Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ketju nro 656

Aloittaja Paha setä, 25.11.09 - klo:05:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Ei mulla itellä sen kummempaa klapikonetta oo, kun mä itte.
Kaikilla naapureilla on. Jokaisella vähän erilainen kuin muilla.
Eiköhän sieltä, siis täältä naapureilta, lainaksi saa ainakin yhtä kerrallaan.
Yksi näistä klapikoneista on kyllä sellainen, jota en edes pyydä lainaksi.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

pulsaattori

.
Mulla on 3 moottorisahaa ja Fiskarsin kirves.

Sähköketjusaha on tarkoitettu puiden pätkimiseen liiterissä

vanhempi moottorisaha on tarkoitettu naulaisten puiden sahaamiseen. Esim jos remontissa pitää leikata vanhoja rakenteita, naulojahan siellä tulee vastaan.

Uusi saha on tarkoitettu tukkipuiden sahaamiseen. Terän pitää olla kunnossa että lastu lentää.
En ole kyllä hyvä ketjun viilaaja.

Kun yhden tukkipuun pätkii, hakkaa halki ja laittaa pinoon, on siinä aikamoinen homma.
Täältä saa 40 ekeä kuutio pilkottua koivupuuta. Metrinen halko on edullisempaa koska klapikuutiossa on enimmäkseen ilmaa.

Patu

Minulla on kaksi moottorisahaa, toinen sähköllä liiterin edustalla pilkkomiseen. Metsään ei johdot riitä.
Kirveitä on monta, yksi sellainen noin kahden kilon halkaisukirves.
Hyvä, mutta raskas käsitellä eikä sillä sitten enää ohuempaa enää oikein voi pilkkoa. Eli paksummissa pölleissä joutuu aloittamaan sillä halkaisukirveellä ja jatkamaan kevyemmällä ja terävällä.

On tuhlausta pilkkoa tukkipuu, kuitupuut ja myrskyn vahingoittamat joutaa pilkottavaksi. Toki jos on vain yksi tukkipuu jossain kaukana muista ei sen myynti oikein onnistu.
Itse möin naapurille muutaman kaatuneen tukkipuun, naapuri joka on varsin touhon mies haki traktorilla puut ja latoi omaan pinoonsa.

On täälläpäin myrskyn jäljiltä kaatunutta puuta paljon, ja ajellessa näkee helkutin komeita pinoja, isoja ja suoria. Minä en saa pinosta suoraa ja kaunista millään.
Metrisestä halosta saa paremman pinon kuin lyhyemmästä saunapuusta.

THL tiedottaa

Nondii. Meneillään on siis puutyökaluilla mahtailu.

Mulla, siis meillä on kuusi pokasahaa. Yksi näistä puukehyksinen, narukiristeinen.

Kirveitä on myös ainakin kuusi kappaletta. Yksi samaa mallia, jonkalainen Patullakin kuulu olevan. Tässä halkaisuhalkaisukirveessä on se huono puoli, että ellei se uppoakaan pölliin, se kimpoaa aika pahasti puusta.

Sahapukkeja on kaksi. Molemmat olen rakentanut itse. Toinen korkea, toinen matala.

Puupinoja on. Naapuri niitä katseli ja ihmetteli, että olenko muka saanut ne noin suoraan ilman vatupassia.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Mulla ei o mitään noista hienoista vempeleistä!

Mul on vain tietokone ja pistooli. Aika köyhää....
At a narrow passage there's no brother, no friend


Tiistai

#95

Vaihda se pistooli klapikoneeseen, kumpaakan et tarvitse!

Eihän sulla ollut pistoolia, niin olet pariin kertaan kirjoittanut, mutta Jos olet hankkinut niin äkkiä pois, siviilissä sitä ei tarvita.

pulsaattori

.
Mulla on 30 v vanhoja puita liiterin takaosassa. Kun remontoi rakennuksi, rojupuusta tulee itsestään poltettavaa.
Koivuhaloista tulee herkästi pulaa.

Kun hommasin moottorisahan ja aloin pilkkoma pokasahalla kaadettuja puita, niitähän oli toista kymmentä.  tonttia ei ole kuin 2500 m2.

Patu

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 16.08.11 - klo:09:10

Nondii. Meneillään on siis puutyökaluilla mahtailu.


No on mulla kotikärryt, rautakanki, taljat, pari lapiota, talikko, noin äkkiä sanoen.
Ja tukkisakset, ne on kova peli.

Sitten minulla on porakoneita ja lenkkiavaimia ja sellaista, mutta tuo THL ei noita hienompia laitteita ymmärrä.

AveLazio

Joka kodissa pitää olla pistooli. Milläs ne murtovarkaat muuten karkottaa!

Nimim. Sivari
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

(Patulle)  Ei ni.

Juu, onhan mulla kaksi viikatetta. Toinen sellainen ikivanha, jossa on luonnonpuuvarsi ilman mitään kädensijaa. Sellainen sopivan väärä ja tukeva viikatteenvarsi.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä