siitä huolimatta olisi. Mielelläänhän ihmiset tekevät asioita, kun vain kulutuskiireiltään ehtivät, eikä rahapula ole esteenä.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Juha - 22.06.14 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 22.06.14 - klo:18:53
Kirjoitat kuin tuntisit eteenpäin meneviä: saanko esittää syvän epäilyni, sinä ketään eteenpäin meneviä tunne.

Aika turha kysymys pohdittavaksi.
Siinä mitään pohtimista ole, kun et  tunne niin et tunne.

Lainaus käyttäjältä: Juha - 22.06.14 - klo:19:46
Omassa eteenpäinmenossa on ihan riittävästi.

Jos tarkoitat että työtä on riittävästi olet oikeassa.

Eiköhän tämä ole tässä.
päivä kerrallaan

Juha

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 22.06.14 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: Juha - 22.06.14 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 22.06.14 - klo:18:53
Kirjoitat kuin tuntisit eteenpäin meneviä: saanko esittää syvän epäilyni, sinä ketään eteenpäin meneviä tunne.

Aika turha kysymys pohdittavaksi.
Siinä mitään pohtimista ole, kun et  tunne niin et tunne.


Autuaiden ei tarvitse edes pohtia, mitä on eteenpäinmeneminen. Valitan. Ei ole tätä mahdollisuutta.


Toope

Lainaus käyttäjältä: Juha - 21.06.14 - klo:20:51

Jokaisen keskustelualoitteet voi jättää lukematta,
ja jos lukee, ei ole kommentointipakkoa.

Oikein, tuota olen minäkin sanonut.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 22.06.14 - klo:18:11

Tekstiä piisaa. Ei mitään yhteyttä todellisuuteen.

http://susannakaukinen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/


Maailma olisi tylsä, jos ei olisi unelmoijia. Patologisen systeemikriitikon mieltä lämmittää lukea systeemin arvostelua, vaikka se olisikin huuhaata. Sitä paitsi, kyllä edellä mainitun henkilön kirjoituksissa sentään jotain asiaakin on. Hän näyttää havainneen sen, miten kansan syvät rivit laskevat suojauksensa ja antavat median julki tuomien "totuuksien" upota tajuntaansa. Vaikka ihmiset näkisivät omin silmin, miten asia on, he uskovat mieluummin tiedotusvälineiden valheellista tai puolueellista tai muulla tavalla väärää tietoa. "Olihan siitä lehdessäkin", sanonta kelpaa yhä totuuden määritelmäksi.

Vaikka poliitikot jäisivät kiinni väärän tiedon esittämisestä, kansa unohtaa sen pian ja antaa huijata itseään yhä uudestaan ja uudestaan, koska eihän julkisessa asemassa oleva poliitikko voi valehdella.


karpalo

#177
Lainaus käyttäjältä: Kopek - 23.06.14 - klo:17:24

Vaikka poliitikot jäisivät kiinni väärän tiedon esittämisestä, kansa unohtaa sen pian ja antaa huijata itseään yhä uudestaan ja uudestaan, koska eihän julkisessa asemassa oleva poliitikko voi valehdella.



Ei meillä, mutta muualla.

PS.

Siis, voi yrittää valehdella, mutta kansa muistaa. Sen sijaan maassa, jossa ei vapaa lehdistö toimi, asia on niinkuin sanoit.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Kopek - 23.06.14 - klo:17:24
Patologisen systeemikriitikon mieltä lämmittää lukea systeemin arvostelua, vaikka se olisikin huuhaata.

Minua on aina ihmetyttänyt tuo sairaus, patologinen systeemikriitikkous. Olen päätynyt ajatukseen että se on jonkinlaista alemmuuskompleksia, isänvihaa.
Kun yhteiskunta ja vanhemmat eivät ole antaneet minulle mitä minä haluan, en ole kaveri. Vihaan. Kostan.

Teiniangstia, kaikki on niin mätää.
Arvostelu on hienoa pelkästään koska se on arvostelua. Vaikka se olisikin huuhaata.
Näin Kopek määrittää asiallista keskustelua, sen pitää olla Kopekin mieleistä, voi olla huuhaatakin.

Puututaan nyt tähän Susannaan, vaikkei hän jäsen olekaan.
Kun "tasokas, paneutuva,  taitava ilmaisija, melko osaava ajattelija" sanoo "Sille on syynsä, miksi minä vihaan oikeistoa" minä en ainakaan odota tasokasta, analyyttistä tekstiä. Odotan vihaa. Kansalaisaktivismia, mielenosoituksia. Tunnepohjaista huuhaata, jonka Kopek ja Juha antavat upota tajuntaansa. Antautuvat vihan laineissa keinumaan.

Surkeaa. Säälittävää.
päivä kerrallaan

kromi

Jotenkin helvetin säälittävää ja lapsellista kiukuttelua Sepeltä.
Kyllä se on jo nähty, että kiukuttelusi asiaan kuin asiaan on foorumikirjoittelusi perusta, mutta onko se kuitenkaan tavoitteesi ?

Äläkä nyt vaan keksi, että komppaisin Juhaa ja hänen linkkejään.
Oon vaan muuten tyhmä ja yksinkertainen....

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä