Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 24.04.12 - klo:07:37


Justiinsa. Ja nyt Jaskakin alkoi jakamaan etädiagnooseja, ei kovin tieteellistä tuokaan ja millä lääketieteen koulutuksella?


miksi Jaskan pitää ottaa päälleen kaikki Paska mitä salarakkaasi Ave suoltaa?
Kuten teksteistä ilmenee, nämä kaksi kipailijaa ovat käyneet nämä keskustelut läpi ennenkin.

Sairaan ehdoilla tässä mennään.

.

karpalo

#91
Niin, tuo Wiik näyttäytyy linnoittuneen itse kaivamiinsa poteroihin. Tuli tässä mieleen toinenkin "tiedemies" Johan Bäckman, hän se vasta tietää totuuden itänaapuristamme.



Ei ole kylläkään kielitieteilijä, mutta omiin "faktoihinsa" lukkiutuja vailla vertaa.


Jaska

#92
Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 24.04.12 - klo:07:37
Lainaus käyttäjältä: Rrrape - 24.04.12 - klo:07:12
.
Aihe on mitä mielenkiintoisin ja asia-aihe ja sitten siitä syntyy tällaista mielenvikaista huuhtelua.


Justiinsa. Ja nyt Jaskakin alkoi jakamaan etädiagnooseja, ei kovin tieteellistä tuokaan ja millä lääketieteen koulutuksella?

Minulla ei tosiaan ole psykiatrin koulutusta, mutta jos
1. aikuinen/vanha mies kiukuttelee ja riehuu kuin hiekkalaatikkokersa,
2. vetoaa titteleihinsä ja "auktoriteettiinsa" aina kun joku on eri mieltä, vaikka mies ei tiedä kyseisestä alasta yhtikäs mitään vaan hänen asiantuntemuksensa on eri alalta,
3. kieltäytyy ymmärtämästä vasta-argumentteja eikä ikinä milloinkaan ole edes yrittänyt perustella omia väitteitään, vaan vie aina keskustelun eri mieltä olevan henkilökohtaisiin piirteisiin,

...niin uskallan väittää, että 90 % kansalaisista epäilisi kaverilta pudonneen muutamia ruuveja kupolista. Outomaa ilmeisesti on sitten se yksi kymmenestä, joka pitää tuollaista käyttäytymistä täysin normaalina.  :D

Lainaus käyttäjältä: OutomaaEilen googlatessa kyllä selveni, että rintamat Kalevi Wiikin ja hänen vastustajiensa välillä ovat kovettuneet eikä suomalaisella mentaliteetillä siitä hevin tilanne parane.

Wiikin tarvitsee vain ymmärtää ja hyväksyä kohtaamansa kritiikki - jopa sinä pystyt ymmärtämään, että hänen menetelmänsä on täysin epäluotettava ja epätieteellinen, kunhan luet edes alun tästä:
http://www.tieteessatapahtuu.fi/0106/hakkinen.pdf

Niin kauan kuin mies on pelkkä avelazio joka ei kuule eikä näe kritiikkiä eikä edes yritä perustella omia virheellisiä uskomuksiaan, hän on jättäytynyt tieteellisen keskustelun ulkopuolelle. Tämänhän sinä toki hyvin ymmärrät, mutta haluat ilmeisesti olla aina kaikessa silti heikomman puolella. (Otos kaksi: AveLazion ja Wiikin kohdalla.)

risto

.
Tuleekohan Venäläisten alkuperätutkimuksista yhtään mitään kun siellä (muistaakseni) puhutaan120 kieltä.  No entä geenitutkimus? Toivottavasti niilä ei ole rahaa siihen  hommaan.

Virossakin on 30% venäläisiä. Sitä ennen sivistyneistön kieli oli saksa.

Aven  mukaan virolaiset ovat saksaa puhuvia siperialaisia ja sukua intiaaneille.

Mutta aika lähellä totuutta ollaan koska moni virolainen on kiertänyt Siperian kautta.

.

AveLazio

#94
jaska kulta, ymmärrän, että sinulla on tämä joidenkin opikelijoiden "opettajille-uhittelu".  :D Oletko ollut kurssillani, pikkuinen?

Puhuin aamulla yhen ent. opettajas kans. Yhtä mieltä olimme, että olet "tietämätön vimmakko". Yeah.

Voi sua ressua. En minä enää vihainen ole herjoistasi. Olet mennyt yli rajan, säälivyöhykkeelle. :D

Autan mieluusti väikkärissäs. Fonologia on erikoisalojani.

At a narrow passage there's no brother, no friend


Patu

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.04.12 - klo:09:48
Kuka täällä valittikaan asiakeskustelun puutetta? :)

No niin. Siinä sitä taas tuli. Oletko Tiistai tyytyväinen?

AveLazio

Niin, pientä sukua Amerikan intiaaneille ollaan. Siperias oltiin yhes. Sit lähettiin ihan eri suuntiin. Mie olen sioux - mikä sää oot. Tämä läntinen sukuhaaramme (kuten suomi ja viro) geneettisesti germaanistui maahanmuuttajien vuoksi.

On suuri ihme, että suomen kieli ei kuollut tuolloin! Syytä ei koskaan löydetä. Weird stuff.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Outomaa

#97
Lainaus käyttäjältä: Jaska - 24.04.12 - klo:11:22

Tämänhän sinä toki hyvin ymmärrät, mutta haluat ilmeisesti olla aina kaikessa silti heikomman puolella. (Otos kaksi: AveLazion ja Wiikin kohdalla.)


Mahdatko tietää ymmärryksestäni näin lyhyen tuttavuuden jälkeen paljoakaan. Minulle on vain langennut tämän oudon foorumin ylläpito. Eikä se ole helppoa, jos tosimoderaattoriksi alkaisin. Toimii vain, kun antaa olla kuin kukin parhaaksi näkee.

Mutta suomen kieli kyllä tässä kärsii. Sanankäänteet vain vähenevät ja on kohta ihan loppuunkaluttu. Ehkä Sinun, Jaska, kunniahimoisena nuorukaisena ei olekaan täällä hyvä olla.. mutta sinullahan onkin "Missio". Missionaareja on täällä (ollut) enemmänkin.

En ole lingvisti ja enkä voi päätellä varmuudella, onko Kalevi Wiik todella sellainen surkimus, kuin yrität todistaa (se Missiosi). Näin sivulliselle tuli mieleen vertaus kukonpojasta, joka uhmaa kokeneempaansa. Eilen linkitetyssä artikkelissasi (tieteellisessä) sävy ei ollut akateemiseen keskusteluun sopiva, mielestäni. Vähättelevä, loukkaava.


"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Outomaa



Patu, ehditte tuohon väliin.
Just kirjoitin, ettei ole helppo pesti tämä. Mitä Sinä vastaisit, jos olisi sanottu "luikerrelleesi" tänne?

Rrrape tukkii myös suunsa, muualla olisit lentänyt ajat sitten kaaressa ulos "pyöreine vittuinesi" ynnä muine herjoinesi.

"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Jaska

#99
Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 24.04.12 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Jaska - 24.04.12 - klo:11:22

Tämänhän sinä toki hyvin ymmärrät, mutta haluat ilmeisesti olla aina kaikessa silti heikomman puolella. (Otos kaksi: AveLazion ja Wiikin kohdalla.)


Mahdatko tietää ymmärryksestäni näin lyhyen tuttavuuden jälkeen paljoakaan. Minulle on vain langennut tämän oudon foorumin ylläpito. Eikä se ole helppoa, jos tosimoderaattoriksi alkaisin. Toimii vain, kun antaa olla kuin kukin parhaaksi näkee.


En tiedä sinusta sen enempää kuin olen äskeisistä kommenteistasi voi päätellä. Mutta jos olet sitä mieltä, että olin turhan optimistinen ymmärryksesi suhteen, niin uskon toki.

Lainaus käyttäjältä: Outomaa

Mutta suomen kieli kyllä tässä kärsii. Sanankäänteet vain vähenevät ja on kohta ihan loppuunkaluttu. Ehkä Sinun, Jaska, kunniahimoisena nuorukaisena ei olekaan täällä hyvä olla.. mutta sinullahan onkin "Missio". Missionaareja on täällä (ollut) enemmänkin.


Kiitos, nuorukaiseksi minua ei olekaan aikoihin sanottu! ;D
Minun on tosi hyvä olla täällä, kiitos kysymystä - muutenhan moni tietämätön saattaisi erehtyä uskomaan AveLazion sepittämää "tietoa". Kunhan Avesta aika jättää, pääsette minusta ehkä eroon. Bileet pystyyn?  ;)

Lainaus käyttäjältä: Outomaa

En ole lingvisti ja enkä voi päätellä varmuudella, onko Kalevi Wiik todella sellainen surkimus, kuin yrität todistaa (se Missiosi). Näin sivulliselle tuli mieleen vertaus kukonpojasta, joka uhmaa kokeneempaansa. Eilen linkitetyssä artikkelissasi (tieteellisessä) sävy ei ollut akateemiseen keskusteluun sopiva, mielestäni. Vähättelevä, loukkaava.


Sitä saa mitä tilaa. Jos joku ryhtyy rypemään vainoharhoissaan ja syyttelemään minua tiedemafian käsikassaraksi, kannattaa joko olla hyvät todisteet tai katsoa peiliin. Ja pitää kantaa vastuu sanoistaan: ottaa vastaan se palaute jonka on ansainnut. Kuten kirjoitin, ei suinkaan ole minun syyni jos Wiik näyttää "holtittomalta ja tyhmältä" (omien sanojensa mukaan) - olisi ottanut asioista selvää ennen kuin menee mokaamaan.

Lainaus käyttäjältä: RrrapeSalaatilla ja ihmiselläkin on samoa geenejä, muutes.

Ehkä siksi jotkut vaikuttavat vihanneksilta...



Lainaus käyttäjältä: Outomaa

Mitä Sinä vastaisit, jos olisi sanottu "luikerrelleesi" tänne?


Ööö, mitä sinä sanoisit, jos sinulle olisi sitä ennen sanottu: "Mittee oekkee höpiset? Älä puhu asiasta, josta tiedä vittuakaan. Älä nyt amatööripohjalta ala häpäisemään itseäsi."

Oletkohan nyt hieman puolueellinen, hyvä Outomaa?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä