Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kaipausvihko

Aloittaja Slörde, 23.09.07 - klo:11:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tezcatlipoca

Kaipaan Alien Weirdiä. Oli niin hauskaa katsella väärinpäin käännetyn kaukoputken läpi hiekkaan. Oli hauskaa tirkistellä päässä olevan reijän läpi avaruuteen. Olit välillä niin paljon fiksumpi kuin minä, niin paljon tasapainoisempi ja realistisempi. Pystyit muodostamaan sanoistasi kirkastettuja näkemyksiä, jollaisista minä voin vain uneksia. En voi elää ilman Alienia. Sydämeni pakahtuu rakkaudellisista tunteista, joita ei voi ilmaista. Jotka eivät ole sopivia ilmaistavaksi, ja koska kohde ei ole paikalla. Mutta minä kuitenkin rakastan henkeäsi, sanon sen tässä, enkä pelkää.
O whiterobed Angel, guide my timorous hand to write as on a lofty rock with iron pen the words of truth, that all who pass may read.

Tezcatlipoca

Kaipaan Mailisnuutista. Hän ei kai ole kirjoitellut vähään aikaan?

Minusta Mailiksen postaukset ovat upeita. Ne eivät ole tavallisia fooruminikkien ja harhassa elävien untuvikkojen posteja, joissa lakonisesti todetaan että on päivän mittaan syöty pakasteseitä, kenties aurinkokuivattuja tomaatteja ja pestoa, ja sitten kommentoidaan poptähdistä, omasta poika/tyttöystävästä, ynnä muista kullannupuista ja koiranulkoiluttamisesta, ja lopuksi huokaistaan huoh, kuinka kummallinen ja outo olenkaan. Mainisnuutinen on hereillä.

Minusta outomaalaiset epäonnistuvat Mailisnuutisen postausten koodin tulkinnassa, ja haluaisin tässä rakentaa ymmärrystä.

Otan analogiaksi tuolta halla-aho.comilta johdannon vastaavaan tasojen konfliktiin.

http://www.halla-aho.com/tesoma/fileet/johdanto2.html

Kun päähenkilö tässä antaa tuntemattomalle luettelon eläimistä, joita hänen jutkusika tuttavansa on Tesoman metsissä nylkyttänyt tai yrittänyt nylkyttää", niin tottakai se tuntuu normaalijärjellä ajateltuna pölypäiseltä väitteeltä! Mutta kun ymmärtää, että henkilö on huolestunut maahamme tunkeutuvasta "ryssäläisyydestä", ja että henkilön maailmankatsomuksessa "ryssiltä" voi luonnollisesti odottaa mitä tahansa, kuten myös eläimiin sekaantumista, niin tämä koodi avautuu. Henkilö yrittää sanoa olevansa pahoilllaan siitä että hän kokee että hänen ystävänsä ei ole aivan niin isänmaallinen kuin hän odotti, ja kokee siksi nyt pettymystä.

Mailisnuutisen postauksien koodi avautuu samalla lailla. Ei normaalijärkeä käyttämällä, vaan tulkitsemalla asian sisin ydin. Sitäpaitsi kaikki mitä Mailisnuutinen sanoo on originaalia, autenttista, itse pohdittua, itse muotoiltua, luovaa, ja siksi yllättävää ja hauska seurata. Mailisnuutisessa on elävyyttä, hän ei ole vain meemiohjattu pullasorsa, joka on imenyt mieleensä kaiken roskan pureskelematta kuten me tavallisemmat taaperot.   
O whiterobed Angel, guide my timorous hand to write as on a lofty rock with iron pen the words of truth, that all who pass may read.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Gustav - 05.08.09 - klo:12:47
Kaipaan Alien Weirdiä. Oli niin hauskaa katsella väärinpäin käännetyn kaukoputken läpi hiekkaan. Oli hauskaa tirkistellä päässä olevan reijän läpi avaruuteen. Olit välillä niin paljon fiksumpi kuin minä, niin paljon tasapainoisempi ja realistisempi. Pystyit muodostamaan sanoistasi kirkastettuja näkemyksiä, jollaisista minä voin vain uneksia. En voi elää ilman Alienia. Sydämeni pakahtuu rakkaudellisista tunteista, joita ei voi ilmaista. Jotka eivät ole sopivia ilmaistavaksi, ja koska kohde ei ole paikalla. Mutta minä kuitenkin rakastan henkeäsi, sanon sen tässä, enkä pelkää.

Ah

Ja kauan tätä saikin odottaa.
Odotin että joku vuhdoin osaisi sanoa sen, ja tulihan se sieltä.   :)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 15.08.09 - klo:18:27Ah

Ja kauan tätä saikin odottaa.
Odotin että joku vuhdoin osaisi sanoa sen, ja tulihan se sieltä.   :)

Kyllä sinua on tässä pitkän poissaoloso aikana kaipailtu useampaankin otteeseen ja ihmetelty, missä olet - itse arvelin sinun jääneen jonkin Citymarketin takahuoneistoon ... sinne "Vain henkilökunnalle"-oven taakse.

Tervetuloa takaisin !

P.S. Jos siellä arvelemassani paikassa olit, kerro millaisen käsittelyn sait.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.08.09 - klo:09:42
Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 15.08.09 - klo:18:27Ah

Ja kauan tätä saikin odottaa.
Odotin että joku vuhdoin osaisi sanoa sen, ja tulihan se sieltä.   :)

Kyllä sinua on tässä pitkän poissaoloso aikana kaipailtu useampaankin otteeseen ja ihmetelty, missä olet - itse arvelin sinun jääneen jonkin Citymarketin takahuoneistoon ... sinne "Vain henkilökunnalle"-oven taakse.

Tervetuloa takaisin !

P.S. Jos siellä arvelemassani paikassa olit, kerro millaisen käsittelyn sait.

Vai luulit sinä että olisin vihdoin löytänyt sen oven jostin sieltä hyllyjen välistä ja päässyt sisälle.
Ne en, valitettavasti en!

Missä lie olen ollutkin niin olen tainnut unohtaa itseni sinne jonnekin, kunnes taas heräsin ja hav ahduin, vähän vanhentuneena tosin.
Nyt pitää taas vissiin ryhtyä etsiskelemään sitä ovea sieltä Citymarketista.

.




Amanda

Tervetuloa takaisin Alien Weirdille!

Onkin kaivattu, useampaan otteeseen ja vähän huoltakin kannettu.  Nyt keksikää joku virtuaalinen köysi, millä sidotaan Allu täällä kiinni :D  Minulla on vähän liikaakin vilskettä juuri nyt, mutta parin viikon kuluttua ehtii taas paremmin mukaan tänne.

Kerrohan kuulumisia!


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Gustav - 12.08.09 - klo:13:10

Mailisnuutisen postauksien koodi avautuu samalla lailla. Ei normaalijärkeä käyttämällä, vaan tulkitsemalla asian sisin ydin. Sitäpaitsi kaikki mitä Mailisnuutinen sanoo on originaalia, autenttista, itse pohdittua, itse muotoiltua, luovaa, ja siksi yllättävää ja hauska seurata. Mailisnuutisessa on elävyyttä, hän ei ole vain meemiohjattu pullasorsa, joka on imenyt mieleensä kaiken roskan pureskelematta kuten me tavallisemmat taaperot.   


Potaskaa ne minusta on. Ei järjen hiventäkään. Nuutinen on kirjoittanut kymmenlle plstoille samaa sössöä.
Jos ihmisen aivot eivät erota mikä on tarua ja mikä on totta, on kyseessä vakava mielenterveyden häiriö.

Tässä tätä jorinaa on lisää
http://www.google.com/search?q=mailisnuutinen&rls=com.microsoft:*&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1


Tezcatlipoca

Lainaus käyttäjältä: Nessuno - 17.08.09 - klo:14:49Potaskaa ne minusta on. Ei järjen hiventäkään. Nuutinen on kirjoittanut kymmenlle plstoille samaa sössöä. Jos ihmisen aivot eivät erota mikä on tarua ja mikä on totta, on kyseessä vakava mielenterveyden häiriö.

Miten niin "sössöä"? Nuutinen kirjoittaa ydinvoima-asiaa, aikana jolloin koko muu Suomen kansa vaikenee asiasta. Hän kirjoittaa vaikenemisen muuria vasten.

Nessuno, minusta sinulla näyttää olevan mielenterveyden häiriö, kun et pysty näkemään Nuutisen postausten asiapuolta, vaan alat sössöttämään taruista ja mielenterveyden häiriöistä. Pysyttäisiin nyt asiassa. Ymmärrän että sinulla, ja esim. Eugenilla on jonkinlainen kiihko, tai maaninen suhde psykofarmakologiaan, mutta ei se että joka käänteessä hokee mekaanisesti "pilleri", "lääke", "mielenterveys", mitenkään tätä maailmaa selitä.

Ja kun lukee vähän aikaa vaikka sinun ja Eugenin postauksia, ja sitten vertaa Nuutisen tekstiin, niin kukahan kirjoittaa asiaa, ja kuka jauhaa paskaa? Tuota teidän mielenterveyssolavausjankutusta on kirjoiteltu maailman sivu, ja sen katseleminen täällä on minusta masentavaa. Vuodesta toiseen hoette vain lääkkeitänne ja mielenterveyksiänne. Nuutinen sensijaan tuo uusia aiheita, uusia ajatuksia, ja on miettinyt asioita. Toisin kuin te, jotka pelokkaina kyttäätte toisianne, ja papukaijana toistatte toistenna ajattelemattomuuksia.

Minusta olet sokea, kun et sitä näe.

Puhu nyt vaihteeksi jostain muusta kuin mielenterveyden häiriöistä, pliide. Se on ala, jota et tunne, ja josta sinulla on niin rankat harhakäsitykset että niiden oikaisemiseen ei riittäisi edes kymmenen vuoden aktiiviopiskelu. Joten jätetään tämä aihe, typerä aihe.

Suomessa ei yleensäkään siedetä avointa puhetta. Tuossa on hyvä analyysi siitä suhteettomuudesta, miksi Suomessa tällä hetkellä raiskaus, tai tappo ovat hyväksyttävämpiä kuin mielipiteiden ilmaiseminen netissä, eli Seppo Lehdon tapaus:

Oikeusmurha – kansantaiteilija vankilaan:
http://jameshirvisaari.blogit.uusisuomi.fi/2009/07/22/oikeusmurha-%E2%80%93-kansantaiteilija-vankilaan/

Kaiken saman voi sanoa Nuutisesta, Hänen massapostauksensa on yliampuvaa, osin niitä on noloa lukea. Mutta hitto, minä olen itse tehnyt ihan yhtä noloja juttuja. Voinko sanoa että olen parempi? Annettakoon pienet puutteet anteeksi, ei kukaan meistä ole täydellinen. Te odotatte täydellisyyttä.

Minusta Nuutinen on mahtava. Kun vähän näkee vaivaa, ja kuuntelee mitä hänellä on sanottavaa, tajuaa hetken päästä että siinä on timantinkovaa asiaa. Tietysti voi tulla shokkireaktio, ja epäusko, ja kuka sanoo että kaikki nettipölinä pitäisi kritiikittä uskoa? Mutta toisen syyttäminen mielisairaaksi on täysin yliampuva reaktio. Mikä oikeus teillä on tuomita toinen ihminen mielisairaaksi? Ja puhua pillereistänne.

Nessuno, sinä tulet ihan kiitettävästi vastaan, mutta olet melko kohtuuton. Ehkä sen voi laittaa nuoruuden tiliin. tai nuorekkuuden. Eugen taas on minusta inhottava, uskomaton, kyyninen nilkki. Pahimpia henkilöön käyviä nuljaskoja mitä olen eläissäni nähnyt. Ja ihmiset täällä menevät mukaan siihen! Miettisitte vähän, millaisen ihmisen egoa tuette. Aakku on siltä väliltä, uskon että periaatteessa reilu ja rehellinen kaveri, mutta vähän vietävissä. Nämä ovat mielipteeni, sen perusteella mitä olen näiden nimimerkkien kirjoituksia seuraillut.


O whiterobed Angel, guide my timorous hand to write as on a lofty rock with iron pen the words of truth, that all who pass may read.

Eugen

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.08.09 - klo:10:08
Lainaus käyttäjältä: Nessuno - 17.08.09 - klo:14:49Tässä tätä jorinaa on lisää
http://www.google.com/search?q=mailisnuutinen&rls=com.microsoft:*&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

Aika mittava, kyseenalainen, ansioluettelo  ;)


Mitähän Mailis on kirjoittanut teinityttöjen Demi-lehteen....  ::)  Ei ainakaan finnienpuristeluohjeita....
"Aye, caramba!"

Pikavastaus

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä