Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kysy asiantuntijalta

Aloittaja AveLazio, 01.01.09 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 01.07.14 - klo:15:16
Lainaus käyttäjältä: Toope - 30.06.14 - klo:22:48
Tykkäisitkö siitä, että kristillistä kulttuuria tultaisiin haastamaan joidenkin wiccalaisten tai inkalaisten uskontojen taholta? Kristinuskohan on ollut myötä tässä länsimaiden kehityksessä ja tukenut ajatusta.


Kristinusko on ollut myötä kehityksessä mutta alkaa jo olla ummehtunut oppi. Ajatus on karannut. Kristillisiä arvoja puolustavat  kristillisdemokraatitkin ovat huomanneet uudistamisen tarpeen ja vaihtavat puheenjohtajaa, luulen minä.
Kristillisdemokraattien kanta tasa-arvoiseen avioliittolakiin saattaa muuttua.

sniper on suurin piirtein oikeassa siinä, että yhtä hulluja ovat kaikki jumala-uskonnot. Näinköhän Toope ymmärtää mitä pakanuus tarkoittaa? Mikä ihme israelilaisessa uskomisessa olisi niin hyvää?

En itse ole oikeastaan uskovainen. Nuorempana jopa julistauduin ateistiksi, vaikka asenne on lieventynyt johonkin agnostistiseen näkemykseen, jota itsellänikin on joskus vaikea ymmärtää. Jumalhalua on, mutta en vaan tiedä..., enkä osaa uskoa.

Minä pidän kuitenkin kristillisyyttä hyvänä arvojärjestelmänä, joka luo selkärankaa yhteiskunnalle. Kristinuskon teesit pääosiltaan hyväksyn, vaikken kaikkia teologisia näkemyksiä nielekään. Pidän kristillisyyttä kuitenkin länsimaisittain arvokkaana arvorakennelmana, jonka rapautumista pidän ikävänä ilmiönä. Mielestäni yhteiskunta tarvitsee tukevia arvorakennelmia, mutta jos kristillinen kulttuuri hiipuu, jotain muuta tulee tilalle. En pidä hyvänä sitä, että hedonistinen ateismi tai uususkonto ottaa tilaa yhteisölliseltä kristinuskolta. Minä pelkään, että totalitaarinen islam valtaa kristinuskon jättämää tyhjiötä. Mitkä ovat parempia vaihtoehtoja kristilliselle kulttuurille, ovatko oikeasti kovin hyviä?

Kristillinen yhtenäiskulttuuri ei lopulta ole ollut kovin paha ajatus, vaikkei täydellisyyttä lähentelekään. Vikoja on paljonkin. Mutta pidän tietynlaista yhtenäiskulttuuria parempana ideana kuin nyky-yhteiskuntaa, jossa jokainen voi ostaa moraaliarvonsa, mistä haluaa ja mistä halvimmalla saa. Hyvintoimiva yhteiskunta tarvitsee jonkinasteista ylhäältä luotua moraali- ja käytösoppia.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Frux

Millaisella ajokortilla saa siirtää kurottajaa yleisellä maantiellä? Tarvitsenko muutakin kuin traktorikortin?

risto

.
en ole tavannut maantiellä ainuttakaan trukkia.
taitaa olla luvat tiukassa.

Juuli Hukkaskukka

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 01.07.14 - klo:22:59
.
en ole tavannut maantiellä ainuttakaan trukkia.
taitaa olla luvat tiukassa.

Mummivainaan muuttokuormassa oli rukki. Mitään lupia..
..
reino & aino hukkanen

Toope

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 01.07.14 - klo:22:59
.
en ole tavannut maantiellä ainuttakaan trukkia.
taitaa olla luvat tiukassa.

Pikkutrukki on hauska peli. Nuorempana vähän ajelin sellaisilla tehtaalla, vaikkei minulla mitään lupaa sellaiseen ollut. Kunhan ajelin...

Rukille ei mummokorttia tarvita.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope


Muisto Keijo Kullervo

'Jotenkin' olen tullut tulokseen Pyhästä Hengestä siten, että  ko. oleva on Sigmund Freudin mainitsema yliminä yksilössä...

Yliminään on koottuna kaikki se tieto jota yksilö on elinaikanaan kokenut...

Mutta, mutta vielä jotain jumalaistakin... Jotain sellaista jonka avulla On Raamattukin koottu ja  julkaistu...

Ystävällisesti...

K.K.

PS. Mutta mitä mieltä ovat ns. asiantuntijat?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Minulla ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia... Terveyttä, fyysistä On, taloudellinen asema On vakaa...


Halusin vain kertoa yksittäisen ihmisen henkisen rakenteesta ja itsestäni sen miten koen oman tilanteeni...
Emme voi uida toisten liiveihin, vaan olemme omine heikkouksinemme ja vahvuuksinemme  omillamme...

Koen todella, että olemme kaikki yksitellen henkisessä kuplassa jota voimme aukaista puheitten ja kirjoitusten avulla hetkellisesti...

Tietysti näemme ja kuulemme kaiken ympärillä olevan, mutta tietoisuus ja ymmärrys on korvien välissä... Lajittelemme ja teemme synteesiä kaikesta kokemastamme... Silti olemme kaikki yksin ellei yliminää oteta huomioon...

Yliminä useinkin ohjaa oikealle tielle monien vaikeuksienkin kautta...

Itselleni on selkeytynyt asiat vuosikymmenien aikana...

Ken kaiken kokee tietää että yksin olet sinä ihminen yliminäsi kanssa... Ypöyksin, mutta kahdestaan, yliminä ja minä, joka onkin 'yksi' parhaimmillaan..."

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Yliminä kuplassa...voiko sen huonommin enää olla...


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 13.07.14 - klo:11:00
.
Yliminä kuplassa...voiko sen huonommin enää olla...



Serkkupojalla oli tämmöinen "Wanha Kupla", takalasi kasiosainen, väri musta, olin minäkin usein siihen aikaan kuplassa 1950-luvulla.

Sen jälkeen en ole liiemmin kuplassa ollut, en volkkareissa, enkä muussakaan kuplassa.



Tähän kuplaan nojailee Pekka Haavisto  http://kirjailijablogi.blogspot.fi/2012_01_01_archive.html

Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 13.07.14 - klo:10:15

Itselleni on selkeytynyt asiat vuosikymmenien aikana...


ja sen sitten huomaa - että viitsit höpistä
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä