Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 32 Vieraat katselee tätä aihetta.

Pönni

Jaska

Lainaus käyttäjältä: EsmerkixOletko aivan varma? Ehkä et itsekään jaksa? Ihan oikea geenitutkimus on yhtä tylsää kuin - matematiikka.
Taisit ottaa henkilökohtaisesti? Älä suotta, sinä olet täkäläisistä parhaasta päästä. Miten kuvittelet minun väsänneen kansantajuistuksia geenitutkimuksen tuloksista muuten kuin lukemalla kasapäin geenitutkimuksia?

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 21.08.12 - klo:23:40
Otapa selvää asioista ennen kuin julistat "totuuksiasi". Ensinnäkään suomalaiset eivät ole yksi väestö vaan monta (kansa ei ole genetiikassa kovin käyttökelpoinen taso vaan väestö). Toiseksi pienet saariväestöt ovat sisäsiittoisempia: islantilaiset, sardinialaiset, orkneyläiset, samoin "uskonnollis-sosiologinen saari" Euroopan juutalaiset.

Tämä tuntuu minustakin todennäköiseltä. Itsekin olen ajatellut näitä pienehköjä tavallaan omissa oloissaan viihtyviä saarekkeita ja saarivaltioita. Mitenköhän esim kaikenlaiset heimot? Heimothan olivat aikoinaan myös "saarekkeita"

Intiaaniheimot Amerikoissa. Afrikassa oli paljon eri heimoja, tälläläiset pienehköt ihmisryhmät kävivät sotia keskenään, elivät omissa oloissaan ja todennäköisesti esiintyi sisäsiittoisuutta.

Suomessakin oli heimoja, käytiin heimosotia jne. Joskus varastettiin vaimo jostakin toisesta heimosta "naisenryöstö" Varmaan kaikki "tumpulat" ja "sohvaperunat" eivät tuohon kyenneet, joten joutuivat sisäsiittämään?

risto

.
Jo justiinsa.
Sisäsiitoksesta  tuntuu olevan kaikilla kokemusta.

No entä sitten....tähän on tultu ja tässä ollaan. Ei ole mitään tietoa mitä 9000 vuodessa on tapahtunut, ja vaikka olisi kaikki sukutaulut käytössä mitään ei voi muuttaa.
Tämän sisäsiitoksen jauhaminen on ihan turhaa. Ilman sitä olisi ehkä lapset jääneet syntymättä.

Olen nyt ottanut sen tyylin että jos joku tarina alkaa netissä "suomalaiset ovat erikoinen ja poikkeava kansa, ohitan koko paskan. Kirjoittaja haluaa kosiskella lukijoita että suomalaiset on joku raamatun valittu kansa ja suomen nousu maatalousvaltiosta jälkiteolliseksi ihmemaaksi johtuu meidän erinomaisuudesta.

Jos katsotaan Hollywoodin näkökulmasta asiaa, olemme siinä poikkeavia, että kukaan ei halua tietää meistä mitään. Ei ole teevee-dokumentteja, meidän omia elokuvia ei katsota kotona eikä ulkomailla, viholliset eivät edes halunneet valloittaa Suomea koska täällä ei ollut mitään valloitettavaa.

Indonesiassa puhutaan 600 kieltä. Mitähän tostakin sopasta saa selvää. Löytyykö sieltä yhtä erikoista  kansaa kuin suomalaiset. Löytyykö sieltä talvisodan ihme esimerkiksi.

Kun Karjalaiset muuttivat isoon Suomeen sodan jaloista, siitä kirjoitettiin että "missään ei oletapahtunut mitään vastaavaa".
Herra isä, maailma on täynnä tällaisia väestön siirtymiä. Miten joku edes viitsii kirjoittaa "ennen näkemätömästä liikkeestä", jossa 420 000 ihmistä muuttaa 300 km länteen.

Mitä tahansa suomalaiset tekevät, se on ihme.
Ja jos eivät tee mitään, niin sitä saadaan dokumenttielokuva tai draama.

.

AveLazio

ripa, loukkaako tämä sisäsiittoisuus sinua jotenkin? Millä tavoin? Ei sitä nyt kuules jälkikäteen enää tekemättömäksi saa.

joutsen, puhu vain itse kohtaamastasi kiusaamisesta. Minua on täysin mahdoton onnistua kiusaamaan. Yritäpä! Heh...
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.08.12 - klo:10:30
Ei sitä nyt kuules jälkikäteen enää tekemättömäksi saa.
Yritäpä! Heh...

oivalsit tuon kun juuri kirjoitin tuon saman asian.
Kiva nähdä että luetun ymmärtäminen vielä pelaa.

Hyvä ave. Olin jo huolestunut.

AveLazio

Jaska

Moniniminen leijunomi
Tämän sisäsiitoksen jauhaminen on ihan turhaa. Ilman sitä olisi ehkä lapset jääneet syntymättä.

Turhintahan siinä on, ettei se perustu geneettisiin faktoihin vaan tietämättömyyteen. Sinunkin kommenttisi antaa erheellisesti ymmärtää kuin se olisi jotenkin todellinen suomalainen erityispiirre.

Linkitän siis tämän tutkimuksen uudestaan, kun näitä kaipailit - monestiko olet jo lukenut tämän?
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0013996

(Se oli kompakysymys - kommenttisi osoittaa ettet ole lukenut mitään linkattuja tekstejä...)

Tässä vielä toinen tuore tutkimus, joka osoittaa etteivät suomalaiset ole sisäsiittoisia:
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0034267

risto

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 23.08.12 - klo:16:27

Turhintahan siinä on, ettei se perustu geneettisiin faktoihin vaan tietämättömyyteen. Sinunkin kommenttisi antaa erheellisesti ymmärtää kuin se olisi jotenkin todellinen suomalainen erityispiirre.96

(Se oli kompakysymys - kommenttisi osoittaa ettet ole lukenut mitään linkattuja tekstejä...)

jaska hei. Olen luknut genetiikkaa ja populaatioekologiaa Helsingin yliopistossa ja saanut niistä kiitettävät arvosanat. Kompasi ja sun linkkisi.
Ei ole pienintääkään aikomusta lukea sun linkkejä.

Koko idea suomalaisten historiallisesta sukurutsasta on pii poo.
Samoin ovat vertailut muihin väestöryhmiin.

Jaska, palaa maanpinnalle. Et kai tosissaan etsi "tieteestä kiinnostuneita " Outomaasta.
Jaska, lääktys kohdalleen!

AveLazio

jaska, rauhoitu jo. Luuletko todella, että tuommoisella opiskelijanplantulla on jotain arvovallan hiventäkään. Vastaan itse: ei ole!

Kirjoita jostain, mistä tiedät. Tai no, mieluummin häivy foorumilta. Kerrotaan, että harrastat virkkaamista. Mikä on nyt työn alla?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä