Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kaikenlaista politiikasta

Aloittaja Juha, 03.07.14 - klo:23:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
On se kumma miten Israelin asiat ovat jollekin elämää suurempi juttu. Ja uusnatsit fanittaa Israelia.... Höh.

Amanda

Ettei kukaan epäile valehtelijaksi tuossa netin satoa asiasta (anteeksi asiavirhe, koska ko. kirkko ei ole syntymäkirkko vaan se, joka rakennettiin kukkukalle, jolla Jeesus ristiinnaulittiin):

Who Guards The Most Sacred Site In Christendom? Two Muslims
By Gabriele Barbati  on March 29 2013 11:55 PM

LainaaTIL The keys to the holiest site in Christianity are held by a Muslim family that opens the church every morning. Meant to keep the peace between the denominations this arrangement has been in place since 1187 ce.
......
JERUSALEM -- Every Christian knows the holiest places in Christendom are in Jerusalem. The holiest of all, the Church of the Holy Sepulchre, was erected in 325, over the site where it is believed Jesus was crucified, buried and rose from the dead.

Yet, few know that it is a Muslim who opens and closes the only door to this holiest of Christian sites.

In fact, it's two Muslims: one man from the Joudeh family and another man from the Nuseibeh family, two Jerusalem Palestinian clans who have been the custodians of the entrance to the Holy Sepulchre since the 12th century.

Every morning, at 4:30, Adeeb Joudeh travels from his apartment outside the walls of the Old City to bring the cast-iron key to the church, just as his father and his forebears did before him.

Once there, he entrusts the key -- looking like a 12-inch (30-centimeter) long iron wedge -- to Wajeeh Nuseibeh, who knocks at the gate to call the priests and the pilgrims who spend the night praying inside. From inside the church, a wooden ladder is passed through a porthole to help him unlock the upper part of the enormous door.

Then, he unlocks the lower one before handing the precious key back to Joudeh. The ritual is reversed every evening at 7:30, after hundreds of tourists and pilgrims have left the church.......

Toope

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 11.10.14 - klo:10:06

Lainaus käyttäjältä: Toope - 09.10.14 - klo:23:47

Esim. Bethlehemin (Länsirannan arabialueilla) väestörakenne on muuttunut valtavasti viime vuosikymmeninä. Entinen kristitty alue on islamilaistunut, koska islam. Ei Israel tuolla ongelma ole vaan islam. Kenen oikeasti luulet kristittyjä tuolla sortavan, juutalaistenko?

Sinä kysyit, minä vastasin.
Joko et hallitse englannin kieltä (se ei ole häpeä eikä puutekaan, jos ei ole koskaan tarvinnut) tai et lue muiden viestejä.

Bethlehem, kuten monet muutkin palestiinalaisalueet islamisoituvat, joten miksi asiasta Israelia tulisi syyttää?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bethlehem#Christian_population
http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/23271/Default.aspx?article=related_stories

Kristityt eivät pakene juutalaisia, vaan islamia.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Toope

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 11.10.14 - klo:10:25
.
On se kumma miten Israelin asiat ovat jollekin elämää suurempi juttu. Ja uusnatsit fanittaa Israelia.... Höh.

Osoita minulle uusnatsi joka fanittaisi Israelia. Mieti joskus, mitä kirjoittelet! Ajatuksen käyttö ennen enter-nappulaa on sallittua.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Amanda

Annetaan, Rrape, Toopen käpertyä rauhassa omaan pehmoiseen maailmaansa, niin tuttua ja turvallista.
En viitsi enää.

:::::::::
Muoks.
Sen verran vain, että ihme, kun kristityt selvisivät hengissä toista tuhatta vuotta rinnakkain muslimien kanssa (omassa linkissäsikin sanotaan, että yli 90%:lla  on muslimiystäviä) ja vasta juutalaisten Jerusalemiin tulon jälkeen ongelmat alkoivat.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 11.10.14 - klo:19:30
Annetaan, Rrape, Toopen käpertyä rauhassa omaan pehmoiseen maailmaansa, niin tuttua ja turvallista.
En viitsi enää.

Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että olet samaa mieltä Rrapen lausunnosta, jossa "uusnatsit tukevat Israelia"!? Ei muuten, paitsi, että Rrapen näkemys totaalisen on idioottimainen. Natsit eivät Israelia tue, ne tukevat jopa arabeja, koska arabit sotivat israelilaisia vastaan. Uusnatsitkin tukevat jopa arabialaisia totalitaarisia järjestelmiä Israelia vastaan, joka edustaa lähinnä liberaalia demokratiaa yhteiskuntamalliltaan. Minä olen puoleni valinnut, valitkaapa tekin! Minä olen liberaalin demokratian puolella, millä puolella itse olette, Tiistai ja Rrape?

karpalo

Onkohan Toope nainen ?

Kirjoitukset vaikuttavat siltä.

risto

risto

Lainaus käyttäjältä: Toope - 11.10.14 - klo:20:56
! Minä olen liberaalin demokratian puolella, millä puolella itse olette, Tiistai ja Rrape?

Onpa tungetteleva kysymys. Hyi.
.

Esmerkix

En tiedä mitään uusnatsien toiminnasta Israelin hyväksi, mutta yksi maailman vaikutusvaltaisimmista valtioista tukee Israelia täysillä, jopa oman kansansa hengen uhalla. Se on USA. Miksi se on valmis ottamaan niin suuria riskejä toisen valtion vuoksi?

Washington, 27.03.06 (IPS) - Israelin-mielinen painostusryhmä on ajanut Yhdysvaltain politiikan Lähi-idässä pisteeseen, jossa amerikkalaiset hoitavat enimmän sotimisen, kuolemisen ja jälleenrakennuksen, ja turvallisuushyödyt korjaa Israel, tuore tutkimus väittää.

"Yhdysvaltain poliittisesta historiasta ei löydy vertaa tälle tilanteelle", vakuuttaa selvitys, jonka otsikkona on The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy (Israel-painostusryhmä ja Yhdysvaltain ulkopolitiikka).

"Miksi Yhdysvallat on ollut valmis siirtämään syrjään oman ja monien liittolaistensa turvallisuuden edistääkseen toisen valtion etuja?" kysyvät tutkimuksen tehneet John Mearsheimer Chicagon yliopistosta ja Stephen Walt Harvardista.

Tuoreeltaan kiivaan keskustelun synnyttänyt raportti vastaa, että syynä on Israelia tukevan ryhmän suuri vaikutusvalta.

Ryhmän taustavoimiksi mainitaan muun muassa seuraavat tahot: American Israel Public Affairs Committee (Aipac), Conference of Presidents of Major Jewish Organisations, Jewish Institute for National Security Affairs, Washington Institute for Near Eastern Policy sekä tuoreina tulokkaina kristittyjen sionistiset järjestöt.

London Review of Books julkaisi maaliskuussa lyhennelmän raportista, mutta tekijät epäilevät, ettei mikään valtavirran julkaisu tohdi tarttua siihen Yhdysvalloissa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä