Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Vs: Aforismit ja muut tienviitat

Aloittaja Juha, 13.02.14 - klo:22:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: Juha - 09.07.14 - klo:15:26

Eriytymisessä on voimaa, jos ei yhteys katoa esim amputaation tai liian eristäytymisen takia.

huono lääkitys. Ei muuta tarvita.

kromi

Lainaus käyttäjältä: Juha - 09.07.14 - klo:15:26

Eriytymisessä on voimaa, jos ei yhteys katoa esim amputaation tai liian eristäytymisen takia.

Mitähän vittua nyt taas on menossa???

Eriytyminen? Mistä? Omasta lerssistä?
Ainoa asia josta itse aika ajoin eriydyn, on rektumista ulos pyrkivä käytetty ruoka!
Voimallinen kokemus sinänsä, ja yhteyskin katkeaa omaan tuotokseen, joten vertaisinpa sitä jopa amputaatioon.
Niin, ja eristys tuohon on hoidettu samalla, kun vetää vessan!

Edit: Nyt kirjoitin kyllä hieman epätäydellisesti. Tottakai eriydyn myös lerssini päästä tulevasta siemennesteestä suht säännöllisesti.

Juha

Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.07.14 - klo:19:26

No mutta Juha aloitat viestin "eriytymisessä on voimaa", mutta mitä helvetin eriytymistä oikein tarkoitat kun et edes vihjaise, voima ei riitä!.

Se on asia, joka lukijan on itse haettava. Kaikkea ei ole annettuna. Eriytymisessä on mm näkökulmaetua, jota voi säteilyttää laajemmalle. Kattavampi selvitys on työläs ja vaatii enemmän aivotyötä.

Tarkoitatko esim. Alueellista eriytymistä, sosiaalista eriytymistä, etnistä eriytymistä, asuinalueiden eriytymistä, hierarkioita on useita esimerkiksi jossakin ajatusrakennelmassasi oleva arvoasteikko?.

Eriytymistä on monenlaista. Jopa roolien ja osaamiskokonaisuuksia (esim ammatteja) rakennellaan. Eriytymistä on myös lajiutumiset ja rodullisuudet. Nuo ovat jo biologian tasolla tapahtuvia.

Sit miten helvetissä joku amputointi voi katkaista yhteyden, sanotaanko toiseen ihmiseen?.

Amputointi on yhteisössä ihan suoraan vaikka eliminointi, jonka voi toteuttaa eri tavoin ja eri asteisesti. Amputoidun mahdollisuus olla yhteydessä on vähentynyt, tai sitä ei ehkä ole. Amputointi on sanana tosiaan laajasti otettava. Aformismi-ilmaisua ei kannata avata enemmän esim amputointi-sanaa tarkemmin selostamalla.

Juha

Lainaus käyttäjältä: kromi - 09.07.14 - klo:20:40
Eriytyminen? Mistä? Omasta lerssistä?

Halventamaan pyrkivä kommentti Kromilta. Vastaan silti asiallisesti...

Erottelu ja erittely ovat tarkemman otteen saamista jostain asiasta. Erittely antaa terävemmän tartuntamahdollisuuden asiaan. Erittelyn vastakohta on kokonaisvaltaisempi lähestymistapa, jota voidaan hakea esim kokonaiskäsityksen parantamista varten.

Eriytyminen on vähän vastaava, tosin terävyys muodostuu siitä, että toimijapuoleen saadaan lisää esim tarkkuutta. Eriytymis-sanan sijaan kuvaavampi olisi voinut olla jokin muu, tai sitten ei.

Tarkoitus oli kuitenkin ilmaista se, että jos esim toimijaryhmä on homogeeninen, niin eriytyminen olisi enemmän muutosta kohti heterogeenisempää olotilaa. Esim biologisella tasolla voitaisiin ottaa esimerkiksi hedelmöitynyt munasolu, josta eriytyy lisää soluja niin, että kokonaisuutta palvelee yhä eriytyneempi solujoukko ja soluryhmittymät. Yksisoluisiakin eliöitä on, mutta monisoluisuus on hyvä esimerkki eriytymisen tehosta biologisella tasolla.

PS  Kromi voisi kertoa, että mihin mm em halventamispyrkimys liittyy. Mitä pahaa olen tehnyt, hänelle tai mahdollisesti muille? Jotakuta hän yrittää nähtävästi puolustaa, vai onko vain muuten paha olo, vai mistä on kyse?

sniper

Otas nyt Juha tsiigaa peiliín ja kerro miksi helvetissä yleensä kirjoittelet kaikkea välillä älytöntäkin jos näet sen kirjoitus asian näin kuten mulle vastasit kun kysymys oli eriytymisestä ja mä kysyin mitä eriytymistä etsit:
Lainaus käyttäjältä: JuhaSe on asia, joka lukijan on itse haettava. Kaikkea ei ole annettuna. Eriytymisessä on mm näkökulmaetua, jota voi säteilyttää laajemmalle. Kattavampi selvitys on työläs ja vaatii enemmän aivotyötä.

Kaikkea ei ole annettuna sanot sitä sun ei olis tarvinnut sanoa sen tiedämme jo entuudestaan.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Juha

Lainaus käyttäjältä: sniper - 10.07.14 - klo:08:40Otas nyt Juha tsiigaa peiliín ja kerro miksi helvetissä yleensä kirjoittelet kaikkea välillä älytöntäkin jos näet sen kirjoitus asian näin kuten mulle vastasit kun kysymys oli eriytymisestä ja mä kysyin mitä eriytymistä etsit:

Oman tyylin ja tarkoituksen tarkempi tietämiseen pyrkiminen johtaa oman toiminnan pohdintaan. Sinänsä kiva kysymys. Monet ajattelee, että vain asian suhteen tulisi olla terävä ja sopivan leikkaava. Toimija itse voisi olla toimijana tylsä kuin kiveen kunnolla sahattu justeeri.

Jossain kohtaa tulee merkittäväksi itse toimija, häneen liittyvät tieto, näkemykset, asenteet ja osaaminen. Kysyt tähän liittyvää. Aihe on periaatteessa joskus tärkeäksi koettu, ja sen suhteen tulee olla sujuvan noheva, mikäli jotain olisi pielessäkin. Asian edistäminen tulisi tapahtua ihan omin voimin, ehkä jotenkin itsestään, tai sitten sitä ei tulisi tapahtua, vaan lähinnä mukautumista tilanteisiin ja sanattomiin toiveisiin.

Ongelma suomeksi sanottuna kohdallani on, että kirjoittamani erilainen asia herättää tarpeen käydä läpi itse kirjoittajaa. Itseä ei kuitenkaan tulisi kovin paljoa käsitellä. Koska odotukset ovat noin ristiriitaisia, on ihan sama muita ajatellen, että mitää tekee. Aina menee pieleen. Silloin voi itse valita sen, mitä tekee, koska muut eivät omia toiveitaan tiedä, eivätkä halua päästä niistä tarkempaan selvyyteen.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Juha - 10.07.14 - klo:08:54Ongelma suomeksi sanottuna kohdallani on, että kirjoittamani erilainen asia herättää tarpeen käydä läpi itse kirjoittajaa. Itseä ei kuitenkaan tulisi kovin paljoa käsitellä. Koska odotukset ovat noin ristiriitaisia, on ihan sama muita ajatellen, että mitää tekee. Aina menee pieleen. Silloin voi itse valita sen, mitä tekee, koska muut eivät omia toiveitaan tiedä, eivätkä halua päästä niistä tarkempaan selvyyteen.

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 10.07.14 - klo:09:25
AMEN

Kiva olikin se rukouksesi.
Tuosta avautuunee paljon kivoja mahdollisuuksia.

sniper

Juha lopeta jo tuo Aivoilusi.
Se ei ole edes hauskaa.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä