Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lyhytmuistin kadottaminen

Aloittaja THL tiedottaa, 16.07.10 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 19.07.10 - klo:22:57
Suurin osa ihmisistä näkevät yleensä unia - mutta kaikki eivät vain muista,

Eiköhän joka ikinen iikka näe unia.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rape - 19.07.10 - klo:23:03
Lainaus käyttäjältä: S - 19.07.10 - klo:22:57
Suurin osa ihmisistä näkevät yleensä unia - mutta kaikki eivät vain muista,

Eiköhän joka ikinen iikka näe unia.

Omien., keskeneräisten tutkimusteni mukaan 96 % ihmisistä näkee unia. Näiltä puuttuvilta neljältä prosentilta ei ole tullut vielä vastausta., tiedän., että heidän Pitkämuistinsa tökkii toisinaan. Lyhytmuistista teen erilaisen tutkimuksen kunhan ehdin.

Onko pitkämuistinen ihminen herkästi myös pitkävihainen ? Ei välttämättä. Riippuu siitä kuinka törkeäksi hän luulee tulleensa kohdelluksi. Nettiyhteisössä olen huomannut hyvämuistisilla pitkävihaisilla olevan taipumusta kostoiskuihin.

Kaikki eivät kuitenkaan onnistu siinäkään., vaan turhautuvat ja lähtevät kälppimään sappensa kiehuessa., muistavat kyllä kaiken ja ovat pitkävihaisia. Tuossa tilassa ovat vaarallisia ympäristölleenkin., saattavat sanoa H...a V....u aivan syyttä suotta kenelle tahansa läheiselleenkin.

Tälläisen ihmisen tulisi nukkua enemmän., ainakin nukkua ylitse pahan mielentilansa ja antaa positiivisille tunteille valtaa. Itselläni on kaikenkaikkiaan toistaiseksi vielä tosi hyvät kaikenlaiset muistityypit., täytyy sanoa., Että en muista., Koska olisin muistanut kaikki asiat paremmin.

LexA

Minä aniharvoin muistan nähneeni unia - käytännössä en juuri koskaan.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

karpalo

Lainaus käyttäjältä: LexArma - 20.07.10 - klo:08:55
Minä aniharvoin muistan nähneeni unia - käytännössä en juuri koskaan.

Tähän saattaa vaikuttaa, että vaikka et muista nähneesi unia., niin niitä Pääknuppisi sisällä tapahtuu, niitä asioita. Sinulla saattaa vain olla unien jälkiselvittelyn kanssa ja jälkinäkyjen kanssa jonkinlainen jälkinäkyvyyden esto mennyt päälle. Siis ns. Ultralyhyt muisti on lähes kokonaan pois käytöstä., "Not At Service".,  Näin tulkitsen asian.

Joku muu voi tulkita jollain toisella tavalla., mutta tulkitkoon.

S

Asian voi tulkita niinkin; että ihmiset jotka väittävät että eivät näe unia - ovat nukkuneet joko huonosti, eli uni on ollut katkonaista - tai sitten heidän mielensä vain yksinkertaisesti ei vastaanota unia, jolloin heidän muistinsa on ohjelmoitunut pyyhkimään unet pois heti kun päivätajunta raottaa vähänkin verhoaan. Aivojen eri lohkojen mekanismit vain toimivat toisinaan ihmisillä tällä tavoin. Tällöin uniensa muistamattomuus on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Itse olen tutkinut asiaa hyvinkin perinpohjaisesti. Oma käsitykseni onkin että; unien muistaminen riippuu myös pitkälti siitä missä vaiheessa unta herää. Jos unet ovat lyhyitä tai pätkittäisiä, niin niitä ei kovin helpolla muista. Toisaalta, pysyvien muistijälkien jääminen vaatii unien mielenpainamiseksi jaksottaisia pitkäkestoisimpia prosesseja, jotka taas voivat häiriintyä, jos taustalla on stressiä tai muita häiriötekijöitä.

- Unella on kuitenkin tärkeä tehtävä muistitoimintojen järjestelyssä, sekä niiden varastoinnissa. Osa materiaalista otetaan muistikuvina pitempiaikaiseen käyttöön - toinen osa pakataan, sekä siirretään varastotajuntaan odottamaan myöhempää käyttöä varten mm. toistuviin muistoihin perustuvien unien muodossa. Niitä muistijälkiä joita ei enää tarvita, ne yleensä unohtuvat piilotajunnan arkistoihin, josta ne voivat kyllä välillä putkahtaa esille mitä yllättävimmissä tilanteissa.

Jos kärsii esim. univajeesta, tai unihäiriöistä yleensäkin, on selvä että unennäkökin sen tärkeimmiltä osiltaan häiriintyy. Tämä saattaa taas vaikuttaa ratkaisevasti myös valveilla olon muistitoimintoihin, jotka heikkenevät osittain huonounisuuden, sekä siihen liittyvien muiden stressitekijöiden johdosta. Näin siis tämäkin omakohtaisena pintapuolisesti analysoituna havaintona esitettynä - vaikka tätäkin ilmiötä on tullut tutkittua tarkemmin syvällisemmässäkin mielessä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Omien tutkimusteni mukaan en ole koskaan tutkinut nukkumista tai unia.

THL tiedottaa

Rape on siis aivan toista maata kuin Ässä:

"Itse olen tutkinut asiaa hyvinkin perinpohjaisesti."

Näin toteaa meidän Ässä.
On hyvä pitää mielessä, eli muistaa, Ässän toteamus.

Tässä herää kysymään, että miten omaa nukkumistaan ja ennen kaikkea omia uniaan tutkitaan?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 20.07.10 - klo:12:53
Rape on siis aivan toista maata kuin Ässä:
Tässä herää kysymään, että miten omaa nukkumistaan ja ennen kaikkea omia uniaan tutkitaan?
unia katsotaan koko yö tarkkaan ja bmul5a kirjoitetaan raportti ennenkuin asiat unohtuvat

karpalo

Minä tossa aiemmin kerroin pikatutkimuksistani. Jos vaimo kertoo minulle nähneensä jotain unta.., "Jaa minkälaista".., kysyn.,  noo hän kertoo mitä on nähnyt...,itse sanon: "Minä en viime yönä nähnyt mitään unta., nukuin kuin tukki"

Siis pikatutkimukseni on tuollaista., en tiedä täyttääkö se minkään virallisen Syvätutkimuksen luokitusta. Vähän on heppoista vaikka itse sen sanon.

Ässän tutkimuksista olisi hyvä kuulla, ne ovat varmaan tieteellisemmällä pohjalla., jotta voisiko niitä soveltaa tähän omaan "kalustooni" lisäten.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 20.07.10 - klo:13:06

Ässän tutkimuksista olisi hyvä kuulla, ne ovat varmaan tieteellisemmällä pohjalla., jotta voisiko niitä soveltaa tähän omaan "kalustooni" lisäten.

Haluatko äänikirjeinä?

Etkö muutoin ole lukenut viime aikoina tieteellisiä julkaisuja?
Nehän suorastaan pulllistelevat artikkeleita Ässän tieteen pohjamutiaan myöten mullistavien tutkimusten sensaatiomaisista tuloksista.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä