Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Euroopassa tapahtuu..

Aloittaja risto, 04.03.14 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Täältä lähti MustaPekka, Syrinx ja Rrape.
KeijuKullervo jäi.
Ymmärrän lähtijöitä.

Ennen pitkää Esmerkix, Tiistai ja KeijuKullero keskustelevat täällä rauhassa. Kaiken maailman ateistien ja fasistien häiritsemättä.

Kuule Angela, jos en enempää ja useammin vastaa se ei johdu sinusta. Koetan totuttautua Outomaattomaan eloon.


päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo


Syyriasta ja vähän muustakin:

"Kyllä siellä päällepäsmäreitä riittää ilman Venäjääkin...

Kohta on valtioita sodassa Lähi-Idässä kuin toisessa maailmansodassa kaikkiaan...

Albert Einstein lienee lausunut jotain tällaista:
"En tiedä sitä että milloin neljäs Maailmansota alkaa, mutta tiedän, että se soditaan kivin ja kepein."
Se on sitten kolmannen Maailmansodan vuoro, kai?
Vai onko?"

Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Suti - 06.09.15 - klo:17:48
Täältä lähti MustaPekka, Syrinx ja Rrape.
KeijuKullervo jäi.
Ymmärrän lähtijöitä.

Ennen pitkää Esmerkix, Tiistai ja KeijuKullero keskustelevat täällä rauhassa. Kaiken maailman ateistien ja fasistien häiritsemättä.


MustaPekka lähti yksistään KK:n takia, niin kertoi s-postissa vielä, kun yritin saada sen peruuttamaan päätöstään. Syrinx kai kyllästyi myös ikävään palautteeseen foorumilla, mille Minä en nähnyt mitään syytä (minusta hyvin asiallinen keskustelija) ... Rrape kai lähti osittain siksi ja että "oli kyllästynyt aivokuolleeseen foorumiin".. jotain siihen suuntaan.

Mutta nyt kun palasitt, dear Angela, niin asia voi korjaantua.. jos jäät hetkeksi ;)


Posiella

Pakolaisasia on niin monimutkainen juttu, etten lähde arvioimaan asiaa Suomen kannalta puolesta tai vastaan.
Suomalaisista suurin osa ei tunne henkilökohtaisesti yhtäkään ulkomaalaista, saati asunut heidän kanssaan.

Olen nuorena tyttönä asunut puolitoista vuotta solussa, jossa oli 10-12 huonetta ja yhteinen keittiö ja oleskelutila. Olin ainut suomalainen. Kaikki muut olivat pakolaisia mm Irakista, Iranista ja Chilestä. Lisäksi maahanmuuttajia Meksikosta, Puolasta jne. Siinä sitten keiteltiin sopat ja muut särpimet yhdellä hellalla ja jaettiin yksi jääkaappi.

Mitäkö kokemuksia. Heissäkin oli monenlaisia ihmisiä, niinkuin meissä suomalaisissakin on. Iranilaisia oli kaksi. Toinen oli ihana ja auttavainen. Toinen yksi paska. Kansallisuudella ei ollut siinä mitään tekemistä, vaan ihmisluonteella. Mitään uhkaa en sillä asuinalueella kokenut muiden kuin ruotsalaisten ja suomalaisten narkkareiden taholta. Heitä piti varoa ja pelätä. Itämaisesta musiikista sain kuitenkin tarpeekseni. En jaksa kuunnella sitä enää ainakaan vapaaehtoisesti. Kai hekin kyllästyivät minun länsimaiseen musiikkiini.:)

Yhden lauseen opin kuitenkin puhumaan kieltä. Jokin aika sitten hämmästytin yhden iranilaisen, kun sanoin hänelle omalla kielellään jotain.

Mutta sitten asia, josta huolestuin aamulla. Lehdissä on ollut juttua irakilaisesta 17-vuotiaasta pojasta, joka jututti pääministeriä Oulun vastaanottokeskuksessa ja pyysi apua. Katsokaaopas Facessa hänen profiiliaan ja kirjoituksiaan. Nimestä pitää jättää pois viimeinen nimi, kuva on pullistelukuva uima-altaassa. Matkakuvia ympäri Eurooppaa jne...Kukin miettiköön tykönään...Ja Rapevainaakin voisi kommentoida...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#1884

Niin onkin. Ja suuri määrä heistä ei ole varsinaisia pakolaisia vaan siirtolaisia, kun tätä kautta voi päästä ns. lihapatojen äärelle.

Jos Rrape meitä seuraa, niin tervetuloa takaisin.. jotain puuttuu :)

Googlella löysin vähän vaivan näön jälkeen artikkelisi
http://mvlehti.net/2015/09/06/oulun-vastaanottokeskuksen-turvapaikanhakija-fahad-firas-juha-sipilalle-olen-17-vuotias/

Ei näytä 17 vuotiaalta finninaamalta vaan onnenonkijalta, joka "ei anna mitään palaa pohjaan. "

Nuoret miehet ovat aina olleet etunenässä lähtemään pois pienistä ympyröistään ja tilaisuuden tullen lähtevät.
Tuntuu siltä, että te Euroopassa saatte niitä, joilla on 5000 dollaria maksaa jokaisesta aikuisesta salakuljettajille, viimeksi eilen taas syyrial. pakolainen mainitsi tuon summan telkkarissa.
Me Libanonissa ja Jordaniassa saamme niitä, joilla ei ole varaa lähteä maailmalle.

Toisaalla oli lauantaina video, joka on tilannetta kuvaava.. ja sen linkittäjä kirjoitti oikein:
Lybian presidentti oli pyytänyt jo vuosia apua afrikkalaisten laittoman muuton estämisen kustannuksiin maansa kautta Eurooppaan, koska muuten se muuttuu "mustaksi".

Ymmärtääkseni tämä video on Pohjois-Ranskasta..

https://www.youtube.com/watch?v=2wt8zvuWHwA

Posiella

Euroopassa tapahtuu koko ajan, mutta Outomaassa ei. KK jopa on lopettanut yksinpuhelunsa.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#1886

Kun asiaa tulee niin kirjoitellaan.. sillä väliä voitais katsoa mitä Ruotsissa tapahtuu. Netistä olisi täysmittainen komedia, mutten vielä itse katsellut. Kuulemma kannattaisi.. onneksi siinä on engl. kielinen käännös, kun pakkoruotsini meni harakoille ;)


https://www.youtube.com/watch?v=eU6LO_Z2Vig


Amanda

#1887
Uskomatonta, mistä tämä muuttoaalto kasvoi tällaiseksi ryntäykseksi Eurooppaan?

Meille se on tuttua kolmisen vuoden takaa, kun Syyrian sota alkoi.. muttei kummempia ongelmia ole.. onneksi tulee apua ulkomailta .. se ei kuitenkaan riitä likimainkaan... siitä huolinatta talous kasvaa 3-4%:lla.  Ja syyralaiset lapset aloittivat taas koulunsa paikallisten kanssa, sopu tilaa antaa..

Pelkään pahasti tämän olevan vasta alkua ja entä sitten, kun säät kylmenevät.. 

Uutisista ei ole puute, kun juuri muuta ei tulekaan enää töllöttimestä vuosiin  :'(
Luin juuri hyvän blogikirjoituksen Yleltä. Samaa olen ihmetellyt jo pitenpään miten pinnallisiksi uutiset nettilehdissä ovat menneet, usein on tullut mieleen kulunut sanonta "sirkushuveista kansalle". 

Blogi 9.9.2015 klo 11:40 | päivitetty 9.9.2015 klo 11:41
Sari Helin: Kun täydellinen penis korvasi puoli yhdeksän uutiset



Suti

päivä kerrallaan

Suti

Ei taida Putinista tulla rauhan nobelistia, vaikka kuinka Syyriassa yrittää tehdä rauhaa.
Ehkä Nobelkomitean ja Putinin käsitykset rauhasta eroavat.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä