Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Onko äärettömyyttä olemassa?

Aloittaja Bongaaja, 07.09.09 - klo:04:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

Täällä on kovasti naurettu.. pidentää ikää kuulemma, Avenkin :D

Mistä muuten, Rape, löysit sen kollin kuvan.. alkuun kun pyysi kissan kuvaa avatariksi. Jos olisin löytänyt tuon,  niin olisin ottanut!  Just tuommonen ke..kissanhäntä se on!


AveLazio

Suloinen kisunkuva. Kelpaisi mullekin avatariksi!
Lopetin juuri Outomaa-läsnäoloni. Mutta Rape ja JukriS kirjoittivat niin hulvattoman höperöitä ja hauskoja viestejä universumista, että oli pakko vielä kommentoida. Onko alanna kosmologia vai kosmogonia, pojjaat? Aika hassuja olette! :D
At a narrow passage there's no brother, no friend

Indigo

No ensinnäkin, myös Aakulle muistutuksena, astrologia ei ole ennustamista vaan eri ajanjaksojen laadun ja olemuksen, siis tavallaan mahdollisuuksien ja vaikeuksien, kartoittamista.
Jonain vuonna on helpompi tehdä uusia, esim. keksintöjä tai aloittaa aivan uudenlaisessa ammatissa tai jonain vuonna on suuria ongelmia oman itsen kanssa, josta sitten voi seurata vaikeuksia tärkeässä ihmissuhteessa jne.
Ja Aakku, eivät tärkeät asiat tapahdu yhdessä päivässä tai hetkessä. Astrologisesta kartasta voi kuitenkin nähdä hetkiä jolloin kannattaisi aloittaa. Siis vuoden ja kuukauden periodeilla. Päiväkohtaiset niihin lisättyinä voivat osoittaa vain valmiuden tehdä jonkin teon, jonka myöhemmin voi huomata aloittaneen suuremman asioiden ketjun.
Äläkä nyt kuitenkaan katsele turhan takia niitä lehtien ennusteita, ne voisivat olla yhtähyvin vaikka sinun itsesi laatimia tarinoita.

Lue vaikka tämä minun katsaukseni mieluummin tuleviin ajanjaksoihisi. Nyt sinulla olisi aika, viimeistään vuonna 2011, laittaa kotisi ja ihmissuhdeasiasi hyvään kuntoon, sillä vuonna 2012 ja varsinkin vuonna 2013 tarvitset heitä tukenasi, sinun aikasi tarvittaisiin silloin jossain ihan muussa asiassa. Sinulla näyttäisi silloin olevan nimittäin mitä parhaimmat mahdollisuudet johonkin suurempaan onnistumiseen urasi ja arvomaailmasi alueella. Tosin kaikkihan on  aina kiinni vain ihmisestä itsestä ja hänen valinnoistaan. Toisaalta, mitä asioita kartasta nyt katsookin, mikä olisikaan elämässä tärkeämpää onnellisuuden kannalta kuin hyvät ihmissuhteet, ne näyttäisivät ainakin hyviltä.


Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 04.10.09 - klo:00:06

Ei ole huuta eikä haata.

Astrologia on sitä että ihminen ei halua luottaa yksinn itseensä, vaan haluaa hakea tukea elämälleen jostain muualta.
Kyllä hyvä astrologi voi auttaa tällaisessa tapauksessa yhtä hyvin kuin joku pappi tai joku virallinen opinkäynyt kallonkutistaja.
Entäs ne huonot astrologit?  No, onhan niitä varmaan, samoin kun huonoja pappeja ja kallonkutistajia.

Mutta ihmisiä on monenlaisia, monet ovat ihan tyytyväisiä siihen että voivat ihan itse päättää asioistaan ilman ennustajia ja poppamiehiä, se on ihan yhtä hyvä valinta minusta. Minä satun oleman tällainen, kuten näyttävät olevan myös useimmat outomiehet. Yleensä miehet eivät hae tukea ennustajilta, paitsi sellaiset miehet joiden harteita painaa hyvin suuri vastuu, nämä joskus turvautuvat hakemaan tukea näiltä ennustajaeukoilta.  Anteeksi Indigo, en tarkoittanut sinua. Sinä et ole ole mikään ennustajaeukko vaan pikemminkin sellainen nuori viettelevä ennustajatar jotka aina esiintyivät vanhoissa kotimaisissa elokuvissa  Tauno Palon vastanäyttelijöinä.

Mutta kaikenkaikkiaan ennustaminen on melko harmiton juttu.
Jos ennusteet pitäisivät paremmin paikkansa se olisi varsin ikävää, koska silloin tietäisi että elämä on ikävää vastakin.
Jos ennusteet lupaavat hyvää voi välillä edes kuvitella että jotain jännittävää on tiedossa.
Pätevät ennustajat eivät muuten koskaan ennusta mitään ikäviä asioita tapahtuvaksi, korkeintaan jännittäviä asioita.

Hyvä ystäväni, AW, tiedän vallan hyvin, että et tykkää astrologisista kommenteista, mutta sinulle ainakin nyt olisi todella hyvä aika toteuttaa elämäsi todella tärkeät asiat... tai jos uskoo jokaisen elämällä olevan jokin tarkoituskin, niin sellaisen toteuttaminen kuuluisi nyt mahdollisuuksien joukkoon. Ensi vuoden keväästä lähtien sen eteen tulisikin tehdä konkreettisesti töitä.

Olet oikeassa, astrologisissa ajanjaksoissa ei oikeastaan ole huonoja asioita, koska huonojen asioiden (esim. sairauksien, työttömyyden, avioerojen jne.) kautta aina ihmisen elämään tulee myöhemmin tapahtuvia hyviä asioita. Sellaisiia jotka eivät olisi voineet toteutua jos vaikeita asioita ei olisi tapahtunut. Joitain ajanjaksoja ja vuosia voisi sanoa vain haasteellisiksi.

No niin, siinä tämän päivän katsaukset, lupaan että en enää harmita teitä lisä tulkinnoillani.

Ystävällisesti

Indi







THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Indigo - 10.10.09 - klo:18:54
No ensinnäkin, myös Aakulle muistutuksena, astrologia ei ole ennustamista ...

Lue vaikka tämä minun katsaukseni mieluummin tuleviin ajanjaksoihisi. Nyt sinulla olisi aika, viimeistään vuonna 2011, ... jne.



Ystävällisesti

Indi


Lienee selviö, että tuossa esittämässäsi on ristiriita.

Toinen mahdollisuus on se, että et harjoita astrologiaa tulevista kertomalla.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: se - 10.10.09 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: Indigo - 10.10.09 - klo:18:54No ensinnäkin, myös Aakulle muistutuksena, astrologia ei ole ennustamista ...

Lue vaikka tämä minun katsaukseni mieluummin tuleviin ajanjaksoihisi. Nyt sinulla olisi aika, viimeistään vuonna 2011, ... jne.

Ystävällisesti

Indi

Lienee selviö, että tuossa esittämässäsi on ristiriita.

Toinen mahdollisuus on se, että et harjoita astrologiaa tulevista kertomalla.

:)

Että ei ennustamista ja sitten kuitenkin on "tärkeitä" vuosia - luin jostain lehdestä, asiallisesta, että lähinnä narkkareilla, spurguilla ja mielenterveyspotilailla on nk. syklinen aikakäsitys - muutoin aikakäsitys ihmismielessä on lineaarinen. Tämä päivä on jo huomenna eilinen, eivätkä tämän päivän [pienet ja varsin merkityksettömät] tapahtumat vaikuta huomiseen mitenkään, eivätkä ne jatkossa toistu samanlaisina.

Huomiseen päivään olisi suuresti vaikuttanut muuan toteuttamatta jäänyt ajatus - yhden ison kauppakeskuksen hississä oli kaverina komia nainen ... jos olisin käynyt käsiksi, olisi kai huomenna ovella polliisi tai parikin. Selityskin olisi ollut valmiina --> kysyin näet, että minne hän on menossa ja lady sanoi aivan selkeästi "paina kakkoseen" ... tästä se ajatus. Olisi naurattanut, mutta herrasmies [melkein] kun olen, purin huultani.

Mitä keksintöihin ... tai sanotaan mielummin, jonkin asian oivaltamiseen tulee, ajanjaksolla [miten sen itsekukin määrittelee - se on minusta ainakin, määrittelykysymys] ei ole väliä ... useita oivalluksia olen saanut niinkin arkisessa toiminnossa kuin istuessa WC-pytyllä. Siinä kun vääntää pythonia naama punaisena ja otsasuonet ratkeamaisillaan, iskee yht'äkkiä ns. ahaa-elämys, joka tuottaa eräänlaisen henkisen orgasmin ...  :P [pärkkele, miksen aiemmin tätä tajunnut].


THL tiedottaa

.
Tulevaisuuden ennustamisen – ovat ne sitten yksityiskohtia tai isoja kokonaisuuksia, kuten ajanjaksoja – on niin vaikeata, että useimmat meistä tyytyvät siihen, että selvittelevät menneitä tapahtumia.
Niissäkin kyllä riittää riitelemistä.
"Ei se kyllä niin mennyt, saatana!"
"En varmaan sanonut niin!"
"Puppua! Olin itse näkemässä, kyllä se oli jo silloin kuollut."





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 08.10.09 - klo:22:35
Ootko tosissas Rape?! Luuletko että avaruus on tyhjä? Oikeesti?! Avaruus on täynnä pimeää materiaa ja energiaa. TÄHDET OVAT POIKKEUKSIA. Et tiennyt? Sitten astronomiaa opislelemaan, ettet nolaa itseäsi enempää, herra 1800-luku... :D

foorumin naiset ovat ihastuneet aveen kun se on muuttunut niin edukseen. Tosta tekstistä näkee että sama  sälli se on kuin ennenkin.

1800-luku?  avaruustiede venäjän vallan aikaan? Se oli kovaa aikaa se.

Indigo

No yksi vastaus vielä tuohon astrologia-aiheeseen koska kerran itse vastailitte. Ennustamista olisi jos sanoisin, että niin tulee tapahtumaan. Sellaista ei kuitenkaan kukaan voi sanoa koska ihminen aina itse päättää mitä tekee. Astrologiasta voi katsoa vain suotuisia tai epäsuotuisia ajanjaksoja.

Aakkku, sanoit:
LainaaTämä päivä on jo huomenna eilinen, eivätkä tämän päivän [pienet ja varsin merkityksettömät] tapahtumat vaikuta huomiseen mitenkään, eivätkä ne jatkossa toistu samanlaisina.
Olen hiukan ymmälläni, et varmaankaan ole tosissasi?

Vaan ei se mitään.

Jatkaakaa vain rauhassa aikakäsitysten pohtimista ja maailmankaikkeuden äärettömyyden merkillisyyttä. Se on niin paljon helpompaa kun sen deterministisistä tapahtumista ei tarvitse ottaa itse vastuuta.

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Indigo - 11.10.09 - klo:23:11Aakkku, sanoit:
LainaaTämä päivä on jo huomenna eilinen, eivätkä tämän päivän [pienet ja varsin merkityksettömät] tapahtumat vaikuta huomiseen mitenkään, eivätkä ne jatkossa toistu samanlaisina.
Olen hiukan ymmälläni, et varmaankaan ole tosissasi?

No - senverran tosissani, etteivät eilisen tapahtumat todellakaan vaikuttaneet tähän päivään ... tai siis toissapäiväisen eiliseen. Vuorokausi on näemmä jo vaihtunut :) Jo alkaneeseen päivään [nukun toki tässä välillä] eivät eilisen tapahtumat ... tiedän asian ... vaikuta yhtään mitään. Jo alkanut maanantai on luonteeltaan erilainen kuin sitä edeltänyt sunnuntai, vaikka tällainen rytmitys on vain joskus keksitty ja sitä käytetään edelleen. Koko vuosi voitaisiin jakaa 12 yhtäpitkään, 30vrk, päivään ja siitä tulisi 360vrk:n vuosi ... jämät, 5vrk, voisivat olla yleisiä ja yhtäläisiä vapaapäiviä.

Voitaisiin myös ajatella, ettei erityisiä kuukausia olisi käytössä laisinkaan, ainoastaan päivän numero ja sillä siisti - koko ajanlaskukin yksinkertaistuisi. Sitten vain sovittaisiin, että 10 päivää työtä  ja 10 vapaata ... kesällä [nyk. toukokuun lopusta] 100 päivää vapaata tai jotain ... ja vapaalla oleva saisi isomman liksan kuin työssä, koska vapaalla kuluukin enemmän kun on aikaa tehdä kaikenlaista pöljääkin.

LainaaJatkaakaa vain rauhassa aikakäsitysten pohtimista ja maailmankaikkeuden äärettömyyden merkillisyyttä. Se on niin paljon helpompaa kun sen deterministisistä tapahtumista ei tarvitse ottaa itse vastuuta.

Ei kenenkään ole tarvis ottaa vastuuta tapahtumista, joihin ei itse ole ollut vaikuttamassa - esimerkiksi Naantalin traagiseen asuntopaloon en vaikuttanut edes passiivisesti tai jonkinlaisen tähtikuvion kautta, jolloin minulla on siitä vastuuvapaus. Enemmän determinismiä edustaa horo-skopia ... suotuisine ja epäsuotuisine jaksoineen. Katsotaan jos käy niin, että epäsuotuisana jaksona onnistun jossakin tai suotuisana epäonnistun ! Silloinhan koko h-oppi erehtyi, koska niin ei pitänyt käydä  ;)

Tietty ajanlaskussa olisi 10-kantainen systeemi kaikkein kätevin, mutta kun maa nyt sattuu kiertämään aurinkoa sillä tavalla kuin tekee, 1000-päiväinen "vuosi" jäänee ottamatta käyttöön ... vaikka sama sinällään. auringonnousun kompassisuunnasta voitaisiin päätellä, milloin lähdetään lomalle, sille 100-päiväiselle ja tietenkin kesäaikaan ... jos joku haluaa talvella pitää lomaa, se hänelle oudolle suotakoon, mutta vähennetään tietysti varsinaisesta, ettei pääse syntymään vilunkipeliä.

S

Taidetaan sitten elää kukin ihan omanlaisessaan maailmassa, tai sitten käsitykset ympäröivästä todellisuudesta eroavat todella radikaalisti toisistaan. Sillä ainakin omassa elämässäni eilisen tai tämän päivän tapahtumat, ne pienetkin - jotka ovat tietenkin suhteellisesti jokaisen yksilön itse arvioitavissa, mitkä ovat pieniä, mitkä taas vähän merkittävämpiä asioita omassa elämässä, vaikuttavat mitä suuremmassa määrin tulevaan.

Niistä pienistäkin asioista koostuu monesti suurempia kokonaisuuksia, joiden vaikutus voi olla hyvinkin kauaskantoinen. Esimerkkinä tästä voidaan mainita vaikkapa tänään tehty jokin pienimuotoinen teko, ohimennen heitetty sana, tai vain jokin ajatus joka kantaa monesti huomiseen, jopa parhaimmillaan olosuhteista/tilanteista riippuen pitkälle tulevaisuuteen. Joten tuo väite siitä, etteivät eilisen teot vaikuta tähän päivään, on mielestäni puutteellinen, sekä muutenkin kapeakatseinen käsitys asioiden kulusta.   

- Tietysti jokainen kokee todellisuuden omalla tavallaan, eli voi sokeasti laput silmillä kulkien kieltää asioiden syy/seuraussuhteet; mutta pidemmälle menevän logiikan mukaan kaikki vaikuttaa kuitenkin kaikkeen. Elämä on lineaarisuutta & syklisyyttä, välillä myös kaaootisuutta - mutta aina siellä taustalla on havainto siitä, miten asiat tapahtuvat tietyllä tavalla käytännön tasolla. Ehkä sitten tarkkavainuisena hybriksenä vain vaistoan asioita herkemmin kuin muut - joten ehkä tämäkin välihuomio ei riitä selittämään muuntuvien aikakäsitysten olemassaoloa, tai niihin liittyviä paradoksaalisia ilmentymiä kokonaisuudessaan?!

 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä