Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mopoautojen tilalle pienet henkilöautot, joissa nopeusrajoitin?

Aloittaja Posiella, 12.02.15 - klo:07:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

#20
.
Kun olen korjauttanut pari tuollaista lommoa, kustannus syntyy siitä, kuinka pitkälle on maalattava että saa häivytettyä korjatun alueen reunan. Ei se kyllä  onnistu ilman ammattitaitoa.

risto

.
Meillä oli sähköautoja töissä, koska haluttiin olla edistyksellisiä. Taisi mennä 2 vuotta kun kaikista luovuttiin.


Syrinx

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 14.02.15 - klo:10:09
.
Meillä oli sähköautoja töissä, koska haluttiin olla edistyksellisiä. Taisi mennä 2 vuotta kun kaikista luovuttiin.

Pari oli aikanaan meilläkin. Sopivat hyvin siihen missä niitä käytettiin (mm lentokentän ajoihin) mutta luovuttiin kun konsernin ylätaso teki linjauksiaan...


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 14.02.15 - klo:10:09
.
Meillä oli sähköautoja töissä, koska haluttiin olla edistyksellisiä. Taisi mennä 2 vuotta kun kaikista luovuttiin.

Minullakin oli kerran Ford Escort. Luovuin siitä kun se oli ihan paska.

Suti

Minulla ei ole koskaan ollut ihan paskaa autoa.
Minulla ei ole koskaan ollut sähköautoa.
päivä kerrallaan

risto

Lainaus käyttäjältä: Suti - 14.02.15 - klo:11:30
Minulla ei ole koskaan ollut ihan paskaa autoa.


Minulla on ollut aina. Kun autoa aikansa pitelee, se muuttuu paskaksi.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 14.02.15 - klo:10:05
Kun olen korjauttanut pari tuollaista lommoa, kustannus syntyy siitä, kuinka pitkälle on maalattava että saa häivytettyä korjatun alueen reunan. Ei se kyllä  onnistu ilman ammattitaitoa.

Tuttu yrittäjä, autojen korjauksia vakuutusyhtiöille tekevä ammattilainen tuli tänään vastaan paikallisen Prisman käytävällä, siispä kysyin:

  - Moron, liikeneekö hetki aikaa, tee pikku arvio, autoni on parkkipaikalla, tossa ihan lähellä.

No, niin hän teki sitten arvion "tutun kauppaa" ja ilman kuitteja olisi 400 €. Kuulemma tuplasti enemmän normaalisti tehdessä.

Sanoin hänelle, - laitan harkintaan.

Meinaan selvitä, jollakin korkeintaan 20 €urolla, kun teen kaiken itse, lopputuloksen ei ole niin väliä, kunhan ruoste ei näy kymmentä metriä pidemmälle.

Ulkomailla, etelämmässä näkyy liikenteessä paljonkin kolhitumpia autoja, mutta eivät ole ruosteisia. Meillähän roiskitaan suolaa tielle aina kun on olevinaan se aika vuodesta ?

Auton funktio on toimittaa sinua eteenpäin. Auto ei ole mikään mannekiini, eikä minkään jatke.

Suti

päivä kerrallaan

Kopek

Jos minulla olisi "projektitasoinen" B-luokan auto, jonka suunniteltu käyttöikä ei olisi enää kovin monta vuotta, voisin kokeilla seuraavaa keinoa - tai sitten luopuisin ajatuksesta nähdessäni auton "livenä".

Koska peltiä ei auton rakenteista johtuen todennäköisesti pääse lyömään sisältä ulospäin, leikkaisin ohuella laikalla eri suuntaisia viitoja lommon alueelle. Sen jälkeen repisin irralliset kielekkeet esille ja yrittäisin tasoittaa ne niin lähelle auton lopullista pintaa kuin mahdollista. Hitsaisin saumoja umpeen ja tarvittaessa lisäisin vähän peltiä. Jättäisin tarttumapintaa pakkelille. Täyttäisin syvänteen lasikuitukitillä ja mahdollisella lasikuitukankaallakin, jos se vaikuttaisi tarpeelliselta. Hioisin kittikyhäelmän auton pinnan tasalle. Viimeistelisin autopakkelilla. Suihkuttaisin pohjamaalin ja pintamaalin. Hioisin roiskeet varsinaisen maalin pinnalta hienolla hiomapaperilla. Kiillottaisin himmentyneen kohdan jollakin kliinerillä.

Lopputulos olisi todennäköisesti surkea. Pakkelikerroksesta tulisi älyttömän paksu, ja se alkaisi ennen pitkää lohkeilla irti. Jos autoa ei kuitenkaan käytettäisi kauan, korjaus kestäisi ehkä sen ajan, mikä on tarpeellista. Menetelmän hyvä puoli olisi se, että kustannukset jäisivät kohtuullisiksi.

Auton lommojen korjaamisessa taitoni on nolla, joten esitetty ajatus on todellakin asiantuntematonta kirjoituspöydän ääressä tapahtuvaa ideointia.

Auton ulkonäössä on ratkaisevaa yleinen "imago" ja vaikutelma. Meillä oli aikoinaan Saab 99, jonka maalipinta oli järkyttävässä ruosteessa ja viisi vuotta vanhana. Auto oli kuin jonkinlaisen rokon tai ruton vaivaama. Kyljissä oli kämmenen kokoisia läiskiä, joista maali oli irronnut, ja pelti oli ruostunut. Skotlannin reissulle lähtiessämme halusin tehdä edes jotakin auton parantelemiseksi. Niinpä tein paikkamaalauksia maaliin kostutetulla superlonin palalla tökkimällä. Se on yllättävän hyvä keino. Auto alkoi näyttää kauempaa katsottuna jo aivan siedettävältä. Yleinen olemus ratkaisee.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Suti - 14.02.15 - klo:16:38
Ennen vaikka tällainen kuin sähköauto.

Niin tai miksi ei tämä Saab V4 rullatuoli about noin 75 heppaa, olen tietoinen, että tää kulkee kovaa.

Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä