Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
Ovatko saamelaiset norjalaisia!!!
Norja itsenäistyi 100 v sitten.'

http://www.elisanet.fi/kitit/jkitti/suomi/misc/set.html

Norjan kohdalla on ilmoitettu saamelaisten lukumääräksi 40 000-45 000, heistä suurin osa on keskittynyt Finnmarkiin, missä elää n. 25 000 saamelaista. Ruotsissa saamelaisia on noin 17 000, Suomessa 7500 ja Venäjällä 2 000.

Saamelaisia on arviolta kaiken kaikkiaan 60 000-100 000. Eli Suomessa heitä on noin 10%.

AveLazio

Saamelaiset olivat Norjassa kauan ennen norjalaisia. Tiedä nyt edes jotain, tomsku. Tunnen myötähäpeää...
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

#352
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 11.06.12 - klo:20:00
Saamelaiset olivat Norjassa kauan ennen norjalaisia. Tiedä nyt edes jotain, tomsku. Tunnen myötähäpeää...

KIVA!!!!

Miksi sun päivittäiseen sanavarastoon kuuluu häpeä, pelko ja tappaminen?
Sä olet sentään aikuinen, vaikkakin minua paljon nuorempi.
Mistä tuo runosuonen paine syntyy.

Minä taas olen täysin häpeämötön, enkä pelkää mitään. Sen takia minulla ei ole mitään tarvetta tappaa ketään koska en ole uhattua.  Eikä minulla ole tarvetta maistella noita sanoja jatkuvasti.
Sinäkin siellä murjussasi tökötät näppäimiä ja höpötät sankaraeista ja peloista. Onko pää vähän pipi?
.
.

AveLazio

Sinä tartutat minuun noita nujertuneen sanoja. Lopeta toi.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 11.06.12 - klo:20:59
Sinä tartutat minuun noita nujertuneen sanoja. Lopeta toi.
Ei sinuun tartu enää mikään. Ei ole mihin tarttua.


Esmerkix

Siperialaisuus laimenee kaiken aikaa. Ehkä joitakin saamelaisia tutkittaessa havaittaisiin, että paljon yhteistä geeniperimää onkin saksalaisten kanssa... Olen edelleenkin sitä mieltä, että kun pienen pienestä väestöpopulaatiosta valitaan muutama yksilö, joiden geeniperimää tutkitaan, saadaan kyllä melko epävarma lopputulos. Mistä tiedetään, miten hyvin tuo otos edustaa saamelaisuutta... Samalla paikkakunnalla pitkään asuminen ei takaa yhtään mitään. Esim. nganasanien ja saamelaisten kulttuuriperinteessä ja elämäntavoissa on niin paljon yhteistä, että se ei voi olla sattumaa.

AveLazio

#356
Esmerkix sanoi tuossa tiivistettynä kaiken. Ja oikein. Opi jaska, jos muka väitöskirjaa teet. :D
At a narrow passage there's no brother, no friend

Jaska


Lainaus käyttäjältä: Esmerkix

Siperialaisuus laimenee kaiken aikaa. Ehkä joitakin saamelaisia tutkittaessa havaittaisiin, että paljon yhteistä geeniperimää onkin saksalaisten kanssa... Olen edelleenkin sitä mieltä, että kun pienen pienestä väestöpopulaatiosta valitaan muutama yksilö, joiden geeniperimää tutkitaan, saadaan kyllä melko epävarma lopputulos. Mistä tiedetään, miten hyvin tuo otos edustaa saamelaisuutta... Samalla paikkakunnalla pitkään asuminen ei takaa yhtään mitään. Esim. nganasanien ja saamelaisten kulttuuriperinteessä ja elämäntavoissa on niin paljon yhteistä, että se ei voi olla sattumaa.


1. Ei muutama yksilö riitäkään – olen jo aiemmin kertonut, että kymmenien otoksella saadut tulokset eivät juurikaan ole muuttuneet satojen ja tuhansien otosten tuloksiin nähden. Muistathan?

2. Mitään läheistä yhteyttä saksalaisiin ei saamelaisilta tule löytymään. Kansat ovat aina lähellä nykyisiä tai hiljattaisia naapureitaan.

3. Saamelaisten ja nganasanien kulttuureissa on joitain yhteisiä piirteitä, jotka johtuvat pohjoisesta asuinympäristöstä ja elinkeinoista, ja joitain yhteisiä piirteitä, jotka juontuvat jo kantauralilaisilta.

Avelle tiedoksi niinkin perustavanlaatuinen asia kuin että tieteessä perusteettomat näkemykset ovat arvottomia. Mielipiteitä saa toki olla, mutta niitä ei pidä sekoittaa tieteellisesti perusteltuihin näkemyksiin. Yksikään asiantuntija ei oleta saamelaisten ja samojedien välille mitään läheistä sukulaisuutta, KOSKA SELLAISEN TUEKSI EI OLE MITÄÄN NÄYTTÖÄ.

Jatkossa jätän trollauksesi huomiotta, koska et selvästikään ole kykenevä ymmärtämään tieteenteon perusperiaatteita vaan kuvittelet, että titteli painaa enemmän kuin perustelut.  ::)

risto

#358
.
Saamelaisia on tosi vähän Suomessa, 7500. Somaleita on Suomessa 20 000.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä