Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Facebook

Aloittaja Eugen, 28.09.07 - klo:13:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ztara

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

ville

Facebook on periaatteessa kätevä, jos on tuttuja siellä täällä eikä niitten kanssa muuten tule pidettyä yhteyttä. Melkein kaikki mun serkutkin on siellä, ja yksi tätikin. Sitten on jotain opiskeluaikojen tuttuja vuosien takaa, joista ei ole kuulunut mitään, paitti nyt kun naamat ilmestyvät sinne.

Siis periaatteessa.

Bongaaja

Ei siellä oikeen keskustella, oikeen kevyttä small talkia vaan.

Craitnag Folley

Hui mitä Naamakirjavastaisuutta!  :o Sehän on oikein kätevä tapa pitää yhteyttä sellaisiin kamuihin jotka asuvat eri puolilla tätä armasta palloamme. Myönnän kyllä, että itsekin alussa hurahdin leikkimään noilla erilaisilla härpäkkeillä, mutta nykyään olen alkanut pääsääntöisesti kutusun tullessa estää sovelluksen. Keskityn siis lähinnä vaihtamaan kuulumisia ystävien, kavereiden ja puolituttujen kanssa. Laiska kun olen kirjoittelemaan maileja / kortteja / kirjeitä tai soittelemaan puhelimella.
Tekee ajattelematta, ajattelee tekemättä.

Bongaaja

Siellä näkyy olevan kahden henkilön wall to wall jossa voi keskustella edes takas. En oikeen tiedä miten se pelaa. Kaikki muut näkee sen jossei kiellä. Mutta siihen voi vain ne kaks kai postata.

Tiistai

Nyt on tunnettu brittitutkija yhtynyt naamairjavastustajien kuoroon, lainaan uutisen kokonaisenaan:

Aivotutkija: Nettiyhteisöt ovat uhka lasten aivojen kehitykselle
24.2.2009 13:10
Helsingin Sanomat

Britannian johtaviin aivotutkijoihin kuuluva professori varoittaa, että internetin sosiaaliset yhteisöt voivat muuttaa lasten ja nuorten aivojen toimintaa. Facebookin kaltaisten nettiyhteisöjen jatkuva käyttö voi taannuttaa ihmismielen kehitystä.

Oxfordissa toimivan Lincolnin yliopiston professorin Lady Susan Greenfieldin mukaan lainsäätäjät eivät ole huomioineet riittävästi internetin kauaskantoisia seurauksia. Greenfieldin mukaan netin sosiaalisilla yhteisöillä voi olla monia laajoja kulttuurisia ja psykologisia vaikutuksia.

Parlamentin ylähuoneessa istuva Greenfield varoitti, että netin sosiaaliset yhteisöt eivät tue aivojen kehittymiselle tärkeitä yhtenäisten ja pitkäkestoisten merkitysten syntyä.

Sen sijaan "21. vuosisadan ihmismielen" kehitystä uhkaa hallita sensaatiohakuisuus, empatiakyvyn väheneminen, keskittymisongelmat sekä horjuvat identiteetit, ylähuoneessa puhunut Greenfield sanoi.

Greenfield perustelee näkemystään internetin ja tosielämän vaatimusten eroilla. Netissä toiminta on usein nopeaa reagoimista ärsykkeisiin, kun taas reaalimaailmassa toiminta edellyttää pitkäjännitteisyyttä ja toisaalta monien nonverbaalisten ärsykkeiden huomioimista.

Greenfield listasi myös monia muita uhkakuvia. Keskeisimpiin kuuluu pelko, että netin sosiaaliset verkostot hälventävät lasten ja nuorten kykyä arvioida tekojen seurauksia.


Greenfieldiä, 58, pidetään yhtenä Britannian merkittävimmistä aivotutkijoista ja tieteen popularisoijista. Hän on tutkinut etenkin Parkinsonin ja Alzheimerin tauteja. Hän johtaa arvostettua Royal Institution -tiedeyhteisöä.

Greenfieldin näkemyksistä kertoi brittilehti The Guardian verkkosivuillaan tiistaina.



angelprince

keillä kaikilla outolaisilla minun lisäks on proffa facebookissa ?  ;)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: angelprince - 15.07.09 - klo:14:21
keillä kaikilla outolaisilla minun lisäks on proffa facebookissa ?  ;)

Minulla on nimellä Miihkali Soltzin, joka [yllätys, yllätys] ei ole oikea nimeni. Tyttärelleni ja pojalleni laitoin ko. nimellä joskus viestiä siellä - vähän ihmettelivät nimeä, mutta muutamasta sisäpiirisestä sanonnasta tunnistivat oitis.

Bongaaja

Enekeli, Ville kyllä löytyy sieltä. Jos Ville antaa sulle PM viestissä nimensä?

Angelprinssiä on vaikea facebookissa hakea.

angelprince

niinpä on koska oon siellä omalla nimelläni  ;) ;D :D

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä