Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Sekoilu kansanhuvina ja taidelajina

Aloittaja risto, 25.11.11 - klo:05:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Päijänne liian kapea... heh, heh!

Olen muutoin soutanut Saimaalla, mutta myös Päijänteellä. Puhumattakaan lukuisista muista järvistä. Päijänteellä kyydissä oli Linkolan Pentti, jonka kanssa kyllä sitten soudettiin yhdessäkin, uudehko kaksihankainen peli kun hänellä oli.
Pentin asuinpaikka oli juuri Päijänteen leiveimmällä kohdalla eli siitä hänen rannastaan näkyi Tehinselälle, jonka leveys on noin 20 kilometriä. (Korjata saa, jos tuo tieto ei pidä paikkaansa.)

Tottakai olen ollut merillä. Purjehtimassa.











Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Patu

No jo olet kova vänkäämään vastaan. Minä en nyt viitsi käydä leventelemään, mutta sinä et osaa edes kuvitella niin isoja laivoja joita minä olen nähnyt.

Kerro vielä minkälaisella seilipaatilla olit purjehtimassa, nelimastoparkki ainakin ja olit kapuna.

THL tiedottaa

#52
Nähnyt ja nähnyt!
Mitä siitä näkemisestä, ei siitä kuule paljo kostu.

Nelimastoparkissa olen pyörinyt kans. Tosin vain yhden pitkän päivän. Jokaisella kannella tein pitkän lenkin. Ja katseli niitä helvetin korkeita mastoja. Sit vähän myöhemmin kerrottiin lehdissä ja telkkarissa, et se koko laiva otti ja paloi.
Tää oli Lontoossa. Parkki oli museoituna kuivalle maalle.

Kävin mä noin vuosi sitten Affenanmaalla lomaillessani sinne parkkeeratussa nelimastoparkissa. Se oli sentään meressä kellumassa. Sillon oli se kova myrsky ja pelastusalukset vetivät purjeveneitä pois niistä läheisistä laitureista, jottei laiturit olis siinä tuulessa ja aalokossa hajonnu ja veneet menneet tuhannen p...n päreiksi.

Ja mitä tulee kuvitteluun, niin siitähän ei loppua tulis, jos siihen alkaisin.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Patu

Jaa ei kostu näkemisestä. Ja heti perään leuhkit kun kävit katsomassa niitä parkkeja, koko päivän. Niin tietty, ihan kuivin suin.

Ja Ahvenanmaata ei lasketa. Sillä ahvenanmalaisella rojulla ei ole suomalaiset tainneet purjehtia koskaan.
Niin että lopetas vaan se kuvittelu.

Pysytään vaan maalla. Eikös tuollainen maamoottori olisi aika pätevä peli. Kyllä sille jonkin käytön keksii. Voisit vaikka tuoreita päreita jyskyttää. Päreet on kivoja polttaa, on keveitä kantaa ja syttyvät hyvin.

THL tiedottaa

Juu, kyllä päreet on kivoja.
Ihmettelen vaan sitä, että mitä ne tuijottelee kun tuossa paikallisia immeisiä kuljettavassa linjurissa kuljen. Eikö muka oo komeita päreitä, täh?
Onko ne ihan vaan siis väårin aseteltu, tai peräti väärässä kainalossa. Emmää tiärä.
Mutta päreet on oikein valkattuja, parasta laatua.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Patu

Kateellisia ovat.

Kokeilepa mennä torille päreitä myymään. Sellaisissa sopivissa kainaloon sopivissa paketeissa, jotain puoli toltttia voisi olla sopiva. Jos saisit syntymään sinne päin sellaisen muodin etttä tiedostavat ihmiset kulkee päreitä kainalossa siitä tulisi business.
Haapapäre olisi sopiva, ei tahraa kun ei ole pihkaa.

Aprilli

Hattua täytyy nostaa Outomaan herroille, sikäli moniosaajia ovatten.

Ja vielä oppineet tietsikan käytönkin, jihaa. :D

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Aprilli

Ei en sieltä oppinut.
Kai silloin, kun penskana yritettiin ratsastaa lehmillä. Arvatkaapa suostuivatko mansikit siihen.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä