Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Puoluekentät suuren murroksen edessä?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 25.10.10 - klo:09:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Patu?

Linkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasavero

Kertoo kaiken, mitä tarvitset - eikö?

Kuten sanottua, en ole lukenut lehteä jossa ko. mainos oli... Sen näytti TV:n joku toimittaja jossain ajankohtaisohjelmassa... Sopii hyvin kuvioihin kuinka ideologiat sekoittavat Wikipedian sivujen sisällyksen...

Itse laitoit avainsanaksi 'arvonlisävero' ja sait täysin vastakkaisen arvion ko. sisällyksestä ja kun itse laitoin avainsanaksi 'tasavero' sain  opposition toivoman asiasisällyksen - jooko?

Porvarit pommittavat ja oppositio yrittää torjua ideologisen manipulaation...

K.K.

JK On sanottu, että jos on tiedotuvälineet hallinssa, menee 'kaikki' läpi ja kansa uskoo - jos On uskoakseen...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Patu

En ole kinannut siitä onko arvonlisävero tasavero vai ei, viittasin Wikipediaan joka ei ollut sitä mieltä.
Olen kinannut siitä että K.K.:n mukaan kokoomus ilmoittelee suurin otsikoin että arvonlisävero ei ole tasavero. Tätä väitettä K.K. ei ole pystynyt osoittamaan todeksi, siis sitä väitettä että Kokoomus ilmoittelee.....
K.K.:n tapa käydä vaalitaistoa on aika heppoinen.

Jotain kamalaa tasaverossa on koska kokoomus sitä K.K.:n mukaan ajaa. Kokoomus itse sanoo että se ei aja tasaveroa.
http://www.kokoomus.fi/ajankohtaista/?x17780=3744386

Minulle ei selvinnyt miksi K.K. alentui valehtelemaan. Yleistä ruikutusta, jotain sellaista pitää ruikuttaa mitä demarit ei kannata. Kuten tasavero.

Olisiko aika puhua siitä mitä se kauhea tasavero on? Kyllä sillä yleisesti tarkoitetaan tulonsaajan tulojen verottamista tasaprosentilla.
Vasemmistoliitto kannattaa ajatusta että kaikki tulot, niin vuokratulot, metsätulot, kaikki muut pääomatulot, ansiotulot, eläketulot... lasketaan yhteen, ottaen huomioon kuhunkin tulolajiin liittyvät vähennykset ja tulonhankintakustannukset,  ja summaa verotetaan progressiivisesti.
Minusta se on hyvä ajatus.

Suomessa ansio- ja vastaavien tulojen vero määräytyy lopullisesti verovuoden, siis 12 kk, yhteenlaskettujen tulojen mukaan. Miten silloin voidaan esim. arvonlisäverosta tehdä progressiivinen, miten tiedetään tammikuussa tavaran ostohetkellä koko tulevan - vai menneen?- vuoden tulot?
Järjetöntä ajatella arvonlisäveroa tai mitään muutakaan kulutusveroa progressiivisena. Sakkoja määräävä poliisi voi kertoa kuinka helppo on selvittää "asiakkaan" tulot.
Se että kulutusverojen progressio on mahdoton toteuttaa on tietysti kokoomuksen vika.

Ne verot ja maksut jotka peritään tulosta ja lopullisen veroilmoituksen mukaan, voidaan perinnän kannalta helposti määrätä progressiivisiksi. Esimerkiksi kirkollisvero. Esimerkiksi eläketurvamaksu. Jne.

Suomessa on rakennettu progressiota torta på torta. Esimerkiksi lasten päivähoitomaksua maksavat enemmin ne jotka ansaitsevat enemmin, vaikka he maksavat myös veroja enemmin.
Onko se oikein vai ei, en nyt keskustele siitä.

AveLazio

SaiPalle tehtiin USAssa kannatuslaulu, "Black and Yellow". Kuunnelkaa, karjalaiset veljeni.
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Saimaan rannalla on meil kotimaa.

Lappeenrantalainen mies jäi aikoinaan sodan jälkeen työttömäksi. Ei oikeastaan ollut edes pahoillaan tuosta asiasta., koska.

Rauhassa hän Sai maata ja  poltella Saimaata Saimaan rakkailla rannoilla.

Sellaisia poikia löytyy sieltä, eivätkä olekkaan ihan huuhaa Jeppejä.

Joskus jonkun muun Suomalaisen mielestä Lappeenrantalainen voi olla varsinainen NUIJA.

Mutta sekin on vain tilastoharhaa, useimmiten!

Muisto Keijo Kullervo

Voi olla, että 'näin' ko. lehden otsikon väärin TV:n ruudusta...
Esimerkiksi siten, että mainostettiin jotta "tasavero ei ole tasavero" kokoomuksen mielestä?

Mutta Onko siinä mitään järkeä(kään)?

Itse pidän arvonlisäveroprosenttia tasaveroprosenttina ja se siitä...

K.K.

Tältä osin lopetan lisäspekuloinnin viisaimmille tasoille... Joka koskee siis myös nimimerkki Patuakin...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Patu

Et pysty myöntämään että tarkoituksella liioittelit ja vääristelit.
Sanoit että .."ilmoittelee .. lehdissä", joka on monikollinen ilmaisu. Nyt peruutat sen verran että puhut epävarmasti yhdestä lehdestä.

Tivaan tätä asiaa sen takia että tuollainen puskasta ampuminen minua tympii niin perkeleesti.

Patu

Hesarin teettämän gallupin mukaan Perussuomalaiset on toiseksi suurin puolue, 18,4 %.
Kokoomus suurin 20,7%, Kepu 18,3% ja demarit 17,4%.

Älymystöön itsensä lukevien ylimielisyys kostautuu, he osoittavat juuri samaa suvaitsemattomuutta josta perussuomalaisia syytetään. Vaaleissa on kuitenkin sääntönä se, että annetut äänet ratkaisevat.
Ruikutus ja ah niin imelä jälkiviisaus siitä mitä Soinin olisi pitänyt tehdä Brysselissä jne. on säälittävää. Soini näkyy tehneen juuri oikein.

Tämä ei tarkoita että kannattaisin perussuomalaisia, mutta kyllä tuo ylimielisten älymystöön itsensä luulevien nielemä katkera happo naurattaa.
Kerrankin kansa pääsee niistämään nenät älyköiltä, vain perussuomalaisten hurja äänivyöry saa vanhat puolueet muuttumaan. Siitä on kysymys, totuus kuitenkin on, että pitkällä tähtäimellä vanhat puolueet Suomea johtavat ja rakentavat, perussuomalaisten kykyyn siinä en usko. Enkä muuten ole vakuuttunut siitäkään että uusi hallitus istuu koko vaalikauden.

Muisto Keijo Kullervo

"Poliittisesti valveutunut koira(ko)?"

Vaimoni kuljetti hihnasta Kaukaan koulun kohdilla koiraamme - Cavalier King Charlesin Spanieli -  kun se havaitsi jotain outoa entiseen nähden...
Mari Kiviniemen voimakas väritteinen mainos kyltti iski sen silmään kuin nyrkki... Koiramme säikähti, hyppäsi muutaman metrin takasin päin, tapitti tarkasti mainosta, alkoi urisemaan ja lopulta haukkumaan ihan tosissaan...

Selvennykseksi:
Koiramme ei hauku juuri koskaan... Ainoastaan kuljettaessaan palloa koira puistossa se haukkuu kimeästi, hennolla äänellä, muulloin On täysin äänetön.

K.K.

JK: Toivotaan, että haukunta ei häiritse Maria ehkä äänestäviä, eivätkä ihmiset ota opikseen ko. tapoja, vaan laitettakoon koiramme kokemattomuuden piikkiin kun On niin nuorikin, vain yksi ja puoli vuotta vanha...

Silti ihmetellä täytyy koiramme reaktio? Onkohan huonosti kasvatettu vai huonosti ko. kuvan nähnyt? Jään arvuuttelemaan.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Minun vaimoni kotona oli vain,  häpeän tuskin sanoa, proosallisesti Suomen Pystykorvanarttu.

Nelisenkymmentä vuotta siinä vaalien alla, kun menimme, siis minä anoppiani tervehtimään sinne maankorpeen Pohjois Satakuntaan Kullaalle (nykyään Poria)

Niin eiköhän koira alkanut mua haukkumaan, niin vaimo sanoi "Se haukkuu kaikkia Demareita" olivat siellä maalaisliittolaisia, niinkuin sopii odottaakin.

Tuon tapauksen jälkeen muuten olen kuusi kertaa vaihtanut puoluetta ees ja taas, aina ehdokkaan mukaan. Äänestän ihmistä, en puoluetta. Kirjattu

Tiistai

Piti katsoa, miltä K.K.:n koira näyttää ja sehän on ihan kiltti pikkuinen!

Mutta mitä pahaa Suomen pystykorvassa on?
On se mielikuva, ettei sitä saa enää kasvattaa.. valistakaa.. vai laitanko senkin googleen :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä