Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Esmerkixin ketju

Aloittaja Esmerkix, 18.04.15 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Mihinkähän tämä maailma on vielä menossa? Nyt Trump hyökkäsi Venezuelaan ja hyökkäyksen päämäärä on ilmeisesti saada öljy USA:n haltuun. 40 ihmistä surmattiin valtauksessa ja maan johtajan vaimokin otettiin vangiksi. Saa nähdä, millainen tuomio heille langetetaan. Mikähän maa on seuraavana vuorossa? Tanskaa on jo aiemmin uhattu Grönlannin valtaamisella. Sielläkin on ilmeisesti jotain alkuaineita, josta USA hyötyisi. Voi olla, että Suomessakin olisi jotakin ryöstettävää, mutta varmaan Etelä-Amerikka ja Kiina pitää vallata ensin, ehkä. Kiinan elintaso on kovassa nousukiidossa ja ehkä Trumpilla alkaa olla jo kiire estää sen maailmankaupan valloitus.

karpalo

Joo, on kyllä tullut seurattua tätä kahden suuren, ylimielisen, johtajan maa-aluevaltauksia ja sen ympärillä olevaa ihmisarvon ja kansainvälisten lakien murjomista, niistä höykäsen pölähtävää välittämättä.

Toivon kipinää ei näy tällä hetkellä.

EU:kin vaikuttaa aseettomalta. Ja mitäs sitten jos ja kun Trump luopuu Yhdysvaltojen NATO-jäsenyydestään ?

Esmerkix

Täällä ei taida enää monta ihmistä olla läsnä?? Ovatko kaikki siirtyneet tuonne Kantapaikalle? Tänään oli pitkästä aikaa aika lämmin sää, nollassa käytiin. Pian taas kuulemma viilenee. Minulla on jo viime kesästä lähtien tehty pistoshoitoa Taysin Silmäpolilla toiseen silmään... onneksi vain toiseen, sillä näkö siitä alkaa pian kadota varmaan lähes kokonaan. On näet märkä silmänpohjanrappeuma kysymyksessä.

karpalo

No, joo. Silmävaivoja minullakin, olen kaihileikkausjonossa ollut nyt noin 5-6 kuukautta. Ristikkojen täyttämiseen tarvitaan jo suurennuslasia on paikoin niin pientä tekstiä ja epäselviä piirroskuvia.

Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.

Esmerkix

Tuossa kaihileikkauksessa on se hyvä puoli, että näkö palautuu hyväksi. Tuossa kosteassa silmänpohjan rappeumassa yritetään pysäyttää sen eteneminen. Huomasin lukiessani lehteä, että alkoi lauseiden loppuun tekstin oikeassa reunassa tulla virheitä. Menin uusimaan silmälaseja Silmäasemalle ja siellä lääkäri heti huomasi, että on mahdollinen silmänpohjanrappeuma ja teki lähetteen Taysin Silmäpoliklinikalle. Siellä sitten silmä kuvattiin uudelleen ja aloitettiin pistoshoidot. Ensin halvemmalla lääkkeellä ja kun se ei tehonnut, aloitettiin varsinaisella silmälääkkeellä. En ole kyllä huomannut mitään muutosta näössäni, mutta onneksi toisella silmällä näkee vielä hyvin. Neulalla pistäminen silmään ei kyllä tunnu mukavalta, vaikka ensin suihkutetaan puudutusainetta. Sekin kirvelee... ???

karpalo

Oi,voi, kyllä meitä eläkeläisiä koetellaan. Taikka mistäs minä tiedän, että oletko eläkkeellä?

Ja maailmantilanne on mitä on. Vetää mielen matalaksi lause "Minä Haluan Grönlannin jo senkin takia kun en saanut NOBELIA vaikka olen lopettanut kahdeksan sotaa ja antanut heille iankaikkisen Rauhan.

Esmerkix

No, kyllä minä olen ollut eläkkeellä jo pian 11 vuotta. ???  ??? Kun jäin eläkkeelle, ajattelin, että ehdin sitten paremmin hoitaa äitiäni. No, hän sitten menehtyi jo vuoden kuluttua, joten hänen hoitamisensa jäi aika lyhyeksi.

karpalo

Niin, sellaista se on, jotkut elävät hyvinkin pitkään.

Avasin äsken paikkakunnan lehden, Satakunnan Kansan, jonka hain postilaatikostamme.

Siellä oli iso tarina Merikarvialaisesta "Mummusta". Ikää 97 vuotta, asuu kotonaan maaseudulla, lämmittää klapeilla, tekee itse kaikki päivittäiset työnsä, ateriansa, leipoo, tekee uuniruokaa syö punaista lihaa, käyttää voita ja niin edelleen, siis juuri päinvastoin vihreiden elämänohjeita ?

No, en itsekään juuri elä vihreiden ohjeiden mukaan.

Esmerkix

Äitini olisi täyttänyt 89 vuotta 2 kk:n päästä. Minä kyllä noudatan ohjeita, on pakko, kun äitini puolen suku on kuollut korkean kolesterolin vuokasi infarkteihin. Käytän vain rasvatonta maitoa ja Alentajaa leivän päälle. Punaista lihaa vain harvoin. Sain kolesterolin jo alennettua alle 5:een. Kolesterolia alentavaa lääkettä käytän vain silloin tällin, kun siitä menee yöunet. Yksi kaverinikin käyttää kolesterolilääkkeitä ja hän joutuu käyttämään nukahtamislääkettä, kun yöunet menivät sen tien. Hän oli ennen hyvä nukkuja. Nyt hän nukkuu vain 4-5 tuntia yössä. Hänellä oli jo ennen lääkitystä infarkti ja siksi joutuu käyttämään kahta kolesterolilääkettä. Minä yritän mieluimmin käyttää kolesterolia alentavaa ruokavaliota. Tuo korkea kolesteroli näyttää olevan geeneissä. Kaikilla kolesteroli ei nouse liian korkeaksi, vaikka käyttääkin voita ja kevytmaitoa ja kermaakin silloin tällöin.