Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Euroopassa tapahtuu..

Aloittaja risto, 04.03.14 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 45 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:16:37
Sota on sotaa, oli kysymyksessä mikä hyvänsä maa.
Miksi Suomi lähetti sotaan alaikäisiä, jotka eivät olleet vielä käyneet edes sotaväkeä? Niistä kokemattomista juuri kuoli kaikkein eniten, eivät edes osanneet lähteä käpälämäkeen niin kuin aikuiset miehet.


Hyvä, etkö muuta havainnut, ei tuollaista voi edes kommentoida, ei voi, muuten kuin jos oma isäsi on kertonut, että lähti käpälämäkeen?

Meillä Porissa, kadun varrella jossa olen ensimmäiset vuoteni elänyt, siellä oli sotainvalidejä lähes joka talossa. Kenellä oli jalka mennyt, kenellä käsi tms.

Kukaan ei koskaan valittanut, että eikö se ollut sen arvoista.

Nyt täällä tämmöiset Esmerkix haukottelevat aikansa kuluksi niitä näitä ? Ei minkäänlaista kunnioitusta, ei muuta kuin tunarointia, en kehtaa sanoa tuon pahemmin, koska olen pohjimmiltani rakentaja, en repijä.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 09.08.14 - klo:18:10

Kysymys on siitä, että miksi tavallisia venäläisiä ihmisiä on onnistuttu kusettamaan niin kauan ?(Johdon taholta)


Propaganda on onnistuneinta silloin, kun sen kohde ei edes huomaa tulleensa höynäytetyksi.

Tämä pätee niin idässä kuin lännessä.

Myös meillä Suomessa.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:16:37

Miksi Suomi lähetti sotaan alaikäisiä, jotka eivät olleet vielä käyneet edes sotaväkeä? Niistä kokemattomista juuri kuoli kaikkein eniten, eivät edes osanneet lähteä käpälämäkeen niin kuin aikuiset miehet.


Sinulla varmaan on joku lähde koskien tuota kaatuneitten ikää ja sotilaskoulutusta. Minä en löytänyt - saattaa toki olla että asiaa ei erityisesti julisteta, siksi olen kiinnostunut mistä tuollaisen tiedon löysit.
Väitettä alaikäisistä epäilen kovasti. Paljon saa lukea juttuja joissa alaikäinen haluaisi rintamalle mutta ei pääse. Väite että Suomi organisoidusti lähettäisi alaikäisiä kaipaa perusteita.
Yleensä kaatuneiden määrä kyllä riippuu selkeimmin taistelusta ja aselajista.

Käpälämäkeen lähtö sopii hyvin neuvostoliittolaisiin.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 10.08.14 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:16:37

Miksi Suomi lähetti sotaan alaikäisiä, jotka eivät olleet vielä käyneet edes sotaväkeä? Niistä kokemattomista juuri kuoli kaikkein eniten, eivät edes osanneet lähteä käpälämäkeen niin kuin aikuiset miehet.


Sinulla varmaan on joku lähde koskien tuota kaatuneitten ikää ja sotilaskoulutusta. Minä en löytänyt - saattaa toki olla että asiaa ei erityisesti julisteta, siksi olen kiinnostunut mistä tuollaisen tiedon löysit.
Väitettä alaikäisistä epäilen kovasti. Paljon saa lukea juttuja joissa alaikäinen haluaisi rintamalle mutta ei pääse. Väite että Suomi organisoidusti lähettäisi alaikäisiä kaipaa perusteita.
Yleensä kaatuneiden määrä kyllä riippuu selkeimmin taistelusta ja aselajista.

Käpälämäkeen lähtö sopii hyvin neuvostoliittolaisiin.

Kannattaa lukea mm. Ylikankaan kirja.

Amanda

#764

Sitä tilatessa onhan meillä google.."talvisota jatkosota alaikä rintama"

Tuli oikeastaan vain yksi osuma:
http://www.sermones.fi/2009/01/oliko-suomi-jatkosodan-aikana-oikeusvaltio-–-jatkosodan-aikana-harjoitettu-laittomuus-neuvostosotavankeja-kohtaan-oli-laajamittaista/
LainaaOtsikon "Tehtäviinsä sopimattomia vartijoita" alla Kujala mainitsee muun muassa vankisurman tehneen 17-vuotiaan ilmasuojelumiehen. "Sodan jälkeen hänet todettiin silloisin käsittein vähämieliseksi."

Toinen ilmasuojelumies, joka ampui syksyllä 1942 kaksi sadonkorjuussa ja metsätöissä auttanutta "halutonta" vankia, oli mieleltään terve, mutta iältään vain 18-vuotias "eikä ollut saanut sotilaskoulutusta. Hänen liipaisinsormensa näytti olevan sitäkin herkempi". "On syytä epäillä, ettei alaikäinen ampuja edes täysin ymmärtänyt tekojensa vakavuutta", Kujala päättelee.
Siis ainakin tuon perusteella oli alaikäisiä armeijassa.. moni ehkä vapaaehtoisena..?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jatkosota

jösses

#765
Jatkosodan aikana suomalaisten sotilaiden rintamakarkuruus oli yleistä, vaikka täällä yritetään maalailla ruusuinen kuva suomalaisista sotilaista ja haavoittuneita ja invalidisoituneita sotureita pidetään kunnian miehinä. Suomalaisten miesten oli pakko osallistua sotaan ja jatkosodan aikana esimerkiksi lukioista värvättiin alaikäisiä poikia rintamalle. En ole ylpeä isästäni, enkä apestani, jotka molemmat joutuivat jatkosotaan 17-vuotiaina. Toinen Taivaskalliolle ilmatorjuntaan ja toinen lyhyen koulutuksen jälkeen tykistöön rintamalle. Sotaoikeus käsitteli jatkosodan aikana yli 30 000 karkuruustapausta. Moni mies, esimerkiksi Arvo Turitainen, taisteli talvisodassa, mutta he eivät lähteneet jatkosotaan, mikä lopulta hävittiin, kun Suur-Suomen megalomaanit eivät ymmärtäneet pysähtyä vanhalle rajalle. Miestappiot ainakin olisivat olleet vähäisemmät ja rauhaa olisi voinut yrittää hieroa paljon aikaisemmin paremmin ehdoin, ennen kuin menetettiin osa ennen sotia kattaneesta Suomesta.

Sepen ja karpalon ihannointi ja omituiset arvioit Suomen sotamenestyksestä ja sotilaista jäävät pahasti Esmerkixin arvioiden alapuolelle. Vanhojen miesten N. 70 vuotta sitten käydyn sodan ja suomalaisten sotilaiden ihannointi on minusta lähinnä huvittavaa. Muissa maissa käydyissä sodissa on ollut paljon suurempiakin sankareita kuin meidän homoseksuaalin ylipäällikkömme johtamassa sodassa.

Suti

Tapansa mukaan jösse puhuu paskaa.
Olen koko ajan rajoittanut puheen talvisotaan, hyvin tietäen että sotilaskarkuruus oli jatkosodan aikana korkeampi. Ymmärsin Esmerkix:n myös viittaavan talvisotaan. Jösse hakee solvauskohteensa jatkosodasta.

En ole väittänyt että talvisodan aikana rintamalla ei olisi ollut alaikäisiä, olen pyytänyt asiasta lähdetietoja ja lähdettä sille, että näitä kuoli eniten - mitä se eniten sitten merkitseekin. Niinkuin Tiistai viittaa, moni saattoi olla vapaaehtoisena. Isänmaallisuutta.

En huomaa kirjoittaneeni ihannoivasti talvisodan taistelijoista, jösse taas kerran värittää, valehtelee ja parhaansa mukaan koettaa halventaa niitä, jotka ovat tehneet velvollisuutensa. Itse hän ei siihen pystynyt ja siksi vihan vimmalla solvaa sotilaallisesti kunnostautuneita.
Sivumennen sanoen, Stalin kunnioitti Mannerheimia taistelijana. Se oli yksi syy siihen että Manerheim ei ollut sorasyyllisten joukossa.

Kun jösse vetää tähän isänsä ja appensa, rohkenen epäillä että he eivät ole ylpeitä jössestä.
En minäkään olisi.
päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Toope - 09.08.14 - klo:00:42
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 08.08.14 - klo:22:11

Toope on huolissaan venäläisistä....minkähän takia.

Hyvin toimiva Venäjä on meidän etumme. Huonosti toimiva Venäjä on meille riski. Tarvitseeko asiaa enempää selittää?


Tuo oli jo sellainen InfoPläjäys, että sen kunniaksi kai menet Punaiselle Torille Steppailemaan.

Kantsii ottaa samoja asentoja kuin avatarissasi on. Minusta Irinat on kauniita:



PS.
Haulla Irina tuli 26 600 000 täsmäiskua.

jösses

#768
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 10.08.14 - klo:11:36
Tapansa mukaan jösse puhuu paskaa.
Olen koko ajan rajoittanut puheen talvisotaan, hyvin tietäen että sotilaskarkuruus oli jatkosodan aikana korkeampi. Ymmärsin Esmerkix:n myös viittaavan talvisotaan. Jösse hakee solvauskohteensa jatkosodasta.

En ole väittänyt että talvisodan aikana rintamalla ei olisi ollut alaikäisiä, olen pyytänyt asiasta lähdetietoja ja lähdettä sille, että näitä kuoli eniten - mitä se eniten sitten merkitseekin. Niinkuin Tiistai viittaa, moni saattoi olla vapaaehtoisena. Isänmaallisuutta.

En huomaa kirjoittaneeni ihannoivasti talvisodan taistelijoista, jösse taas kerran värittää, valehtelee ja parhaansa mukaan koettaa halventaa niitä, jotka ovat tehneet velvollisuutensa. Itse hän ei siihen pystynyt ja siksi vihan vimmalla solvaa sotilaallisesti kunnostautuneita.
Sivumennen sanoen, Stalin kunnioitti Mannerheimia taistelijana. Se oli yksi syy siihen että Manerheim ei ollut sorasyyllisten joukossa.

Kun jösse vetää tähän isänsä ja appensa, rohkenen epäillä että he eivät ole ylpeitä jössestä.
En minäkään olisi.

Mannerheim ei ollut sorasyyllisten joukossa siksi, että venäläiset ja muutama suomalainen pelastivat hänet sotasyyllisyydeltä, vaikka tosiasiassa Mannerheim oli suurin sotasyyllinen. http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/kuka-todella-pelasti-mannerheimin-sotasyyllisyysoikeudelta/. Sivumennen sanoen sekä isäni, että appeni ovat olleet ylpeitä minusta. Jos minulla olisi sinun kaltaisesi isä, niin olisin jo lapsena hävennyt silmät päästäni ja karannut kotoa.

karpalo

#769
Lainaus käyttäjältä: jösses - 10.08.14 - klo:11:07

Sepen ja karpalon ihannointi.........

Ei sinun ole aivan pakko ihannoida meitä muita foorumisteja.

Jos nyt mennään ihannointihommiin, niin ihannoimassasi Neuvostoliitossa ihannoidaan VIELÄKIN YLI KAIKEN SUURTA ISÄNMAALLISTA SOTAA.

Tavallisen venäläisen kärsimyksille Stalin ei juurikaan antanut arvoa:

Neuvostoliitto valmistautui pitkään asemasotaan Saksaa vastaan. Kokonaisia tehtaita työntekijöineen siirrettiin itään, ja kaikki vähänkin käyttökelpoinen tuhottiin vihollisen tieltä. Tavallisen kansan kärsimyksille Stalin ei uhrannut ajatustakaan.
...........
Siinä sulle Jösse ihannoimasi sankarpoika ulkopuolisen tutkijan silmin.

Ei muuta kuin steppailemaan innokkaasti punaiselle torille Toopen kanssa Suuren Isänmaallisen Sodan kunniaksi.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä