Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Puoluekentät suuren murroksen edessä?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 25.10.10 - klo:09:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

mrsFox

Onhan niissä konkareissa mokailleita ja kähmineitä, mutta on uusissakin ehdokkaissa. Onneksi joku aina kaivelee esiin vaikkapa erilaisia tuomioita väkivallanteoista, ja muistakin rikoksista. Suomessa kun voisi sanoa oikeuslaitoksen olevan melko erehtymätön siinä tapauksessa, jos tuomio on tullut.. vaikkei sen tuomion sisältö välttämättä niin "oikein" olisikaan.

Slörde

Lainaus käyttäjältä: S - 09.04.11 - klo:21:21
.. Taitavalla populistisella retoriikalla saadaan lopulta ne liikkuvat äänestäjätkin sokeana vaalikarjana liikkeelle!

Niin.
Siksi Ässän on mentävä äänestämään vastapainoksi niille. joita viedään huomaamattaan! En ymmärrä tuota asennetta..

Hesarissa oli tänään hyvä kolumni.. hetkinen..
http://www.hs.fi/juttusarja/pekkala/artikkeli/Maahanmuuttajan+päiväkirja/1135265302648

S

Itse en ymmärrä sellaista asennetta, että pidetään äänestämistä jonain itsestäänselvänä kansalaisvelvollisuutena. Jokainen voi onneksi päättää itse, haluaako antaa valtakirjan jollekin sählärille, joka tuskin yksin pystyy muuttamaan asioita mihinkään suuntaan. Samat pölyttyneet naamat ne siellä taaskin tulevat puoluekurin ohjaamina maata seuraavat vuodet hallitsemaan.

- Minulle politiikka edustaa pahimmillaan keinottelijoiden, sekä oman edun tavoittelijoiden likaisen ryvettynyttä leikkikenttää, jossa poliitikot näyttäytyvät julkisuudessakin aika epäuskottavassa valossa. Minusta politiikassa on vähän samanlaista sairasta kiihkoilua, kuin joissakin uskonnollisissa lahkoissa tai hurmosliikkeissä. Tälläinen on hyvin vastenmielistä sekä luotaantyöntävää ainakin omassa katsannossani. En siis halua missään yhteydessä olla tämänkaltaisessa ketkunpelissä osallisena.

- Minua ei siis tälläinen kieroileva poliittinen hegemonia kiehdo. Ei kiinnosta myöskään nämä poliitikkojen väkisin väännetyt yhteiskunnalliset ideologiset agendat; eikä muutkaan luutuneet ismit, joita hoetaan vuodesta toiseen dogmaattisessa hurmiossa, ikäänkuin totuuden ainoina mantroina. Koenkin tälläisen fanaattisuuden itselleni hyvin vieraaksi - eikä tätä ajattelutapaani mitkään ulkopuolisten tahojen paheksumiset muuta miksikään!    
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Päinvastoin, uin määrätietoisesti vastavirtaan, mutta en fanaattisen ääripäisesti koita muuttaa kenenkään ajattelutapaa omani suuntaiseksi. Minun ideologiani pohjautuu siihen, että yksilön on mahdollista vapautua valtavirran sekä ympäristön kahlitsemista ajatuskuvioista, riippumattomien valintojensa kautta.

- Ajatteluuni ei myöskään kuulu sellainen piirre, että joku ajattelee puolestani. Haluan itse vaikuttaa omaan elämääni - muodostaa vapaasti oman maailmankatsomukseni, ilman että joku ulkopuolelta sanelee miten pitäisi kulloinkin toimia. En halua näin ollen myöskään fakkiintua mihinkään rajattuun elämäntapaan tai aatteeseen, koska perustan kaiken orientoitumiseni itsenäiselle ajattelulle/toiminnalle.

- Tässä prosessissa olenkin onnistunut lähes kiitettävästi; pelkästään sen takia, että en ole seurannut muiden antamaa esimerkkiä, toistelemalla /tottelemalla joidenkin käskijöiden tai auktoriteettien sanelemia sääntöjä & ohjeistuksia - vaan olen etsinyt oman tieni, joka totta tosiaan ei nöyristele eikä kumartele ketään!

- Tätä taustaa vasten, itsetietoinen suuntautumiseni on perua siitä, etten todellakaan tottele sokeasti minkäänlaista arvovaltaa - vaan olen itse itseni herra, joka määrittelee itsenäisesti mikä on omassa elämässä tärkeintä. Eikä siihen millään muotoa kuulu mitkään muiden luomat keinotekoiset poliittiset, tai uskonnollisetkaan aatemaailmat!    

marianne

Lainaus käyttäjältä: S - 11.04.11 - klo:21:28
Itse en ymmärrä sellaista asennetta, että pidetään äänestämistä jonain itsestäänselvänä kansalaisvelvollisuutena. Jokainen voi onneksi päättää itse, haluaako antaa valtakirjan jollekin sählärille, joka tuskin yksin pystyy muuttamaan asioita mihinkään suuntaan. Samat pölyttyneet naamat ne siellä taaskin tulevat puoluekurin ohjaamina maata seuraavat vuodet hallitsemaan.

- Minulle politiikka edustaa pahimmillaan keinottelijoiden, sekä oman edun tavoittelijoiden likaisen ryvettynyttä leikkikenttää, jossa poliitikot näyttäytyvät julkisuudessakin aika epäuskottavassa valossa. Minusta politiikassa on vähän samanlaista sairasta kiihkoilua, kuin joissakin uskonnollisissa lahkoissa tai hurmosliikkeissä. Tälläinen on hyvin vastenmielistä sekä luotaantyöntävää ainakin omassa katsannossani. En siis halua missään yhteydessä olla tämänkaltaisessa ketkunpelissä osallisena.

- Minua ei siis tälläinen kieroileva poliittinen hegemomia kiehdo. Ei kiinnosta myöskään nämä poliitikkojen väkisin väännetyt yhteiskunnalliset ideologiset agendat; eikä muutkaan luutuneet ismit, joita hoetaan vuodesta toiseen dogmaattisessa hurmiossa, ikäänkuin totuuden ainoina mantroina. Koenkin tälläisen fanaattisuuden itselleni hyvin vieraaksi - eikä tätä ajattelutapaani mitkään ulkopuolisten tahojen paheksumiset muuta miksikään!   
tuo oli kyllä hyvin sanottu, samaa mieltä olen. ja en aio äänestää tälläkään kertaa :)

Muisto Keijo Kullervo

Helsingin Sanomien viimeinen gallup takaa jännitystä ensi pyhäksi - todella?

Kolme gallupin suurinta puoluetta mahtuvat virhemarginaalin sisään... Persut hieman alle odotusten, sillä persujen suosio On laskusuunnassa... http://www.hs.fi/

Kuinkahan oikein käy... SDP vai  kokoomus vai keskusta vai mahdollisesti persut? Kuka aloittaa vaalien jälkeen hallitus neuvottelut?

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: S - 11.04.11 - klo:22:04

- Tässä prosessissa olenkin onnistunut lähes kiitettävästi; pelkästään sen takia, että en ole seurannut muiden antamaa esimerkkiä, toistelemalla /tottelemalla joidenkin käskijöiden tai auktoriteettien sanelemia sääntöjä & ohjeistuksia - vaan olen etsinyt oman tieni, joka totta tosiaan ei nöyristele eikä kumartele ketään!

.. tietenkin, Marianne ja S,  epäpoliittisuus on oma valinta ja sama oikeus on olla äänestämättä kuin äänestää.  

Mutta.. tiedätte kai, että muutama diktaattori on päässyt valtaan juuri tuon takia aidossa toimivassa demokratiassa?  Pahin esimerkki on Hitler, karismaattinen puhuja, joka vakavan laman aikana valittiin valtaan, loi työpaikkoja aloittamalla esim. Autobahnien rakentamisen ja siksikin suosittu. Teki juutalaisista syntipukin Saksan taloudelliseen ahdinkoon. Myöhemmin alkoi murentamaan demokratiaa ja muokkaamaan Saksaa mieleisekseen, "Lebensraum aus dem Osten". Aloitti 2. maailmansodan, ties kuinka monta miljoonaa kuollutta (wikipedian osaaja ei enää osallistu täällä) plus kurjuutta kaikille seuraaviksi vuosikymmeniksi. Valko-Venäjällä ollaan jo siinä pisteessä..

Ässällä olisi sellaisessa sekanariossa mahdollisuus päästä post-mortem sankariksi, kun ei kuuntele ketään ja alkaa kapinalliseksi. Saksassa heitä on jonkun verran, mutta vasta sodan Jälkeen.. "ei kaikki saksalaiset olleet Hitlerin kannattajia"-- harvassa he olivat.

Juuri jokunen päivä tai viikko sitten on julkaistu amerikkalaisten salakuunteluja, audio-teippejä. Ne todistavat, että natsien puhdistukampanja ja juutalaisten kaasuttaminen oli yleistä tietoa sotilaiden keskuudessa. Toisin kun on yritetty selittää myöhemmin, ei muka tiedetty.

Jos Soinilla olisi enemmän kanttia puhekykyjensä lisäksi hänessä olisi aineksia diktaattoriksi.. meinaan :) Populismilla pääsee valtaan paremmin kuin vaikeilla asioilla.

S

Nimenomaan se on juuri tietoinen valinta, olla osallistumatta kapitalistisen yhteiskuntarakenteen itsestäänselvään tukemiseen. Omanlainen kansalaistottelemattomuuskin on eräänlainen kannanotto nykymenoa vastaan. Radikaalit ajatuksetkin saavat kyllä joissain yhteyksissä pontta, vaikka ei nousisikaan banderolleille paasaamaan ohjelmanjulistuksiaan. Protestoida voi monella eri tavalla, eikä siihen aina poliittisia intressejä tarvita.

- Minusta demokratiakin on jo nykyisin itsensä irvikuva. Liian paljon kompromisseja, kultaisia kädenpuristuksia, muiden mukana nyökyttelyä, epämääräistä koplaamista yms. Tämä pystyynkuollut ryvetetty kuvatus muistuttaa jo pöhöttyneidyydessään aikansa elänyttä pönäkkää patsasta, jonka olisi jo ajat sitten pitänyt muutosvoimien kourissa sortua.

- Todellakin, oma elämänkatsomukseni/maailmankuvani perustuu oikeudenmukaisuuden toteutumiselle. Mutta kommunistiseksi aatteeksi sitä ei voi missään mielessä siltikään kutsua. En hyväksy yksinvaltaista diktatuuria, sen enempää kuin paikalleen jämähtänyttyä demokratiaakaan. Dystopian hallitsema maailmakin olisi skenaariona melko utopistinen kuvitelma, jolle en antaisi omassa katsannossani suurtakaan painoarvoa.  

- Liberaali ajatteluni on siis täysin uudenaikaista, edistyksellistä, sekä valistunuttakin tietoisuutta, jolle ei ehkä nyky-yhteiskunnassa ole juurikaan tilaa. Anarkistinen kapinointi ei tähän ajatusmalliini kuitenkaan sovi, koska kaaos yksistään ei ole ratkaisu juuri mihinkään ongelmaan. Tarvitaan syvälle perusteisiin/rakenteisiin pureutuvaa hallittua vaikuttamista, jossa syihin & seurauksiin kiinnitetään yhä enemmän huomioita.

- Voisin kyllä olla uuden ajan ajattelun airut tässä mielessä, mutta miksikään post-modernistiseksi avantgarde-sankariksi minusta tuskin on. Onhan näillä mielikuvilla hauskaa leikitellä, kunhan ei realistinen totuus vain unohtuisi. Yksi ihminen ei voi yksin muuttaa maailmaa, vaikka hän olisi kuinka suurudenhullu tahansa, tai hänellä olisi mullistavia ajatuksia tulevaisuuden suhteen. Varsinaista vallankumousta saadaan näin ollen kuitenkin vielä jonkin aikaa odottaa, mitkä voimat sen sitten käytännössä tulevaisuudessa toteuttavatkin!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: S - 12.04.11 - klo:13:35
Tarvitaan syvälle perusteisiin/rakenteisiin pureutuvaa hallittua vaikuttamista, jossa syihin & seurauksiin kiinnitetään yhä enemmän huomioita.

- Voisin kyllä olla uuden ajan ajattelun airut tässä mielessä, ...

Konditionaali, se on mainio juttu.
Ei sulla olis esittää yhtä konkreettista esimerkkiä, tointa, siitä miten käytännössä olet tehnyt esittämälläsi saralla, siis tällä: "syvälle perusteisiin/rakenteisiin pureutuvaa hallittua vaikuttamista".

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä