Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jokaisella maailmalla on oma maailman lopun ennusteensa

Aloittaja rapevainaa, 22.02.09 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Ave se ei oo oppinu viälä ees lukeen.

Mikä vastuu meillä muilla on Aven opettamisesta? Ei niin mikään!

Eläköön ny sitten vaikka koko loppuelämänsä, about 40 vuotta siinä luulossa, että kun Rape esitteli tuossa edellä eräitä kulttuureihin liittyviä romahduksia, Rape muka sillon kirjotti maailmanlopuista.

Ehei, Rape toi esille esimerkkejä nimenomaan näistä kulttuurien romahduksista. Rapehan totesi sen ihan selvästi siinä viestissään.

Sää et Ave vaan ymmärrä selvää tekstiä!

Avehan se jopa taisi olla, kun vähän niinku kaipasi sellaisia kulttuurien tuhoutumisia...

--------

Me tässä Rapen kanssa yritetään kirjottaa näistä maailmanlopuista ja niihin liittyvistä asioista, kuten ny näistä ennusteista. Älä ny sitten enää tuu viemään sivuraiteille tätä, Ave!

;D




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 20.03.09 - klo:15:34
. Muistakaa, että järjen käyttö on foorumilla sallittu! ::)

Joo joo. Tukka siinä irtoo kun yrittää sulle järkeä puhua.
Näytäs nyt mallia millaisesta järjen käytöstä tykkäät.  Nuo sun asiantuntijakysymykset mittavaat sotahulluutta ja ulkomuistia eikä järjen käyttöä.

Tee edes yksi järkevä vaativa  kysymys maailmanlopusta niin SE:n kanssa tutkimme, miten on.


AveLazio

No määrittele, Rape, ketjun nimen "maailman loppu". Onko universumin, planeetan vai yksittäisen kulttuurin loppu? Tosi epähavainnollinen ketjunnimi. Osaatko vastata edes tähän? Äläkä v*ttuile mulle!
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

.
Siinä lukee
jokaisella maailmalla
on ..lopun ennusteensa.

Kysymys on siitä, miten sinä koet otsikon, ei siitä mitä se on.
Jos sinun vastaus otsikkoon on se että se ensinnäkin väärä ja toiseksi väärä, niin se on sinun vastaus aiheseen.

Jos sussa olisi hivenen ennakkoluulottomuutta, ja antaisit itsellesi mahdollisuuden mielikuvitukseen, että mitä jos rape on oikeassa, mitä siitä seuraa?


"Minä tiedän. Minä olen tutkinut".



AveLazio

Rape, mikä sua vaivaa yhtäkkiä. Mähän vain sanoin, etää "maailma" on määriteltävä, koska se on vähintään 3-tulkintainen. Mikä tässä on vaikea kohta?
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

.
Tämä ei ole mikään sun kyselytunti etkä sinä annan mulle yhtään vaihtoehtoa.
Itse sanoit ettet ole ymmärtänyt oko otsikkoa.

Minä annoin lukuisia vaihtoehtoja otsikossa "jokaisella maailmalla" . Jos vaihtoehtoja olisi kolme, minä tietäisin sen ja olisin kirjoittanut:" Kolmella maailmalla on...

Olen nimittäin lukenut yliopistossa maantiedon cumun, ja se valtuuttaa ja jopa pakottaa minut tietämään asian.

Esim. jos seinällä lukee "maailmankartta", näenhän minä mitä se sisältää.

Avainsana googleen ja enter: http://images.google.fi/images?hl=fi&q=maailmankartta&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Jos laitat avainsanaksi "minun maailmani" saat seuraavaa: http://www.google.fi/search?hl=fi&q=minun+maailmani&meta=&aq=f&oq=

Kauppalehti kirjoittaa: Maailma on vaarassa hyvien ideoiden puutteesta.Totuutta ei tarpeeksi etsitä,eikä kollektiivinen tietoisuus henkisty/valaistu tarpeeksi nopeasti,josta seuraa erilaisia oireita:

Kauppalehti ei kirjoita universumi on vaarassa hyvien ideoiden puutteesta

eikä myöskään: planeetta on vaarassa hyvien ideoiden puutteesta

eikä myöskään yksittäinen kulttuuri on vaarassa hyvien ideoiden puutteesta

Kuten huomaat, ehdotuksesi ovat omituisia siihen nähden mitä kauppalehti haluaa viestiä.


rapevainaa

.
Kulttuurista puheenollen tieteellisesti on todettavissa että kulttuuri on eri asia kuin kansa. Kun Ranskassa tuli kulttuurivallankumous, kulttuuri vaihdettiin mutta kansaa ei.

Voiko siis kulttuurimaailman loppua olla? Se on kuin vaatteet jotka voidaan vaihtaa ja voidaan mennä ullakolle ja aletaan pitää yllä vanhaa kulttuuria.

Hesarissa on kirjoitus että vapaa tiedonvälitys on uhan allla koska firmat eivät osta mainostilaa ja toimittajia joudutaan sanomaan irti. Tästä voimme päätellä että talouden dynamo pitää yllä myös länsimaista sananvapautta ja demokratiaa.

Tästä seuraa suuri epäilykseni, voiko kulttuuria sanoa maailmaksi kun sehän näyttää olevan kulutustavaraa.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 21.03.09 - klo:08:44


Hesarissa on kirjoitus että vapaa tiedonvälitys on uhan allla koska firmat eivät osta mainostilaa ja toimittajia joudutaan sanomaan irti. Tästä voimme päätellä että talouden dynamo pitää yllä myös länsimaista sananvapautta ja demokratiaa.


Tästä päästäänkin keskustelemaan ihan toisesta aiheesta, sanavapaudesta. Ja tiedonvälityksestä.

Keskustellaanko, annetaanko rönsytä?

Onko meillä siihen aikaa ennen maailmanloppua? Onko jotain sananvapautta ja demokratiaa tärkeämpää toimitettavaa, ennen kuin kaikki loppuu?  ;P

Mitä on sananvapaus? Onko Hesari osoitus sananvapaudesta? Miten yksityiset yritykset vaikuttavat sananvapauteen – esimerkiksi ilmoittajat?

Esimerkki: Aamulehdessä on jouduttu lehden linjaa muuttamaan aina sen mukaan, minkä linjauksen suurimmat lehdessä mainostavat yritykset ovat sanelleet.

Eikö se lisää sananvapautta, että lehti pääsee irti ilmoittajien laittamista kahleista?

Kysymys: Jos Suomen virallinen lehti olisi riippuvainen ilmoitustuloista, miten se vaikuttaisi lehden kirjoitteluun?

----------------

Kuka, tai ketkä omistavat Helsingin Sanomat? Erkko ja kumppanit (Hesari on osa Sanoma-konsernia). Ei kai kukaan luule, että Hesari voisi kirjoittaa omistajia vastaan? Hesarin takana oleva Sanoma sanelee, mitä lehdessä kirjoitetaan ja mitä ei. Se on sitä 'sananvapautta'.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Minusta näyttää että Hesari kirjoittaa jokaiselle jotakin. Jokainen tilaaja on yhtä arvokas koska hän maksaa lehdestä saman verran. Lainaan tässä lentomatkustajan periaatetta.

Yhtenä päivä Hesari kirjoittaa sitä ja toisena päinvastoin. Koska ihminen etsii tietoja vahvistaakseen aiempaa näkemystään, niin näin se sanan vapaus toimii.

Kauppalehteä olen lueskellut näinä aikoina naurulla. Uutisessa lukee että nousu alkaa kesällä ja seuraavassa otsikossa se ei ala lainkaan ja kolmannessa se itse asiassa on jo alkanut jos tarkkoja ollaan.

Just äsken Pohjola osake rysähti -50% heti senjälkeen kun toimitusjohtaja kertoi että hyvin menee. Männä viikolla osake oli nousemenestys kun se suoritti pienen nousun ylöspäin. Nääs 50% pudotukseen vaaditaan 100% nousu että ollaan samassa. 20% nousu on siis surri menestys.
Ja tämä lehti on tarkoitettu rikkaille ja älykkäille.

No lempilehteäni Demariia en viitsi vilkaistakaan. Kysymys ei ole sanomisen vapaudesta vaan aurinkolaseista kirjoittajan silmillä.  Kuka ne sitten onkin tönäissyt nenän päälle ja kirjoita kun kerta saat palkkaa.


AveLazio

Heehe! Mahdatteko kumpikaan kirjoittaa tähän ketjuun selvin päin. Rape ei ymmärtänyt sitä, että mitä "maailman loppu" (miksi kirjoitat erilleen?) tarkoittaa, on perusteltava keskustelun pohjaksi. Eihän siitä muuten voi puhua...
Kiintoisinta on, että Rape ja Se eivät ole puhuneet aiheesta mitään. ::) ::) ::)
Ovat vain yrittäneet provoilla minun kanssani. Ja se yritys on TURHA. Annan tulla niskaanne taistelulaivan täyslaukauksen (sekä etu- että takakannen tykit..), jos onnistutte provoilussanne. En pahoita mieltäni, vaikka jatkaisitte tuolla koululaislinjalla. Lupaan! Aika veijareita ootte! :P :P :P
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä