Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Euroopassa tapahtuu..

Aloittaja risto, 04.03.14 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 08.04.14 - klo:21:02
Kyllä on sekasotku ja soppa..
kahden viikon vanha uutinen:

Ukraina 24.3.2014 klo 13:14 | päivitetty 24.3.2014 klo 14:11
Venäjä kiristää otettaan Ukrainan taloudesta


Lainaa
Venäjä kiristää otettaan Ukrainan taloudesta korottamalla muun muassa kaasun hintaa. Samaan aikaan Venäjän pääministeri vaatii julkisesti kansainvälisiä neuvotteluja Krimin alueen energian- ja vedentuotannon turvaamiseksi.

,,, Maanantaina useat alueet Krimin niemimaalla kärsivät laajoista sähkökatkoista. Uutistoimisto AFP:n mukaan Krimin venäläismieliset viranomaiset eivät osanneet nimetä syytä katkoksille.

– Näistä asioista tulee päättää kansainvälisissä neuvotteluissa, Medvedev totesi ministeritason kokouksessa.

Medvedevin mukaan Venäjä saattaisi neuvotella asioista Ukrainan kanssa.

– Meidän tulee löytää paras mahdollinen tapa jakelun järjestämiseksi niemimaalla, Medvedev sanoi.

Ukraina tuottaa noin 80 prosenttia Krimin sähköstä. Myös noin 85 prosenttia alueen vedestä ja suuri osa kaasusta tulee Ukrainasta...

Tuon perusteella ne aikoo ottaa ainakin osan Ukrainastakin.. ?

Tuosta uutisesta voi päätellä ainakin sen, että Ukraina on katkaissut veden ja sähkön Krimin alueelta, joten virtaa ja vettä on saatava Venäjältä. Kovin nopeasti se ei varmaan onnistu.
Venäjä myi aikaisemmin kaasua Ukrainaan halvemmalla kuin muihin maihin, esim. EU:lle. Nyt siis peritään ilmeisesti kaasusta käypää hintaa. Tänä aamuna juuri kerrottiin, että neuvotteluissa on edistytty ja ensi viikolla tapaavat Ukrainan, Venäjän ja EU:n ministerit. USA:n konservatiivit taas vaativat, että Ukrainaan on vietävä aseita puolustautumista varten. Kansainvälinen laki kuitenkin totetaa, ettei sisällissotaa käyvälle alueelle saa viedä aseita. Ukrainan hallinto on vaatinut aseita länsimailta julkilausumien sijaan. Mihin osapuoleen he näitä aseita käyttäisivät? Varmaankin omia kansalaisia vastaan. Nyt olisi parasta, että aseet kerättäisiin pois koko Ukrainasta, se ainakin takaisi, ettei tilanne syty sodaksi asti.



sniper

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 08.04.14 - klo:18:56
Ukraina on todella aivan eri asia kuin Suomi.

Näinhän se on ainakin niinkauan kun mikään ei muutu, miten on sitten muuttumisen jälkeen jos se joskus tapahtuu, sitä ei tiedä edes profeetat.
Ja nyt en tarkoita Ukrainan muuttumista sehän on jo tapahtunut. Toivotaan vaan ettei mikään muu muuttuisi.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Amanda

#93
Kreikkakin on vielä Euroopassa ja luottamus talouteen on toipumassa hyvää vauhtia, kaikesta päätellen.

Aamulla uutisissa sanottiin, että ensimmäistä kertaa 4 vuoteen myydään taas valtion obligaatioita (? bonds) ja kysyntä on kuulemma 3x  suurempi, kuin niitä on tarjolla. Ja siksi se on vain aamupäivän. Viimeksi niitä ei juuri kukaan halunnut,

sniper

Ei ne kaikki ole tyhmiä venäjälläkään tai ei ainakaan Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov hän sanoo näin:

Venäjän vastaisuus rasismia.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Myös tällä seudulla ollaan varpaisillaan "todistamme pimeän ajan alkua Venäjällä".

http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/kirgisia%20venaja-18901
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

#96
Suomea vedetään kahteen suuntaan Natoon ja ei Natoon: Näyttää aivan siltä jotta suomessakin asuvat suomalaiset ovat huolissaan maailman menosta. Mutta en usko, että se suomessa asuva monipäinen ryssän jengi tuota pohtii.

Ulkoministeri Erkki Tuomiojan (sd.) mielestä Ukrainan kriisi ei ole muuttanut mitenkään Suomen turvallisuuspoliittista asemaa.

Pääministeri Jyrki Katainen (kok.) kertoi lauantaina TV1:n Ykkösaamussa kuunnelleensa kansalaisten huolta Suomen tuvallisuudesta ja puolustuskyvystä. Kataisen ratkaisu olisi Nato, koska Suomi ei pärjäisi yksin, jos maa joutuisi painostuksen kohteeksi
.

http://yle.fi/uutiset/tuomioja_natosta_seuraisi_ongelmia/7188027
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Posiella

Ulkosuomalaiset siellä taas huikkivat!  ;D Parhaatkin Suomen asioista tietävät...muka. Meillä pääministerit ja kansanedustajat vaihtuvat säännöllisin väliajoin. Kuka mitäkin vouhottaa, mutta kansa pysyy. Ja kansa päättää, eikä Suomi tule ikinä liittymään Natoon. Ei me nyt sentään niin tyhmiä ja avuttomia olla. :D
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

sniper

No ei sinustakaan kyllä tiedä oletko vai et? Minä taas en tiedä suomen asioista hevonvittua lueskelen vaan teidän helvetin tyhmiä uutisianne aina välil.

Ulko suomalainen olet varmaan itse ku mä olen swedun kansalainen ei siis kaksoiskansalaisuutta ja lueskelen välillä näitä tyhmiä uutisia kuten se jonka liitin Tuomiojasta ja Kataisesta, ja yritäs olla hiukan ajan tasalla, jos huom jos Suomi haluaa liittyä kokonaan Natoon niin kukaan ei sitä sinulta kyllä kysy.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Esmerkix

#99
Lainaus käyttäjältä: sniper - 13.04.14 - klo:10:57
No ei sinustakaan kyllä tiedä oletko vai et? Minä taas en tiedä suomen asioista hevonvittua lueskelen vaan teidän helvetin tyhmiä uutisianne aina välil.

Ulko suomalainen olet varmaan itse ku mä olen swedun kansalainen ei siis kaksoiskansalaisuutta ja lueskelen välillä näitä tyhmiä uutisia kuten se jonka liitin Tuomiojasta ja Kataisesta, ja yritäs olla hiukan ajan tasalla, jos huom jos Suomi haluaa liittyä kokonaan Natoon niin kukaan ei sitä sinulta kyllä kysy.

Kyllä ne kysyvät. Nato ei huoli jäsenekseen maata, jonka kansalaiset eivät laajasti (siis vahva enemmistö) eivät kannata liittymistä. Nato on kyllä tällä hetkellä niin vahvasti yhdistettävissä USA:n etuihin, ettei sitä tuollaisena kannata äänestää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä