Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

unen määrä

Aloittaja ville, 17.06.10 - klo:01:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tiistai

Outo juttu, eilen iltapäivällä selailin ensimmäistä kertaa elämässäni käteen sattunutta Tieteen kuvalehteä, jonka muuten havaitsin hienoksi julkaisuksi ja tilaisin, jos voisi. Vuodelta 2005, jotenkin eksynyt meidän kiertävien aikakauslehtien joukkoon. Ja ajattelin Outoa Setää! :P

Koska siinä on pitkä hyvin asiallinen artikkeli kannabiksesta ja sen lääketieteellisestä käytöstä ja kun äskettäin PS kirjoitti jotain, että nykyään voisi Suomessakin kasvattaa laillisesti, jos ei itse käytä .. vai miten se oli?



Mutta telepatiasta puheen ollen minulle sattui taas sellainen outo yhteensattuma.. vähän samanlainen kuin Eugen kertoi toisaalla, kun ajattelee vanhaa asiakasta ja ihmeellisesti ne soittaa kohta hänelle.

Maanantaina pojan valokuvablogille oli tullut viesti, jossa yksi suomalaisrouva kehuu hänen kuviaan (syystä! Ne ovat niin hienoja, että voisi elää sillä hobbylla ;)) ja kun hoksasi hänen olevan suomalais-jordanialainen, niin kyseli onko Ammanissa joku paikka missä pohjoismaalaisia voisi tavata. On täällä jo jonkun aikaa pikkukaupungissa tyttärensä
kanssa ja poikakin nauroi, että onpa siellä tylsää kun oli aikaa eksyä hänen blogilleen.

No, tämä rouva sitten vastasi s-postiini, että saattaa Tuntea minut yli 20 vuoden takaa!  Minulta koko asia oli totaalisesti unohtunut eikä edes nimi kilauttanut mitään kelloa, vaikka ei ole Virtanen.

Siis  tiistaina aamupäivällä ajattelin, että mikä harmi kun ei ole laittetu pikku uima-allasta, tyttökin moitti minua pari kuukautta sitten, että olen syypää siihen ettei sitä koskaan tehty. Ilman mitään syytä, tuli vain jostain se ajatus.. olin vielä yksinkin..  eikä kukaan meillä ole siitä puhunut sittemmin. Siis suunnittelin ihan tosissani mielessäni, paikan valitsin ja että vain jotain 2x7 m, toinen puoli ihan matala lapsukaisille ja toisen puolenkaan ei tartte olla metriä syvempi (vähemmän vettä). Kun sitten menin nettiin, oli viesti Inkeriltä, että  tuntee minut ja että olisin kutsunut hänet joskus  uima-altaalle kansainvalisten naisten treffeille yli 20 v. sitten!

Meni ilta-päivään ennenkuin muistin: yhteinen tuttavamme sanoi sukulaismiehen tuoneen morsiamen Suomesta. Vasta naimisiin menneet ja tapasin häntä vain kaksi kertaa ja siihen se jäi, he muuttivat eri maahan. Minulla on muutenkin huono henkilömuisti.. muutenkin alkaa pätkimään ;)

Ihmettelin kovasti, koska tuo uima-allasjuttu ei ollut koskaan ajatuksen arvoin asia minulle.  Veden ja riesan takia ja sitten olisi koko naapurusto ollut uimassa meillä. Nyt on omat lapset aikuisia eikä sitä uhkaa enää ole :D


karpalo

Lainaus käyttäjältä: ville - 19.06.10 - klo:12:24
Mulla on joustavat työajat (toisin kuin postmanilla), joten saan melko vapaasti säätää nukkumisiani.

?? Tietoa löytynyt jostain työajoistani ?  Ville hei., minulla nyt sattuu olemaan sellaisia duuneja, joita itse säätelen, että milloin mitäkin teen. En tarvii siihen mitään ylempää seurantaa tai aikataulua.

Nyt juuri tällä hetkellä menen vetämään Siestat. Toivoisin sinullekin Ville sellaista elämäntilannetta, kuin itselläni on., siis nukut silloin kun tulee uni ja oot väsynyt ja oot hereillä silloin kun olet virkeä.

Ei siinä mitään ihmeellistä. Olen huomannut, että olen itse oman onneni ja tietämykseni seppä., tälläisiä asioita, kuin nukkuminen omalla kohdallani, en aio lähitulevaisuudessakaan pohtia kovin tieteellisesti ja löytää Tieteen Avulla ratkaisua.

Jopa muurahaiset, käärmeet , karhut ja kaikki muutkin isommat ja pienemmät mytiäiset osaavat nukkua silloin kun kuuluu, vaikka eivät lue Tieteellisiä Julkaisuja.

ville

Lainaus käyttäjältä: postman - 19.06.10 - klo:12:50
Nyt juuri tällä hetkellä menen vetämään Siestat. Toivoisin sinullekin Ville sellaista elämäntilannetta, kuin itselläni on., siis nukut silloin kun tulee uni ja oot väsynyt ja oot hereillä silloin kun olet virkeä.

hyvä sitte. Iltapäivisin ei tosiaan aina pääse maate, vaikka väsyttäisi. Yleensä saan silti vähän myöhemminkin otettua nokoset, jos siltä tuntuu. Illalla sen sijaan ei useinkaan nukuta hirveästi, vaikka olisi miten univajetta kertynyt, mutta jos jatkan valvomista, olen taatusti aamulla väsynyt. Toisaalta jos menen kuitenkin maate, saan melkein heti unta. Siis tuo uneliaisuuden tunne ei useinkaan ole tarpeeksi voimakas, jotta vain sitä noudattamalla pääsisi järkevään rytmiin. Usea työkaveri työskentelee kaikki yöt läpeensä ja menee maate vasta aamuvarhaisella. Tuollainenkin voi jonkun mielestä olla pelleilyä.

Tämä nukkumisasia on varmaan monelle niin yksinkertaista ja helppoa ettei asiaa tarvitse lainkaan miettiä. Hyvä sekin.

Paha setä

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.06.10 - klo:12:39
Koska siinä on pitkä hyvin asiallinen artikkeli kannabiksesta ja sen lääketieteellisestä käytöstä ja kun äskettäin PS kirjoitti jotain, että nykyään voisi Suomessakin kasvattaa laillisesti, jos ei itse käytä .. vai miten se oli?

EU-lainsäädännön myötä saa kasvattaa koristekasviksi cannabis sativaa. Mutta vain ja ainoastaan koristeeksi. Jos haluat koristeita, niin osoite on www.hamppu.net Sieltä löytyy vastaukset myös siihen mistä saa siemeniä. Jos poliisisetä tulee kylään kun viljelet, niin todistustaakka on poliisilla, eli heidän pitää näyttää toteen että sitä on muussa tarkoituksessa kasvatettu. Leikkuujäljet kelpaavat todisteeksi sikäli kun ne on asianmukaisesti kuvattu.

Muuten kannabista mystifioidaan liikaa. Olen sitä sukupolvea joka on polttanut pilveä jo ala-asteella. Hämmästyttää minkälaisena ihmelääkkeenä sitä pidetään, että jopa syöpäsairaat tahtovat sitä kivun lievitykseen. Kannabis ei lievitä kipua, mutta lihasrelaksanttina se toimii hyvin, ja siihen tarkoitukseen dr. Setä voi sitä suositella.

Muoks: Setä ei itse käytä. On viimeksi polttanut pilveä kauan aikaa sitten. En ole myönteinen enkä kielteinen asian suhteen. Kirjoittamani teksti saattaa vaikuttaa myönteiseltä, mutta kannabiksen käytöstä on myös kiistämättömiä haittavaikutuksia, enkä missään nimessä suosittele ketään kokeilemaan.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: S - 19.06.10 - klo:12:00
Tyypillistä on, että jos ...

- Toisaalta, itse en yritä saada ketään vakuuttuneeksi omista metodeistani,
.. vastakkaisia näkemyksiä, ... yleisistä käsityksistä.

... kaikenlaisiin soraääniin, tai kielteiseen palautteeseen yleensäkin.

... oman ajattelun puutteen,
... valtavirrasta poikkeavaa
... ennakkoluulottomasti
... vallitsevia totuuksia
... kenenkään käsityksiä asioista
... omien intressiensä vastaisesti.

- Tähän probleemaan ei löydy tietotaitoa edes itseoppineelta moniosaavalta Tietäjältä,
... poikkeustapaukset
... omaan arvoonsa.
... totuuden merkityksen,
... ajattelemalla omilla aivoillaan
--- - hoksaamalla asioita itse havaitsemalla.

... paneutumista asioihin pintaa syvemmältä.
...  ulkopuolisten auktoriteettien sanaan,
...  puutteellisuudessaan riittämätön
...  laajamittaisemmin asioiden todellisista merkityssuhteista.

... johan tässä tulikin jo kerrottua kaikki olennainen aiheen tiimoilta!   

Melko tyhjentävä listaus ...



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa


rapevainaa

.
Unikulmaohjelmassa oli mielenkíintoista tarinaa unitutkimuksesta. Tutkija kertoi että unihäiriöisillä on keskimäärin 3 vakavaa syytä, miksi ei saa nukutuksi.
Se on kuin 3 isoa tukkia hevosen reessä. Hevonen väsyy kun vetää kauan kuormaa.
Hevoselle annetaan unilääkettä jotta se nukahtaa ja saa levatyksi. Kun hevonen heraa ei tukit ole minnekään hävinneet. Kuormaa on käytävä purkamaan tukki kerrallaan.

rapevainaa

.
Tieteen kuvalehdestä. Tilasin sitä vuoden verran koemielessä. En tykännyt siitä yhtään.
Lehti koostuu pienistä hypeuutisista, joista suurin osa ei kiinnosta yhtään. Hinta on tosi muhkea . 

rapevainaa

.
Yllä olevasta jäi mieleen 'tehokkaat' 15 min torkut.
Huvittava ajatus. Ensin tyyppi ei saa nukutuksi yöllä, ja níimpä lopen väsyneenä ottaa töissä palaverissa 'tehokkaat' torkut.
Auton ratissa torkkujen pitää olla vieläkin tehokkaammat, sillä auto menee 15 sekunnissa 250 m  (60 km/h). Pitää herätä ennen kuin tie kääntyy.

kuten huomaamme, mitä väsyneempi, niin sen tehokkaampi pitää olla.

Tiistai




Saman asian huomasin sitä enemmän selailtuani. Mutta oli useita juttuja, mistä en tiennyt mitään, tiede kehityy koko ajan.. Tärkeitä asioita käsitellään parilla sivulla, vaikka tuolle kannabisjutulle omistettiin 6 sivua! Etusivulla jo mainostettiin sitä, siksiköhän koko lehti on vielä olemassa eikä joutanut roskikseen?

"Lehden tavoitteena on välittää tietoa tieteen ja tuytkimuksen maailmasta helposti ymmärrettävällä, havainnollisella ja viihdyttävällä tavalla."

Täytti siis tarkoituksensa ainakin minun kohdallani  8)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä