Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jeesuksen 2. tulemisen haasteellisuus

Aloittaja Eugen, 02.06.10 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lisään vielä vähän... Meemien avulla voimme vaikuttaa seuraavaan sukupolveen - myös positiivisesti... Siinäpä meidän vaikutusmahdollisuutemme ovatkin... Kukin sukupolvi pitkälti tekee itse omat ratkaisunsa oman elämänsä suhteen...

Kristinusko on oma 'meeminsä', kuten muutkinuskonnot ovat sitä?

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Eugen

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 28.07.10 - klo:10:20
Olen tullut - pitkällisen harkinnan jälkeen - sellaiseen tulokseen, että yksilön kuoleman jälkeen kuten minäkin josku kuolen, elän jälkeläisissäni geeniperimän kautta..

K.K.

Bussissa istuessa olen sivusta kuunnellen havainnut, että on olemassa naistyyppi, joka elää elämää jo jälkikasvunsa kautta. Bussimatka Helsingistä Kivenlahteen koostuu täysin lapsen, tuon Herran Tertun edesottamuksista ja tulevaisuuden suunnitelmista!
"Aye, caramba!"

AveLazio

K.K. ja Lumooja ovat saamassa raatimme hyväksynnän: pistesijoille uskalluksessa/rehellisyydessä tässä asiassa. Yhtään ateistia ei ole ilmoittaunut meidän jumalisella foorumillamme. HUOM! nyt vielä, että kirkot ja uskonnot ovat ihan eri asia kuin uskominen/ei-uskominen,
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

.
Minä olen ateisti mutta ei siinä mitään mainostamista ole.

Aven uskosta en hirveesti säikähdä. Se uskoo kaikkeen muuhunkin hömppään.

Mies kun on ollut Saharan yössä  vartiossa yöt pitkään ja pelko perseessä niin hyvä on ettäonkin tossa kunnosas selvinnyt.
Tätiä kun tuijottaa kaikki yöt vuositolkulla niin kyllä siinä tähtitiedettä syntyy.

AveLazio

Hyvä Rape! Tulihan sieltä rohkea ulostulo omasta näkemyksestä. Olet siis ateisti, siis gnostikko eli uskovainen kuten pari muutakin täällä. Thus You still have my respect, Rape boy.
En muuten ollu ikinä vartiossa autiomaan tähtiä ihailemassa - meidän joukkueella ei ollut vartiopalvelusta olleskaa.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.07.10 - klo:15:53
Hyvä Rape! Tulihan sieltä rohkea ulostulo omasta näkemyksestä. Olet siis ateisti, siis gnostikko eli uskovainen kuten pari muutakin täällä.

Mikä se semmonen on:"Gnostikko opettaa, että Jumalan tunteminen ja Hänen läsnäolonsa koetaan pikemminkin mystisellä tai intuitiivisella tavalla kuin Raamatun mukaisen uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Gnostikko rakentaa uskonsa subjektiivisiin kokemuksiin, kun taas tosi kristitty rakentaa uskonsa kirjoitetun Jumalan sanan varaan, joka on ainoa Jumalan antama todellisen uskon perustus.

ehheeeeehehehehee. Kaikkee ne keksii. Hitto jos ei oo muuta tekemistä.

rapevainaa

.
Mulle toi kristinuskokin on käynyt epäselvemmäksi.

Välillä kuunteen pappien saarnoja. Ne on kuin yhden miehen foorumeita.
On otsikko, josta poiketaan lause lauseelta. Järjettömiä mielikuvia, siletä sun täältä.
Harvoin saa selville mitä puhuja haluaa viestiä.

Mutta onhan se kova homma vääntää puhetta joka päivälle joka sopisi kaikkien korvalle.
Maallikkosaarnaajat myös yrittävät jotain dramaturgiaa ja kielikuvia.

Teologia? Kun sen selittäjät ovat sekopäitä niin mitä siitä jää jäljelle. No helppo elämä ja hyvä palkka
ja närästävä maha.  Sen päälle pitää kehittää oppiriita jotta kaikki tietävät että toi on palkkansa väärti eli aitouskovainen.

Tässä on ainakin jännittävä alku mutta mitä ne vanhukset siellä penkissä enää jännittävät:
"Kirkkoherra Esa Siljamäki Aihe: Maria ja neitsyys.

Sisältö: Siljamäki aloittaa Marian raskaaksi tulemisesta. Miten Joosef hyväksyi tämän, vaikka tuohon aikaan vaimo olisi päätynyt kivitettäväksi?

AveLazio

Rape, fratello mio. Gnostikko on joko teisti tai ateisti. Ne ovat uskovaisia. Sinä ja minä sitä jengiä. Agnostikko ei tiedä, kumpaan uskoa. Peräkammarin väki ei kehtaa sanoa mitään.. Heheee, peräkammarin arkajalat. No olkaa vaan rauhassa, mitä haluatte.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.07.10 - klo:18:33
Rape, fratello mio. Gnostikko on joko teisti tai ateisti. Ne ovat uskovaisia. Sinä ja minä sitä jengiä. Agnostikko ei tiedä, kumpaan uskoa. Peräkammarin väki ei kehtaa sanoa mitään.. Heheee, peräkammarin arkajalat. No olkaa vaan rauhassa, mitä haluatte.

Tämä on alue josta ei oo pakko vääntää vitsiä.

Canardian

Ei gnostikko ole mikään muu. Kaikki ihmiset voidaan jakaa näihin 4 pääryhmään, joista sitten löytyy monia alaryhmiä, mutta keskeinen asia on kuvattu näissä 4 pääryhmissä:
1) Teisti (uskoo jumalaan/jumaliin)
2) Ateisti (kieltää jumalan/jumalien olemassolon)
3) Gnostikko (uskoo ja tietää kaikista jumalista jotain)
4) Agnostikko (uskoo siihen että jumalan/jumalien olemassaoloa ei voida ikinä tietää)
5) Idiootti (ei tiedä mihin uskoo koska älyä ei ole tarpeeksi)

EDIT: Lisätty 5. kategoria Rapen kanssa käydyn keskustelun perusteella, joka löytyy tämän jälkeisistä viesteistä tässä ketjussa.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä