Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kenen intressissä on maailmaloppu?

Aloittaja rapevainaa, 23.07.10 - klo:19:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Canardian

Se on mihin minä uskon, tietojeni perusteella. Toki voithan sä haukkua mun uskontoa vitsiksi, niinhän mäki teen muiden.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

AveLazio

Anteeksi Lumooja! Jos tosiaan uskot noin, se on yhtä hyvä uskominen kuin kenen tahansa muun. Tuli vaan vähän kulman takaa mulle toi. Sorry, friend.
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Maailman loppumiselle voidaan asettaa monia ääriskenaarioita; joiden toteutuminen riippuu monista eri osatekijöistä, joita on tosin hyvin vaikea ennustaa tarkkaan tapahtuviksi juuri tiettynä hetkenä, tai ajankohtana. Lisäksi pitää erottaa puhutaanko luonnonmullistusten aikaansaamasta suuresta katastrofista, sivilisaation romahtamisesta, ihmiskunnan tuhosta, vai peräti maailmankaikkeuden lopusta.

- Näillä kaikilla tuhoennusteilla on oma kulttuurillinen merkityksensä, joka kertonee siitä; että ihmislaji on luontaisesti taipuvainen miettimään elinkaarensa pituutta, sekä olevaisuuttaan tässä maailmankaikkeudessa. Tuomiopäivän sekä lopunajan enteitä pyörittelevät tahot ikäänkuin uskovat että maailmanlopun jälkeen koittaa uusi parempi aika, kun nykyisen elämänmuodot katoavat. Maailma syntyy siis heidän mukaansa tuhon jälkeen uudelleen.

- Onhan näitä erilaisia tuhoja nähty historian saatossa vuosimiljoonien aikana jo muutamia. Niistä on aina jollakin tavalla selvitty. Mutta koskaan ei voi täysin varmaksi sanoa koska koittaa se lopullinen tuho, joka pyyhkäisee koko maapallon maailmankaikkeuden kartalta. Tai milloin koko universumi katoaa tästä ulottuvuudesta. Sitä ennen varmasti tapahtuu olevaisuudessa paljon, mistä voimme vain esittää hajanaisia olettamuksia, koska lopullista tietoa ei ole kenelläkään - ei ainakaan niillä ennustajilla, jotka määrittelevät tietyin väliajoin maailmanlopun viime hetket joinakin epämääräisinä lukuina!    
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Ässä suoritti näyttävän verbaalisen ylilennon joka huipentui koko universumin  tuhoon.
ässä unohtaa tosiasian, että maapallolla on ollut maailmanloppuja, jollaisessa hävisi mm. Dinosaurukset. Fossiilikerrokset kertovat tämän.   

S

Miten niin olen tosiasiat unohtanut. Jos lukee edellisen viestini tarkemmin, niin siinä todetaan viimeisessä kappaleessa että; onhan näitä erilaisia tuhoja nähty historian saatossa vuosimiljoonien aikana jo muutamia. Vaikka en erikseen maininnut näitä eri tuhoon johtaneita ilmiöitä, ne ovat varmasti itsestäänselviöinä kaikkien vähänkin asioista perillä olevien tiedossa.

- Enkä sitä paitsi puhunut pelkästään universumin tuhosta, vaan otin esille monenlaiset eri tuhoskenaariot. Nämäkin maititsin selkeästi viestissäni, mutta ehkä luetun ymmärtämisessä olisi taaskin tältä osin toivomisen varaa...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


rapevainaa

.
Kyllä tiedetään että tuhoskenaarioita löytyy ja níitä saa mahtumaan lauseeseen jopa kymmenen.
Mutta nyt piti puhua siitä, mikä sinua esim motivoi kertomaan niistä ja millaisia kiksejä sinä saat säikyttelemällä pienempiäs? Uskotko itse niihin mitä kerrot ja toistat mielessäsi?

S

Kuka on määrännyt mistä pitäisi puhua. Itse kyllä kulloinkin päätän mitä aiheesta tuon esille, enkä liioin myötäile muiden mielipiteitä. Omat motiivini sekä intressini ovat tässä suhteessa selvääkin selvempiä, joten totta kai uskon myös omiin ajatuksiini - en kai niitä muuten kirjoittaisi muiden luettavaksi.

- Enkä tietääkseni ole sanomisillani yrittänyt pelotella tai säikytellä ketään, ellei sitten joku ole niin lapsellisen yliherkkä että niistä erikseen pelästyy, tai menettää jopa yöunensa. Sille en tietenkään voi mitään, koska en kuitenkaan jonkun yksittäisen henkilön pelkotilojen vuoksi ala tekstejäni siivoamaan, tai niitä jonkun mieliksi muuksi muotoilemaan.

Lisäksi nuo edelliset henkilööni kohdistuvat kommentit nyt ovat taas niitä samoja asiattomia väitteitä, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa takanaan. Mutta ainahan voi esittää mitä tahansa olettamuksia/luulotteluja jonkun motiiveista - eri asia on pitävätkö ne sitten todellisuudessa paikkansa?!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Arvostamani S, kyllä minust Rape on nyt ihan oikees: älä höpsi noista maailmanlopuista - niistä ei voi puhua mitään järkevää, pelkkää fanaatikkohumua; don't do that, ok?
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Mielipiteensä voi toki aina kertoa asiasta, tai esittää spekulaatioita aiheen tiimoilta. Sehän on näiden ketjujen puitteissa jokaisen kirjoittajan ideana kommentoida aihetta haluamallaan tavalla. Eikä näissä pohdiskeluissani kohdallani mitään fanaattisuutta ole millään muotoa mukana - mitä nyt suuresti ihmettelen, jos tälläinen vaikutelma viesteistäni on muodostunut.

- Tarkoitukseni on tässä yhteydessä yksinomaan pohdiskella yleisluontoisesti maailmanlopulla lietsovia, tai niillä ratsastavia tahoja, eikä mitenkään pelotella omilla skenaarioillani ketään. Mutta väärinymmärrys sekä ylireagointi on näköjään viestieni kohdalla enemmän sääntö kuin poikkeus. Eli tarkoitusperäni tässäkin asiassa ovat puhtaasti vain käsitysteni esille tuominen, ei mitään muuta sen dramaattisempaa tai ihmeellisempää!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Sini

AveLazio kirjoitti toisaalla näin:

"Sinä lähdit meistä ensin. Puhuttiin, että toinen tulee sit kohta perässä. Sinä oot nyt Taivaassa, tarkemmin sanoen Valhallassa, siinä sotureiden sektorissa. Mä tuun kohta."

EIKÄ!!! Hittoon kaikki maailmanloput ja kuolemiset! En kyllä ala!
Mitä te nyt mamoilette?
Tiede kehittyy kiihtyvällä nopeudella. Rahvas sai käyttöönsä internetin 10 vuotta sitten. (Sotilaskäytössähän se oli jo 50-luvulla.) Ja olen vakuuttunut, että tiede lähivuosina ratkaisee kuolemattomuuden ongelman.

No. On sitten asia erikseen, jos joku ei halua olla kuolematon. Olisi tosi ikävää, jos jäisin tänne ypöyksin.  :-\

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä