Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kaipausvihko

Aloittaja Slörde, 23.09.07 - klo:11:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

veini

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 06.09.10 - klo:08:20
.
Aakku pitäisi nostaa leeninin rinnalle.

Tätäkö tarkoitat ?

"Punainen Karjala 2.2.1924:

Nadezda Krupskajan* kirje:

Toverit työläiset ja työläisnaiset, talonpojat ja talonpoikaisnaiset!
Minulla on teille suuri pyyntö: älkää antako sen surun, jota tunnette Vladimir Iljitshin kuoleman johdosta, pursua esiin hänen persoonansa ulkonaisessa kunnioittamisessa. Älkää järjestäkö hänelle muistopatsaita, palatseja hänen nimelleen, loistavia juhlia hänen muistokseen j.n.e. Kaikelle tällaiselle antoi hän eläessään varsin vähäisen merkityksen, kaikki sellainen häntä vieroitti.
Muistakaa kuinka paljon maassamme on vielä järjestämättä. Jos tahdotte kunnioittaa Vladimir Iljitshin nimeä, järjestäkää lastenseimiä, lastentarhoja, koteja, kouluja, kirjastoja, sairaaloita, invalidien koteja j.n.e. Ja kaikkein tärkein -- koettakaa elämässä toteuttaa hänen neuvojaan.

N.K. Krupskaja

* Krupskaja oli Leninin vaimo, tai paremminkin kai avopuoliso. Tässä kirjeessä henkii mielestäni edistyksellisyys. Mm. Karamazovin veljeksistä selviää miksi Lenin balsamoitiin -- ortodoksisen tradition mukaan pyhät miehet eivät mätäne. Vaikkei pappisseminaarin kasvatti Stalin koskaan väittänytkään Leninillä olleen yhteyksiä yläkerran ukkoon, on yhtymäkohta kirkkopyhimyksiin selvä. Ihan yhtä selvä kuin juhlakulkueissa ikonin tapaan kannetuilla johtajien kuvilla."

veini

Eugen

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 06.09.10 - klo:08:20
.
Aakku pitäisi nostaa leeninin rinnalle.

Niin, mutta kun Anni jo sanoi, että hänen isänsä tuhkattiin.... muutoin kyllä Aaakku olisi kärrätty Moskovaan... ihan siihen Stalinin entiselle patjalle.....
"Aye, caramba!"

karpalo

Vain vähän aikaa on kulunut hänen nukkumisestaan pois. Kaikki muuttolinnutkaan, joita hän kuitenkin ehti  nähdä kesäpaikan ympäristössä., eivät ole muuttaneet etelään.

Ihmettelevät., miksi tuon talon isäntä ei enää liiku ja tee askareita pihamaalla.

Meidän tulisi jokaisen aina silloin tällöin palata ajassa taaksepäin ja lukea hänen menneitä postauksiaan., hiljentyä., kuitenkaan ei niin, että löytyy vain yksi totuus, niinkuin Mao:n kirjasta., vaan sieltä löytyy monia totuuksia arjen ja pettymyksen keskeltä., aina haaveiden maahan.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 06.09.10 - klo:09:33


Meidän tulisi jokaisen aina silloin tällöin palata ajassa taaksepäin ja lukea hänen menneitä postauksiaan., hiljentyä., kuitenkaan ei niin,

hei postimies. Teevee on olemassa.

Tiistai



Kirjaanpa tänne useiden pitempään poissaolevian jäsenten nimiä.. siis jotka tietävät ne ihan itse kirjaamattakin  :)

Palailkaahaan tekemään Outomaan hymniä https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=1055.0

Kaikkien ideoita tarvitaan. Jos niitä saadaan runsaasti, niin voi riittää sinfoniaankin!   8)


karpalo

Ihan vaan tiedoksi. En ole suuttunut mihinkään, enkä kehenkään, lähetään huomenna liikenteeseen, kolmisen viikkoa kestää.., paikkaan jossa kk:ssa on vähint. 29 aurinkoista päivää, Euroopasta etelään, seuraava mannerlaatta.

Olkaa toisillenne armollisia, mutta ei liikaa. Välillä täytyy hanskojen heilua, saada osumia. Nettifoorumi on kuin nyrkkeilyottelu, pisteitä saa vain  puhtaista osumista.

Tiistai



Minä taas aloin kaipaamaan niin mahdottomasti itseäni, että rekkauduin. Mahtunen muiden outojen sekaan, kukin omine omituisuuksineen ;)

Hyvää matkaa Postipojalle, tankkaa aurinkoa äläkä unohda max.-suoja-aurinkovoidetta!  Minä olen aina ollut jollain tavalla allerginen liialle auringolle ja olen pysytellyt varjossa. Nuorempana tuli paha olo auringossa löhöttäessä ja onneksi älysin lopettaa. Johtui varmaan matalahkosta verenpaineesta, mikä aleni siinä vielä..

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 02.11.10 - klo:10:58


Hyvää matkaa Postipojalle,

Tiistai
Perusjäsen

Poissa

Viestejä: 1
...............................

Kiitoksia !

Katos vaan olen saanut todistaa lähietäisyydeltä perusjäsenen  peruskiven muuraamisen!

Mitkä mahtaa olla lukemat, kun olen palannut? Veikkaan., pitkälti yli 100 vähintäinkin.

Tiistai

#208
Kiitos, tunnemmeko?  8)

Nyt niitä viestejä on jo kaksi, yksi molemmalle jalalle..

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 02.11.10 - klo:15:56
Kiitos, tunnemmeko?  8)
Nyt niitä viestejä on jo kaksi, yksi molemmalle jalalle..

Tuntoaisti pelaa hyvin. Lisäksi pimeänäkökyky. Pystyn etenemään pimeässä myös näppituntumalla, ainakin nuorempana. Täytyy kokeilla useammin, kyllä se vielä sujuu.

Pikavastaus

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä