Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miksi rasismi on pahaa?

Aloittaja Canardian, 04.02.11 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pulsaattori

#90
.
Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 23.08.11 - klo:07:53
.

Minä olen samaa mieltä AVE:n kanssa ja eri mieltä sinun kanssasi eliökunnan rasistisuudesta.En kuitenkaan käytä sinun mielipiteesi kumoamiseen samaa menetelmää mitä sinä käytät AVE:n mielipiteen kumoamiseen.


Oli menetelmä mikä tahansa, ei sinun tietotasosi siitä yhtään parane.

Eliömaalima pyrkii ristisiitokseen. Eliömaailma ei pyri puhdasrotuisuuteen.
Sen takia bakteritkin parittelevat eli vaihtavat geenejä.
Eliöille on kehittynyt monimutkaisia kuvioita miten geenejä vaihdetaan.
On myös mekanismeja joilla estetään sukurutsaa eli puhdasrotuisuutta.



Koska et ole ollut tästä peruasiasta tietoinen, menee väittämäsi loppu kankkulan kaivoon.


Kielitieteilijänä Aven biologinen terminologia on sekaisin. Kyllä hän sanoja käyttää mutta väärissä paikoissa.
Kun keskustelin Aven kanssa, hänen katsannossaan reviiri ja rotu on sama asia.

Pyhä syvi. Rotu ja laji näkyy geenikartassa. Reviiri on maa- tai vesialue.

Geenikartoituksella on pystytty erottamaan lajien ja rotujen eroja ja kansojen sukulaisuusuhteita.

Nämä kartoitukset ovat panneet aivan uusiksi ihmiskunnan historian.

pulsaattori

.

Darwin kehitti teorian lajien synnystä.

1900-luvulla Darwin antoi mahtavan lisäpotkun ihmiskunnan jalostamiseksi terveeksi ja puhtaaksi.
Moneen Euroopan maahan syntyi rotuoppi, jossa esim. sairaita steriloitiin etteivät ne saatuttaneet paikallista geenipoolia. Ei arvattu että ihmiskunnan muuttoliikkeet tulevat sekoittamaan hyvät systeemit.

Nyt esim. Aven toistelee noita lähes 100 vuotta sitten esiintyneitä käsityksiä roduista. Hän ei lainkaan tuo esiin viime vuosikymmenten kehitystä ihmiskunnassa.

Aluksi eri rotuisia pidettiin halpatyövoimana. Tai muuten vaan arvosteltiin joidenkin rotujen  rikkauksia, kuten juutalaiset ja ruottalaiset ja hurrit.

Toisaalta rikkailta voi ryöstää ja köyhiä voi panna paskasiin hommiin.'

Tätä sanotaan laumaeläimillä nokkimisjärjestykseksi.
Nokkimisjärjestys auttaa laumaeläimiä pitämään jonkinlaisen rauhan ja järjestyksen. Mutta kun nokkimisjärjetystä muutetaan siitä tulee iso rähinä.






pulsaattori

#92
.
Onko koira rasisti

ei. Koira ottaa paikkansa laumassa. Nokkimisjärjestys kertoo, kuka saa syödä ja kuka jää kenties ilman ruokaa.


Koira voi ottaa myös paikkansa perheen jäsenenä. Se voi kunnioittaa ja totella isäntää, mutta muut perheen jäsenet joutuvat jonon jatkeeksi.


Koirakouluttaja Teeveessä opetti, miten järjestystä muutetaan. Koiralle näytetään selvästi, miten lapsi saa lauman johtajalta ruokaa ennen koiraa. Silloin se tajuaa, että itse lauman johtaja on päättänyt näin järjestyksen. Siitä ei tapella.

Savannikoiralla ei ole nokkismisjärjestystä. Se olisi kiva kotieläin mutta kun justiinsa isäntä on puraisemassa pihviä, savannikoira lokaiseen pihvin suupielestä je säntää nurkaan syömään.

Ihmisen kotieläimet ovat kaikki laumaeläimiä paitsi kissa. Kotieläin kokee, että ihminen on osa sen laumaa ja ihminen johtaa laumaa. Kotieläimeksi kelpaavia nisäkkäitä on vain kymmekunta, mutta nisäkkäitä on maapallolla 5500 nisäkäslajia.

Ihminen on jalostanut koirista 600 eri rotua. Oletteko nähneet miten
koirarodut harrastavat rasismia keskenään? Koira puolestaan on jalostettu sudesta.
Koirasusi on siksi vaarallinen että sillä ei välttämättä ole kunnioitusta tai luontaista pelkoa ihmistä kohtaan joten se voi kokea ihmisen saaliina

AveLazio

Manne, olet niin tietämätön, etten jaksa vastata hölmöilyihisi.

At a narrow passage there's no brother, no friend

pulsaattori

#94
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.08.11 - klo:10:42
Manne, olet niin tietämätön, etten jaksa vastata hölmöilyihisi.



Sulta puuttuu pohjasivistys

Pecking order

Wikipedia
Pecking order or just peck order is the colloquial term for a hierarchical system of social organization in animals. It was first described from the behaviour of poultry by Thorleif Schjelderup-Ebbe in 1921 under the German terms Hackordnung or Hackliste and introduced into English in 1925.[1]

Order Picking In The Warehouse

Material Handling Systems
Order picking can be defined as the activity by which a small number of goods are extracted from a warehousing system, to satisfy a number of independent customer orders.



pulsaattori

#95
Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 23.08.11 - klo:07:53

Minä olen samaa mieltä AVE:n kanssa ja eri mieltä sinun kanssasi eliökunnan rasistisuudesta.

Ylensä tyhmät tukeutuvat toisiinsa. Heillä ei ole kykyä itsenäiseen tiedonhankintaan eikä uteliaisuutta ottaa selville asioita.

Uusi havaintoni on, että yleisen tiedon he kokevat esittäjän mielipiteenä. Mistähän sekin johtuu?

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Manne - 23.08.11 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 23.08.11 - klo:07:53

Minä olen samaa mieltä AVE:n kanssa ja eri mieltä sinun kanssasi eliökunnan rasistisuudesta.

Ylensä tyhmät tukeutuvat toisiinsa. Heillä ei ole kykyä itsenäiseen tiedonhankintaan eikä uteliaisuutta ottaa selville asioita.

Uusi havaintoni on, että yleisen tiedon he kokevat esittäjän mielipiteenä. Mistähän sekin johtuu?

Tiedon omaksumiseksi tarvitaan lukutaitoa. Riittävää sellaista.
Pelkkä lukutaito ei riitä, lisäksi tarvitaan vielä medialukutaitoa.

Jos ja kun lukijalla on jonkinasteinen minä-häiriö, uuden tiedon omaksuminen on miltei mahdotonta. Minä-häiriöstä kärsivä henkilö ei kykene omaksumaan tietoa sellaisenaan, ei vertailemaan eri tietolähteiden antia, ei, hän suhteuttaa kaiken tiedon omaan persoonaansa.





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

pulsaattori

#97
.
mielenkiintonen pointti tuo minä-häiriö...Voipi olla että kun ihminen on oikein huolissaan itsestään, kuka minä olen, hän sulkee kaiken ulkomaailman pois ja käpertyy itseensä.


Näitä kahta sankaria en ymmärrä. He eivät tiedä biologiasta mitään eivätkä ole edes siitä kiinnostuneita. Sillä ei ole hirveästi väliä, mitä biologian nimeen lausahtaa.

No annas kun taivutan jonkun diftonkin väärin kyllä sitte poru syntyy. Tai jos Weirille sanoo Vittu, niin sitä se kyllä ymmärtää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Manne - 23.08.11 - klo:14:51
.
mielenkiintonen pointti tuo minä-häiriö...Voipi olla että kun ihminen on oikein huolissaan itsestään, kuka minä olen, hän sulkee kaiken ulkomaailman pois ja käpertyy itseensä.


Lainaus käyttäjältä: Manne - 23.08.11 - klo:14:51
.
Tai jos Weirille sanoo Vittu, niin sitä se kyllä ymmärtää.

Näin näyttääpi olevan. Vaikka AW on kai kuitenkin mies, jolla ei kyseistä värkkiä ei ees oo.
Mut kaipa se on sit koko ajan sillä mielessä.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

pulsaattori

.
Ehkä hän googasi tolla sanalla ja pääsi tälle sivustolle ::)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä