Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jokaisella maailmalla on oma maailman lopun ennusteensa

Aloittaja rapevainaa, 22.02.09 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 19.03.09 - klo:22:05

Rapehan puhuu koko ajan kulttuurinmuutoksesta!!!!!

Ai että minä sekoitan käsitteet maailma ja kulttuuri.  Tuo ajatus on syntynyt sinun päässäsi, ei minun.

Kyllähän minä itse tiedän mistä minä puhun: maailman lopusta. En kaivoveden loppumisesta enkä kultuurin loppumisesta enkä auringonvalon loppumisesta vaan maailmanlopusta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 19.03.09 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: se - 19.03.09 - klo:21:52
Ave ymmärtänee ihan tahallaan metsään...




Perustele, Se! Rapehan puhuu koko ajan kulttuurinmuutoksesta!!!!!


Rape jo tuossa vastasikin.

Vaikka se ei vielä takaa, että ymmärtäisit vieläkään tästä mitään, Ave!     ;D   :D


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Aven käsitelmaailma ei sisällä maailmanloppua. Liittyy johonkiin uskontoon ilmeisesti tai sitten Ave laittaa päänsä tässä kohtaa maakuoppaan ja odottaa, että maailmanloppu ei huomaa häntä ja menee ohi.

Eugen

Eilen JIMillä tuli dokkari Harmageddonista ja sen historiallisesta juurista... Hebreankielinen sana Har tarkoittaa vuorta, Megiddo taas on historiallinen linnoituskaupunki pohjois-Israelissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tel_Megiddo

Dokkarin mukaan Johannes sijoitti maailmanlopun ko linnoituskaupunkiin, koska alueen suuret taistelut olivat aina keskittyneet sen hallintaan ja se suojeli strategisesti tärkeällä paikalla juutalaisten pyhää pääkaupunkia Jerusalemia ja siellä olevaa Salomon temppeliä... Maailman loppu israelilaisille tulikin, kun Egyptin faarao Nekho II valloitti Megiddon ja tuhosi samalla Salomon Temppelin ja vei israelilaiset orjuuteen Egyptiin 600 ekr.

"Aye, caramba!"

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Rape - 20.03.09 - klo:07:39
.
Aven käsitelmaailma ei sisällä maailmanloppua. Liittyy johonkiin uskontoon ilmeisesti tai sitten Ave laittaa päänsä tässä kohtaa maakuoppaan ja odottaa, että maailmanloppu ei huomaa häntä ja menee ohi.

Aloitte kiusaamaan Avea kun S otti lomaa täältä.. ja teistä?  :D

Parempi se onkin panna pää pensaaseen, ei tässä muutakaan voi tehdä maailman menolle..

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 20.03.09 - klo:12:37

Aloitte kiusaamaan Avea kun S otti lomaa täältä.. ja teistä?  :D


Minusta tämä on ollut lähinnä tiedemiesten välistä väittelytaidetta.
Kato nyt tota kapeli - eiku sapelimestaria, joka tossa huitoo noin kuvaannollisesti.

THL tiedottaa

Väittelytaidetta, joo!

Tuosta tiedemiesmäisyydestä en oo ihan varma.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Yksi tyyppi kirjoittaa maailmalopuista ja tarjoaa 7 X 12 ennustetta. Ennusteet ovat erilaisia, mutta yhteistä on se, - kuten hän sanoo, mikään ei ole toteutunut.

Noh, tässäkö me sitten oltaisiin jos yksikin olisi toteutunut.  Metkaa tiedettä.

Hypoteesista tulee tiedettä silloin jos metodi on toistettavissa. Siis onnistuneen maailmalopun jälkeen koe voitaisiin uusia ja tulokset todentaa.

Se on tosiaan kova jätkä kun uskalsi väittää, että maailmanlopun ennustaminen ei ole tiedettä. Tuosta voisi vaikka suuttua, mutta totta se on.  Minäkään en uskalla väittää vastaan.

Avesta ei voi sanoa mittään, koska hää onneton paljasti että oli käsittänyt ketjun aiheen ihan väärin.
Toisaalta SE:n väittämästä seuraa, ettei aiheesta voi keskustella järkevästi, joka pitää sisällään sen, että Avekin on ollut oikeassa siinä missä muutkin.

MOT.

AveLazio

Voi kuulkaas poijjaat, kyllä se maailmanloppu on vähä eri asia kun jonkin yksittäisen kulttuurin loppu. Ja te, Rape ja Se, jauhatte kokoajan kultturrinmuutoksesta ja -thosta. on lipsahtanut ketjulle sitten väärä nimi, kun ei maailmanlopusta sovi puhua maailmanloppuketjussa! Ja vielä auotte päätänne mulle asiasta, HeHEE! Ootte te aika vekkuleita. Muistakaa, että järjen käyttö on foorumilla sallittu! ::)
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä