Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Energian kulutus, ilmastonmuutos, ydinenergia

Aloittaja Aakku, 27.12.07 - klo:19:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai

#310

OK. Jos osaat kopioida nettisivulta, niin saat videonkin näkyviin.

Copy-paste toiminnalla kopioi videon osoite netissä, se on selaimen osoiterivillä.
Paste tähän vastausikkunaan ja voila, siinä se on. Softa laittaa kunnon linkin itsestään.

Siis "maalaa" hiirellä osoite yli, sitten
klikkaa samanaikaisesti Ctrl- ja c-näppäintä.
Mene vastausikkunaan ja paina samanaikaisesti Ctrl- ja v-näppäintä!

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.


THL tiedottaa

Yritit ja ja edelleen yrität astua Rapen – tjaa, mikä nimmari sillä nykyään onkaan – saappaisiin.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai



Hahaa.. nyt tajusin! Ihmettelinkin, ettei Patu osaisi kopioida linkkejä. Mutta onhan niitäkin, jotka eivät viitsi opetella edes perusasioita, kunhan surffaileminen sujuu ja sillä siisti.. ja googlettaminen .. tässä kotona on sellainen yksilö.


Patu

THL sählää.
Ostin kesällä saappaat, helekutin hyvät. En minä kenenkään toisen saappaisiin koske.



Taas tuli bioenergiaa, polttopuuta, metsään. 2010 kesällä meni meidän pienen tontin puut aika sileäksi, mutta vielä oli tässä rytäkässä yksi kuusi kaatunut. Ei onneksi kuin johdon päälle.
Iso, komea kuusi. Vähän tien syrjässä. Sähköyhtiö hoitaa.

Ensinnäkin riepoo että hyvä tukkipuu menee klapeiksi, miten sen yhden puun myy. Vaikka en minä tiedä millaiseksi sähköyhtiö sen pätkii, onko mitään myytävää.

Ajattele miten tällainen vanhus sen rungon sieltä hoitelee.

Noh, pätkitään klapimittaiseksi ja pätkät raahataan tielle, siitä autolla peräkontissa sen mitä mahtuu kerrallaan pihalle. Ja uudestaan.
Ja pilkkomiskoneella pieniksi. Ja kasaan. Onkin jo ihan riittävä kasa muutenkin.
Sellaista on tiedossa ensi kesäksi.



THL tiedottaa

Siinä sitä sit tulee saappaisiin vipinää ja energiaa kuluu. Lihasenergiaa nyt kuitennii.

Ja se on hyvä, että Patu pitää kirjaa mun sähläyksistä.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Patu

Osaatkos itse pitää kirjaa ..jaa, sinähän pidät kirjaa Tiistain sähläyksistä.

Oletko pitänyt kirjaa: pitääkö paikkansa että ensi vuonna tulee kuluneeksi 370 v Suomen ensimmäisen kirjapainon perustamisesta?


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Patu - 29.12.11 - klo:20:57

Oletko pitänyt kirjaa: pitääkö paikkansa että ensi vuonna tulee kuluneeksi 370 v Suomen ensimmäisen kirjapainon perustamisesta?



En mä oo ite pitäny kirjaa tosta, mut vuonna 1642 perustettiin Turun Akatemian eli silloisen yliopiston kirjapaino. Se oli ensimmäinen Suomessa. Jos tuosta nyt ynnätään niin eiköhän tuo 370 vuotta oo oikea luku. J. S. Bach puolestaan syntyi vuonna 1685, eli vuonna 2015 tulee kuluneeks tosta tapahtumasta 330 vuotta. Bachin kuolemasta, joka siis tapahtui 1750, tulee kuluneeksi vuonna 2020 sata vuotta vähemmän kuin tuo edellä mainittu 370, eli vaivaiset 270 vuotta.

Platon ... niin, jätetään hänet sentään rauhaan.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#319

Kirjoja on ollut tuhansia vuosia. Ne kirjoitettiin käsin tai hakattiin kiveen ja vasta uusi aika tuotti koneita sitä varten.


Miksi jättää Platon rauhaan, katselin juuri Wikipediasta, joo sieltä :D kun minun omat tiedot ovat vuosikymmenien takaa. Vaikutusvaltaisin filosofi ever!  Jotain siitä hengestä on ollut meillä foorumimin alkuaikoina, mutta jonnekin se katosi..

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä