Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miksi rasismi on pahaa?

Aloittaja Canardian, 04.02.11 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

#110
Heh!

Tiedän ja ymmärrän kaiken täällä keskustellun*). Pienintäkin piirrettä ja sivujuonta myöten.

Tämän lisäksi minulla on hyvä muisti.

Joukossamme seikkailee muutama sellainen yksilö, jotka huutavat tämän tästä:

"Äitii, tuu pyyhkiin!"

---------------------

*) Ja paljon paljon muuta.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 23.08.11 - klo:18:43
Heh!

Tiedän ja ymmärrän kaiken täällä keskustellun. Pienintäkin piirrettä ja sivujuonta myöten.

Jos kerran tiedät mistä puhutaan,
niin voisitko selittää
miten tämä ja edellinen kirjoituksesi
liittyvät käsiteltävään asiaan.

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 23.08.11 - klo:18:43
Tämän lisäksi minulla on hyvä muisti.

Joukossamme seikkailee muutama sellainen yksilö, jotka huutavat tämän tästä:

"Äitii, tuu pyyhkiin!"

Ja samlla voisit kertoa myös sen miten tämä liittyy käsiteltävään asiaan.

THL tiedottaa

Itse vastaat kaikkeen tuolla yllä, eli näin:

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 23.08.11 - klo:18:27

No, ainakin se on varmaa että minä en tiedä mistä THL- tiedottaa kirjoittaa.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 23.08.11 - klo:18:48
Itse vastaat kaikkeen tuolla yllä, eli näin:

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 23.08.11 - klo:18:27

No, ainakin se on varmaa että minä en tiedä mistä THL- tiedottaa kirjoittaa.

Niin, mielestäni voisit kyllä vähän selitellä niitä kirjoituksiasi.

pulsaattori

#114
Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 23.08.11 - klo:17:11
Manne, jos aiot keskustella, sinun on hyväksyttävä se että muut voivat olla kanssasi eri mieltä.
Et voi pakottaa muita olemaan samaa mieltä kanssasi.

Ette tietenkään mutta en ole koskaan noudattanut "kollektiivisen totuuden" periaatetta että joukossa ollaan enemmistön mieltä.

Mun pitkä koulutus ja biologiaan liittyvät harrastukseni nollaantuvat jos olen samaa mieltä taviksien kanssa.

Lainaa
Haukkuminen ja kiroilu ei auta ainakaan minun tapauksessani.

>Ei sinuun pure mikään muukaan.


LainaaJotta saisit minut muuttamaan käsitykseni sinun on vain perusteltava ajatuksesi hyvin,

Sinuun ei kannata tuhlata aikaan yhtään. Oppiminen riippuu siitä, haluaako henkilö oppia. Siinä on koko oppimisen taika.



Lainaaolen jo muuttanut mieleni ennenkuin ennätät lauseesi loppuun.

Muuttaa mieltä ja ymmärtää ovat aivan eri juttu.
Sitten taas tulee joku Ave niin olet hänen kanssaan samaa mieltä. Perseennuolija.

Lainaa
Sanon vielä että sellainen ei riitä minulle asiaperusteeksi että sanot miun olevan tyhmä,
tai että olen unohtanut ottaa lääkkeeni, tai että pärstäkkeeni on ruma, tai jotain vastaavaa.
Auktoriteetteihin vetoaminen ei minua myöskään hetkauta.
Kaikille mielipidesuunnille riittää auktoriteettiä omaavia kannattajia.

Pitäisi kyllä riittä normaali tapauksessa.


Lainaa
Mutta, jos perusteesi on hyvä, hyväksyn sen siltä istumalta,
minulle ei tuota minkäänlaisia ongelmia muuttaa mielipiteitäni.
Minulla on siitä mielipteen vaihtamisesta paljon kokemuksia.


Niin, kyllä sun pitäisi etsiä itse uusin tieto ja perehtyä siihen, kun aihetta syntyy. Sitä sanotaan nykyään jatkuvaksi oppimiseksi.
Sitä sanotaan intohimoiseksi oppimiseksi tai tiedon näläksi.
Kun minua sanottiin esim. töissä tyhmäksi, käänsin kivet ja kannot, että saan selville miten asia on.


THL tiedottaa

AW!
Se on sun mielipiteesi ja mielipiteet ovat aina oikeita.

Lue edeltä Mannen viestintää.
Ehkä sulle alkaa vähitellen jutun juoni aueta.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

pulsaattori

.
Laitan tämän tekstin tähän uudelleen Weirdille ja Avelle arvioitavaksi

Erityinen kysymys: Miksi nokkimisjärjetys on hyödyllinen lajille

Onko koira perheessä rasisti

Koira ottaa paikkansa laumassa. Nokkimisjärjestys kertoo, kuka saa syödä ja kuka jää kenties ilman ruokaa.


Koira voi ottaa myös paikkansa perheen jäsenenä. Se voi kunnioittaa ja totella isäntää, mutta muut perheen jäsenet joutuvat jonon jatkeeksi.


Koirakouluttaja Teeveessä opetti, miten järjestystä muutetaan. Koiralle näytetään selvästi, miten lapsi saa lauman johtajalta ruokaa ennen koiraa. Silloin se tajuaa, että itse lauman johtaja on päättänyt näin järjestyksen. Siitä ei tapella.

Savannikoiralla ei ole nokkismisjärjestystä. Se olisi kiva kotieläin mutta kun justiinsa isäntä on puraisemassa pihviä, savannikoira lokaiseen pihvin suupielestä je säntää nurkaan syömään.

Ihmisen kotieläimet ovat kaikki laumaeläimiä paitsi kissa. Kotieläin kokee, että ihminen on osa sen laumaa ja ihminen johtaa laumaa. Kotieläimeksi kelpaavia nisäkkäitä on vain kymmekunta, mutta nisäkkäitä on maapallolla 5500 nisäkäslajia.

Ihminen on jalostanut koirista 600 eri rotua. Oletteko nähneet miten
koirarodut harrastavat rasismia keskenään? Koira puolestaan on jalostettu sudesta.
Koirasusi on siksi vaarallinen että sillä ei välttämättä ole kunnioitusta tai luontaista pelkoa ihmistä kohtaan joten se voi kokea ihmisen saaliina

AveLazio

Manne, kirjoitit oikein. "Rasismi" tarkoittaa kuitenkin myös rodunsisäista taistelua, epätieteellisesti.

Hyvä Manne! Vaikka vihaatkin minua.................... ;)
At a narrow passage there's no brother, no friend

pulsaattori

#118
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.08.11 - klo:21:10
Manne, kirjoitit oikein. "Rasismi" tarkoittaa kuitenkin myös rodunsisäista taistelua, epätieteellisesti.

En ole noin kirjoittanut.

Ihmisen rasismi tiedetään, sen tavat ja seuraukset. Niin luulemme. Jos eläisimme tilanteen keskellämme, tietomme ja tunteemme olisivat ihan toisenlaiset.

Eläimillä ei ole rotukäsitettä. Nuuhkaistaan hännän alle ja se riittää. Kukin eläinlaji elää tavallaan. Valtaosasta ei edes tiedetä miten. Miten sitten voi sanoa että kaikki.

Weird viittasi koiraan ja kissaan. Niiden luotaiset elintavat ovat todella vastakkaiset. Toinen on laumaeläin ja toisen on sooloilija. Leijona on kissaeläimistä ainoa joka toimii laumana.

Kissa on sidottu paikkaan, eikä niinkään ihmiseen. Koira on lauman jäsen. Se ei jää talon pihalle kun ihmiset lähtevät. Kissa jää. Kissa ei tunne alistutumista ihmistä kohtaan koska siltä puuttuu semmonen nokkimisjärjestysgeenistö.




Posiella

Jaa´a, mikä sitten on rasismia ja mikä totista faktaa.
Eräät laittaa tilaisuuden tullen jonkun alle tavaraa ja kävelee mäyräkoiran kanssa ulos huoltoasemalta muistamatta maksaa.
Tai ostavat grilliltä laskuun, vaikka kesätyttöä on kielletty myymästä laskulla. Tyttö ei uskalla olla myymättä, kun on yksin töissä.
Tai ottavat huoltoasemalta lasinsulatusnestepulloja ja myyvät viereisellä parkkipaikalla takakontista muina miehinä ja naisina.
Olen nähnyt nämä tapaukset omin silmin. Jos en pidä näin käyttäytyvistä, niin olen kai sitten rasisti.
Mitään positiivista kokemusta ei vielä ole.
Valitettavasti.
Kai olen sitten liian nuori. Jospa niitä positiivisia kokemuksia vielä tulee ja voin muuttaa mieleni.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä