Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Huumoria

Aloittaja Samja, 27.09.09 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 24 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
Kysy sellaista mihin tiedät vastauksen

risto

.
Elä omassa kuplassa ja naura sisäänpäin.
Sitten menet ja ryhdyt kiusankappaleeksi jollain foorumilla.
Eikö oo kivaa. Täydellistä elämää.
Ja jos vielä osaat korjatatoisten oikeinkirjoitusvurheitä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 16.01.15 - klo:11:38
.
Elä omassa kuplassa ja naura sisäänpäin.
Sitten menet ja ryhdyt kiusankappaleeksi jollain foorumilla.
Eikö oo kivaa. Täydellistä elämää.
Ja jos vielä osaat korjatatoisten oikeinkirjoitusvurheitä.

Noo, eipäs sorsita täydellisyyttä.

Monitoimi tiedemiestä, taajuussanastoa ja muuta tiedettä, kuin liukuhihnalta, sisäänpäin tsiikailua, näkee omat aivonsa, peräti hianoo ?

   - Uteliaan ja Uneliaan oloisena,poloisena ....?

risto

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 16.01.15 - klo:13:22


Monitoimi tiedemiestä, taajuussanastoa ja muuta tiedettä, kuin liukuhihnalta, sisäänpäin tsiikailua, näkee omat aivonsa, peräti hianoo ?

   

Unohdit sahalla töissä.

Miten helvetissä neroja voidaan pitää sahalla töissä! Eläinsiojelurikos.

Suti

oliko sahalla, minun käsittääkseni oli kuorimolla
siinä on vinha ero
päivä kerrallaan


Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 16.01.15 - klo:15:35
oliko sahalla, minun käsittääkseni oli kuorimolla
siinä on vinha ero

Sinä et varmaan kerro sitä, että missä olit töissä?

Ai niin... Olit varmaan toimessasi, mutta missä?

Uteliaana.. .

K.K.

PS. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa (minä vain hymyilen peilin edessä)."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo


Kaikki eivät vaan  ole yhtä avoimia. Sitäpaitsi en ymmärrä, että mitä glamouria on ollut, jos on ollut Sahalla töissä.

Itsekin olin KAUSE OY:n sahalla kesätöissä 17 v. Olin linjalla, vuorotöissä, linjalla jossa ylimääräiset kelteet, rimat ja muu roina tuli hihnalla. Poistopuutavara meni hakettajaan. Olin hakkurin Kingi, sen ainoa pomo, siis sen johtava käyttäjä.

Usein hakettajan nielu meni tukkoon, sitä sitten väännettiin auki hartiavoimin rautakangen avulla. Meteli oli kovaa, päässä ja korvissa tuntui soivan balalaikka yötä päivää.

Työsuojelua niihin aikoihin ei ollut vielä keksitty.

KAUSE OY:n historiikkia

http://www.pori.fi/kulttuuri/satakunnanmuseo/teollisuustyonjaljilla/1900-1939lamaajalevottomuutta/teollisuustoiminta/kauseoy1938-1980.html

Toisessa vuorossa olevan kaverin rautakanki luiskahti kerran hakettajan terien väliin. Jälki oli ollut kamalan näköistä, mutta myös terät olivat kalliita, kaveri sai potkut tuota pikaa.

Minusta ei tullut sahatyöläistä.

Lähdin etsimään muita hommia, siirryin maahanmuuttajaksi Ruotsin suuntaan. Välillä kyllä olin KESKO OY:n varastotoiminnan ankkurina.

Kaikkea on tehty ja tekemisistä otettu oppia. Mutta taajuussanastoa en kyllä ala tutkimaan, vaikka maksettaisiin. Parhaat ansiot ja tyydytyksen työni tuloksista olen saanut yrittäjänä, siis ALV-veronmaksajana päätoimen ohella.

Muistaakseni 1980 luvulla sain sivutoimestani, jota tein samaan aikaan päätyön ohella, niin sivutoimiansioni olivat vuositasolla suuremmat kuin palkkatyöansioni.

Minkälaisia kokemuksia sinulla K.K. on sivutoimistasi, voisitko niistä kertoa, onko ollut hyvät tienestit ?

Olet kertonut vain päivittäisestä työstäsi ja Rauhan sairaalasta, mutta kai toimeliaana miehenä teit koko ajan päätyön ohella myös jotakin kannattavaa omaakin Business-puolta ?

Kerro ihan omin sanoin !!

Utelias kun olen jään kuulolle notkumaan.

Suti

Yleensä sellutehtaalla työn vaativuus kasvaa samassa suhteessa kuin käsiteltävän tavaran jalostusarvo.
Matalin jalostusarvo on puulla kun se tulee kuorineen tehtaalle.
Se kuoritaan ja jalostusarvo kasvaa. Sitten puu esim. haketetaan ja hakkeen arvo on korkeampi kuin kuoritun puun.
Hake keitetään jne. ja jalostusarvo kasvaa koko ajan. Saadaan sellun lisäksi sivutuotteita ja energiaa.
Sellun arvo on sieltä korkeammasta päästä, ja sellumiehet tekevät vaativampaa työtä kuin miehet kuorimolla.
Kun sellu ajetaan paperi- tai kartonkikoneelle, paperin/kartongin jalostusarvo on vielä korkeampi.
Paperikoneen käyttäjät ovat paperitehtaan palkkakunkkuja.
päivä kerrallaan

risto

Lainaus käyttäjältä: Suti - 16.01.15 - klo:15:35
oliko sahalla, minun käsittääkseni oli kuorimolla
siinä on vinha ero

Niinpä näyttää...

Koivulan Kuorimo Oy - Etusivu

Tervetuloa kotisivuillemme! Koivulan Kuorimo Oy on toiminut vuodesta 1988 lähtien. Kuljetamme ja kuorimme niin porkkanat kuin perunatkin. Toimimme ...

.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä