Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kokoomuksen kovat nimet, mutta kuka pääministeriksi?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 29.05.14 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: jösses - 27.06.14 - klo:11:07
Se ei tee ihmisestä sivistynyttä ja huomaavaista, että osaa sujuvasti viittä kieltä.

Ihan totta. Jos on lopulta vähän sanottavaa, se ei muutu paremmaksi viidellä kielellä. Stubb on epäilemättä älykäs ja kykenevä mies, mutta näyttöjä valtionjohtamisesta tarvitaan. En ole kovin luottavainen, mutta annetaan aikaa. Vähän puskista Katainen ja Vanhanenkin toki tulivat, eivätkä olleet kokeneita valtiomiehiä noustessaan johtoon.

Lainaus käyttäjältä: jösses - 27.06.14 - klo:15:13
Hourulalta tämä foorumi enemmän vaikuttaa kuin keskustelupalstalta. Tosin on täällä onneksi joku järkeväkin ihminen.

Kiitos.


"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

sniper

#131
Otahan nyt jösse-pelle ja lue uudelleen mitä mä skrivasin ekaks mainitsin tästä ei pakotteita siihen on linkki tässä alla:
https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=4389.msg99347#msg99347

Ja sen jälkeen sinä kysyit kuka siitä uutisissa puhui siihen vastasin saman vitjan viestissä, että luulen sen olleen tää Rompuy telkkarissa.
Mutta mun täytyy valitettavasti sanoa, että olin melko tyhmä kun mainitsin sen samassa viestissä jossa kerroin tänään solmitusta sopimuksesta no se nyt tuli tehtyä niin, mutta kun sun aivoillasi ei voi erottaa sitä, että kerroinkahdesta eri uutisesta. Näin vastasit mulle kun et luultavasti tajunnut hevonvittua viestistä jonka laitoin vartavasten sinulle ruotsiksi:

Lainaus käyttäjältä: jösse-pelleSinulla ei ole varmaankaan kaikki kotona ja yläkerran valo on himmentynyt. Niputit kaksi asiaa ja yrität nyt sillä selittää, että puhuin soopaa. Puhe oli Ukrainan ja EU:n välisestä sopimuksesta. Sinä kuulut siihen sarjaan tämän foorumin jäseniä, joka jankkaa maailman tappiin asti, vaikka olisi kuinka väärässä. Ehkä sinun on parasta mennä sinne baariin rähisemään ja riitelemään ja selittämään outoja käsityksiäsi.

Lue nyt vielä tästä toisesta uutisestakin jonka mainitsin tää on siitä sopimuksesta jolla ei ole mitään tekemistä Stubb'in kanssa kuten sillä edellisellä oli, nyt vituttaa etten skrivannu sulle suomeksi kun et swedua kuitenkaan osannut vaikka niin kehuit helvetin älykääpiö en muuta voi sanoa. Linkki siihen sopimus uutiseen jonka kirjoitin tässä alla mitään ei ole niputettu kuten sä taas päinpersettä sanot. Tuon sopimuksen joka vasta tänään allekirjoitettiin sen sanoit tuntevasi jo ennen sitä, joten taidat olla tavallinen taikuri, otahan nyt jösse-pelle ja vedä jotain vanhaa yllesi.

https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=4389.msg99380#msg99380
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Suti

päivä kerrallaan

karpalo

 ALEX vs Jösses

Omia tuntemuksiani Jösseksestä:


Doddiin, itse en ole ainakaan kovin murheellinen Jössen (Jösseksen) suhteen. Hän on epäilemättä kehityskelpoinen, nuorehko, isä ja aviomies  lisäksi (Typical All-Round) maailmanmies ja normaalinoloinen, toisinaan jopa hauska, mutta se on harvinaista.

Hänellä on paljon hyviä periaatteita jakaa muillekin, kuinka vaan saisi itsensä kohennettua niin, että ei ylipäsmäröidy. Ylitse päsmäröityminen tuottaa pelkästään ongelmia. Tämän päivän oikeaoppinen tiedottaja lähtee vuorovaikutuksesta, ei määräävästä asenteesta, tämä kannattaa huomioida myös vapaamuotoisilla Foorumeilla..

Toivottavasti toteuttaa itse niitä, edes joskus.

Jössessä piilee Kapacityä, kuinka sen kaiken hän vain saisi ohjautumaan/suuntautumaan siihen tärkeimpään suuntaan, elikkä kasvuosuutta lisääntymään koko Suomen Tasavallan taloudelliseen nousuun ja Itsenäisyyden vahvistamiseen.

Tästähän meillä kaikilla lienee monenkaltaisia näkemyksiä.

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 27.06.14 - klo:20:29
Otahan nyt jösse-pelle ja lue uudelleen mitä mä skrivasin ekaks mainitsin tästä ei pakotteita siihen on linkki tässä alla:
https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=4389.msg99347#msg99347

Ja sen jälkeen sinä kysyit kuka siitä uutisissa puhui siihen vastasin saman vitjan viestissä, että luulen sen olleen tää Rompuy telkkarissa.
Mutta mun täytyy valitettavasti sanoa, että olin melko tyhmä kun mainitsin sen samassa viestissä jossa kerroin tänään solmitusta sopimuksesta no se nyt tuli tehtyä niin, mutta kun sun aivoillasi ei voi erottaa sitä, että kerroinkahdesta eri uutisesta. Näin vastasit mulle kun et luultavasti tajunnut hevonvittua viestistä jonka laitoin vartavasten sinulle ruotsiksi:

Lainaus käyttäjältä: jösse-pelleSinulla ei ole varmaankaan kaikki kotona ja yläkerran valo on himmentynyt. Niputit kaksi asiaa ja yrität nyt sillä selittää, että puhuin soopaa. Puhe oli Ukrainan ja EU:n välisestä sopimuksesta. Sinä kuulut siihen sarjaan tämän foorumin jäseniä, joka jankkaa maailman tappiin asti, vaikka olisi kuinka väärässä. Ehkä sinun on parasta mennä sinne baariin rähisemään ja riitelemään ja selittämään outoja käsityksiäsi.

Lue nyt vielä tästä toisesta uutisestakin jonka mainitsin tää on siitä sopimuksesta jolla ei ole mitään tekemistä Stubb'in kanssa kuten sillä edellisellä oli, nyt vituttaa etten skrivannu sulle suomeksi kun et swedua kuitenkaan osannut vaikka niin kehuit helvetin älykääpiö en muuta voi sanoa. Linkki siihen sopimus uutiseen jonka kirjoitin tässä alla mitään ei ole niputettu kuten sä taas päinpersettä sanot. Tuon sopimuksen joka vasta tänään allekirjoitettiin sen sanoit tuntevasi jo ennen sitä, joten taidat olla tavallinen taikuri, otahan nyt jösse-pelle ja vedä jotain vanhaa yllesi.

https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=4389.msg99380#msg99380

Että jaksat sekoilla. Kyllä minä ruotsia ymmärrän sen verran, että olen onnistunut opiskelemaan ruotsinkielisessä yliopistossakin. Voin kertoa sinulle lisäksi sen, että EU:n tämänpäiväinen huippukokous on päättynyt ja EU antoi Venäjälle kolme päivää aikaa muuttaa Ukrainan politiikkaansa. Mitä luulet sen merkitsevän? Uhkausta uusista talous pakotteista vai sodanjulistusta mikäli Venäjä ei muuta politiikkaansa.

Stubbkin tietää nyt vähän enemmän ja uhoaa enää vain, että Suomi varmistaa pakotteiden tasapuolisuuden. Sukuna lopettaisin itsesi nolaamisen tähän.

kromi

Hauska seurata keskustelua, jossa arvioidaan pääministerimme taitoa hoitaa tehtäväänsä hänen hallitsemiensa kielien perusteella.
Asiaan tietysti kuuluu julistaa omaa osaamistaan, ja sitä kautta todistella kielien osaamisen olevan avain pätevöityä vaikka mihin.
Omituista.

Näkkärillä oli joskus keskustelu kielien osaamisen tärkeydestä.
Silloin väitteenä oli vieraan kulttuurin ymmärtäminen kielen kautta. Höpö höpö!
Totesin itse silloin, että omalla kohdallani auttava ruotsin taito ei ainakaan itseäni ole auttanut ymmärtämään sikäläistä kulttuuria, vaan Ruotsalaisten ystävien kanssa vietetty aika lähinnä englantia puhuen.

On tietysti hyvä, jos osaa useita kieliä, mutta kuinka moni useamman kielen osaajista tällä palstalla pääsee natiivin statukseen kielikokeessa, tai edes toiseksi ylimpään luokkaan, jota yleisesti pidetään taitona, jolla tulee täydellisesti toimeen kyseisen kielen maassa? Puuttena vain pieniä nyansseja.

Mitä taasen tulee stubidiin, niin taitonsa hoitaa pääministerin tehtäviä, lienevät astetta liian heikot.

jösses

Kokoomuksen kova nimi Stubb on tunnettu siitä, että hän on Suomen ja ehkä koko maailman poliitikoista ahkerin Twitterin käyttäjä. Hän ilmoitti tänään, ettei aio vähentää  tviittailuaan pääministerinäkään. Miehellä on ekstroverttiytensä tähden pakottava mania kertoilla terkemisistään sosiaalisessa mediassa jatkuvasti joka päivä. Eilisessä EU:n huippukokoukssessa muut valtioiden päämiehet ja edustajat ihmettelivät sitä, että Stubbin piti sielläkin tviittailla vähän väliä. Addikti mikä addikti. Kukaan muu ei sellaista lehtitietojen mukaan tehnyt.

risto


sniper

Lainaus käyttäjältä: jösses - 28.06.14 - klo:12:35
Kokoomuksen kova nimi Stubb on tunnettu siitä, että hän on Suomen ja ehkä koko maailman poliitikoista ahkerin Twitterin käyttäjä.

Jösses olemme jo kauan sitten huomanneet ettet pidä Stubb'ista, mutta olen jo aiemminkin sanonut, anna nyt kaverin edes päästä sinuiksi hommansa kans ennenkuin alat täydeksi mulkuksi kutsumaan.
Mitä väliä sillä on jos poika vähän twitteriä käyttääkin käyttäväthän sitä Irakin isisjengikin:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014062418434524_ul.shtml

Oletko noin vitun kateellinen tyyppi.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo

 Tässä on jo puuhasteltu niin paljon muuta asiaa, että Kokoomuksen Stubbin arviot ovat jääneet vähille.

No, jos ihan sanon sen asian mikä on tullut mieleeni, onkohan Alex pelkästään jonkinlainen itseriittoinen yksilö, siis kaikissa teoissaan ajattelee, että mitä mä sanon, mitä mä teen, missä mä juoksen olenko mediasexikäs just tässä kohtaa?

Kuitenkin aikaa pääministeriydestä on kulunut vain vähän..,så ska vi se, mutta ollaan tiukkana.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä