Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kaikenlaista politiikasta

Aloittaja Juha, 03.07.14 - klo:23:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 11.10.14 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: Toope - 11.10.14 - klo:20:56
! Minä olen liberaalin demokratian puolella, millä puolella itse olette, Tiistai ja Rrape?



Onpa tungetteleva kysymys. Hyi.
.

On ihan liian henkilökohtaista kysellä tommottii.

Mitähän meikkivoidettaa Toope sivelee kaulakurtuilleen ?

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 11.10.14 - klo:22:46
En tiedä mitään uusnatsien toiminnasta Israelin hyväksi, mutta yksi maailman vaikutusvaltaisimmista valtioista tukee Israelia täysillä, jopa oman kansansa hengen uhalla. Se on USA.


Mutta sehän on melkein sama juttu, eikö vaan?
päivä kerrallaan

Amanda

#132
Tuo Esmerkixin selittämä ongelma on kuin elefantti olohuoneessa, niin suuri, ettei sitä tahdo nähdä.

Mutta niin totta ja niin ... ei ole mulla sanaa tuolle, sama kuin hakkais päätään seinään.  
Kaikki nämä Lähi-Idän sodat (paitsi alkuun Afghanistan, joka oli osaa kylmää sotaa venäläisiä vastaan) on tehty Israelin turvallisuuden puolesta ja sen painostuksella. Viimeksi oli pommittaa Irania omin nokkinensa odottamatta lupaa isolta veljeltään. Obama sai sen estettyä.
Israel olisi voinut saada kattavan rauhan kaikkien arabinaapurien kanssa aikoja sitten, mutta he ovat haluttomia, koska he yrittävät ajan kanssa pitää koko ns. Länsirannan eikä luovuttaa siitä palaakaan palestiinalaisille. Vain status quo toimii..

Ovat keittäneet niin hirveän sopan, ettei sitä kukaan enää saa tekemättömäksi.. harvat ulkopuoliset edes ymmärtävät kaikkia kiemuroita..  Turkki on viimeksi ollut pääsyyllinen ISISIn kasvamisessa noin nopeasti tuoksi, miksi se on tullut. Koska Nato-jäsenenä se pakotettiin (ne, jotka ovat tämän hankkeen takana-- kuka hyötyy tästä kaikesta?) pitämään raja auki etelään viedä sinne aseita ja palkkasotureita. Kun eteläinen naapuri Jordania on kovasta painostuksesta huolimatta kieltäytynyt samasta. Siitä se on kärsinyt monellakin tavalla alkaen energian maahantuonnista Saudeista (missä myös noita maailmalta värvättyjä ekstremistejä on koulutettu). Kaikki piti viedä sinne Turkin kautta. Maa istuu useammalla pallilla samanaikaisesti, kurdien on pakko estää luomasta itselleen omaa valtiota, mutta samalla pitäisi pelastaa heitä.. ja palvella Natoa ja ties mitä ..  Itse Turkille ei ISIS ole uhka.


Tietääköhan kukaan, että kurdeilla on jo kauan epävirallinen maailmanlaajuinen suurlähetystönsä. Yksi henkilö, joka on kirjoittanut suomeksi kirjankin kurdien historiasta , vaimonsa on tuntemani suomalainen.

(On kuin nuoralla tanssimista meillä.)

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Toope - 11.10.14 - klo:20:56
Minä olen puoleni valinnut, valitkaapa tekin! Minä olen liberaalin demokratian puolella, millä puolella itse olette, Tiistai ja Rrape?



Puolella?

Täältä katsoen näyttää siltä, että olet tulppana demokratian edessä.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Muisto Keijo Kullervo

Miten voi  järjestön, joka on vannonut tuhoavansa Israelin, kanssa tehdä rauhan?
Olisiko vannomatta parasta?
Uteliaana...

Poissa Euroopasta, mutta niin lähellä kuitenkin...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Samanlainen liberaali kuin nämä Ruotsin demokraatit.

risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.10.14 - klo:13:53

Olisiko vannomatta parasta?
Uteliaana...



K.K.

Niin, vanno nyt kokeeksi niin katotaan mitä tapahtuu.

Odotellaan, mitä tuleman pitää.


Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.10.14 - klo:13:53
Miten voi  järjestön, joka on vannonut tuhoavansa Israelin, kanssa tehdä rauhan?


K.K. kannattaa ikuista sotaa.
Ymmärtääkseni...
päivä kerrallaan

Amanda

#138
Palestiinalaiset ovat yrittäneet solmia rauhaa. Oslon sopimuksista on kulunut 21 vuotta. Siitä annettiin jopa Nobelin rauhanpalkinto Arafatille ja Rabinille.
Sen solmimisen jälkeen nyt koomassa oleva Sharon oli vannonut, että tuhoaa ko. sopimuksen, vaikka se jäisi hänen viimeiseksi teokseen. Hän on tunnetusti siirtokuntien "isä" lempinimeltään Bulldozer. Ja niin taisi käydäkin..  ::)

Israel on tehnyt kaikkensa, että sopimus vesittyi, siitä seurasi 2. intifada ja siirtokunnat ovat ainakin kaksikertaistuneeet-- tuokin pitäisi tarkistaa. Miehitetyllä aluella sallittiin perustaa Hamas (linkissä artikkeli vuodelta 2002) heikentämään maallisen Arafatin vaikutusvaltaa,, vähän kuin talebanitkin toisaalla.



Toope

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 12.10.14 - klo:13:19
Kaikki nämä Lähi-Idän sodat (paitsi alkuun Afghanistan, joka oli osaa kylmää sotaa venäläisiä vastaan) on tehty Israelin turvallisuuden puolesta ja sen painostuksella.
On joskus suututtavaa lukea noin älyvapaita tulkintoja Lähi-idästä. Israelin ja USA:n läheinen suhdehan alkoi vasta 1967 jälkeen presidentti Johnsonin kaudella, sitä ennen USA oli varsin puolueeton. USA:n pitkäaikaisin ja tärkein liittolainen Lähi-idässä on aina ollut Saudi-Arabia, jo 1920-luvulta lähtien. Se on siis USA:lle liki 50 vuotta vanhempi liittolainen kuin Israel. Ei Irakinkaan sotaa Israelin puolesta käyty, eihän se kyennyt edes todella uhkaamaan Israelia Saddamin loppuaikoina.

Tiistai selvästi sortuu siihen perinteiseen antisemitistiseen tulkintaan, jossa USA nähdään juutalaisten ohjaamana valtiona. Sitä USA ei ole, mutta se hyötyy suuresti Israelista (sotilasteknologisena) liittolaisena. USA:n ja Israelin sotilaallinen yhteistyö on hyödyttänyt valtavasti mm. ilmavoimien kehitystä. Tälläkin hetkellä maat tekevät yhteistyötä mm. ohjustentorjuntajärjestelmien (Iron Dome mm.) parissa. USA antaa Israelille vuosittain n. 3 miljardia dollaria sotilaallista tukea, taloustuki on käytännössä kai jo päättynyt. USA:n tuki Israelille on kuitenkin pitkälti "tukiaisia" omalle aseteollisuudelle, koska Israel on velvollinen käyttämään pääosan näistä varoista yhdysvaltalaisten aseteknologiatuottajien tavaraan. USA antaa ase-apua myös esim. Jordanialle ja Egyptille, kuten monille muillekin maille. Tuo politiikka tähtää siihen, että pidetään sitä status quota yllä. USA:lle tuo sotilasyhteistyö Israelin kanssa ei kuitenkaan ole vain kuluerä, vaan se todellakin on hyötynyt siitä valtavasti. Lähi-itä on alue, jossa jenkkien hävittäjät ja syyrialaisten neukkuhärvelit kohtasivat 1980-90 -luvuilla jenkkikoneiden voittaessa 6-0. Lähi-itähän on ollut oikeasti ainoa paikka, joissa USA:n hävittäjät ovat kohdanneet NL/Venäjän hävittäjiä, on todella opittu. Ohjustorjuntajärjestelmät ovat osin yhteistä kehitystä. Israel itse asiassa saattaa olla jopa USA:a edellä näissä, mutta joutuu luovuttamaan tietotaitoa USA:lle hintana tuesta. Tiedusteluyhteistyö Israelin kanssa on USA:lle korvaamatonta. Ei Israel todellakaan loisi yhdysvalloista, vaan sotilaallinen yhteistyö hyödyttää molempia.

LainaaIsrael olisi voinut saada kattavan rauhan kaikkien arabinaapurien kanssa aikoja sitten, mutta he ovat haluttomia, koska he yrittävät ajan kanssa pitää koko ns. Länsirannan eikä luovuttaa siitä palaakaan palestiinalaisille. Vain status quo toimii..
Yksi, vähän heikko, tulkinta tuokin. Ongelmana on kuitenkin palestiinalaisten suhteen se, ettei Hamas suostu tunnustamaan minkäänlaista Israelia, millään rajoilla. Silloin edellytyksiä rauhalle ei ole, ei ennen kuin he hyväksyvät Israelin rinnalleen. En minäkään hyväksy tuota Israelin toimintaa Länsirannalla (paitsi Jerusalemissa), mutta sekin on osin turhautumista siihen, ettei arabien taholta tule mitään myönnytystä Israelin oikeudelle olla olemassa. Arabien on pakko hyväksyä Israel, se on ainoa tie rauhaan.

LainaaItse Turkille ei ISIS ole uhka.
Niinhän ne luulevat. Turkissa elää voimakas radikaali-islamilainen liike, joka voi muuttua väkivaltaiseksi.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä