Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrrape - 25.11.11 - klo:10:20
.
Muutenkin armeijaa ja panssareita yleensä tarvitaan omien kansalaisten hillitsemiseen. Harvemmin ulkoisen hyökkäyksen torjumiseen. Näin sanoo ainakin Galbraigt.

Niin, silloin puhutaan leikkisästi sisällissodasta.

Siitä erikoista sotimista, että vain  toisella osapuolella on kunnon  aseet ja panssarit, sensijaan toinen osapuoli paiskoo kiviä, tai parhaassa tappauksessa heillä on polttopullot.

Patu

#251
Just tuo minua hämmentää. Luulisi että muslimiveljeskunnalle sopisi vaalit maanantaina, heillä on parhaiten ehkä organisoitunut joukko. Jos aika kuluu muutkin pääsevät vauhtiin ja toisaalta muslimiveljeskunnan vastustus saattaa kasvaa.
Onko mellakointi armeijan järjestämää, toiveena että kansa alkaa vaatia kuria ja järjestystä? Toisaalta armeijan otteet ovat olleet aika kovia.

Niin helppo olisi kuitata sanomalla ettei noiden arabien touhuista kannata järkeä etsiä. Ei ehkä länsimaista järkeä.

Onhan Turkissakin armeija hoitanut vallanpitoa eikä se ihan pahimmasta päästä ole, ei niin paha kuin Syyria, Jemen, Iran,...noita on.
No, vertailu ei kai toimi.

risto

.
Egyptissä on ollut avointa rettelöintiä niin kauan että kyllä homma pysyy hanskassa armeijalla. Tämä on episodi kuinka mones.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrrape - 25.11.11 - klo:12:51
.
Egyptissä on ollut avointa rettelöintiä niin kauan että kyllä homma pysyy hanskassa armeijalla. Tämä on episodi kuinka mones.

Paikallinen aviisi kirjoitti tänään:

Egyptin armeija omistaa maan taloudesta 5-40 % Tarkemmin ei tiedetä?

Peräti kummallinen armeija.

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Patu

Egyptin parlamenttivaaleissa, ensimmäisellä kierroksella jossa valitaan ymmärtääkseni 30% edustajista, islamilaiset puolueet - muslimiveljeskunta ja salafistit - saanevat enemmistön.

Paljastan ennakkoluuloni: en ole vakuuttunut siitä että islamilainen demokratia on parempi kuin armeijan valta.

Amanda55

Muslimit hirteen, on mun ajatus.  Ne ovat penteleen sottapyttyjä.  Paskovat sinne sattuu.  Nähty on tien vieressä Kuwaitissa.  Ukko kyykkii tienposkessa valkonen lakana korvissa....

Posiella

Ok. Käynkö sitten vain vaihtamassa profiiliin uuden spostin?

Mites sulla siellä? Olet varmaan jo kertonutkin täällä jossain ketjussa, mutta onko levottomuudet levinneet jo sinnekin? Miten tulee käymään, mitä luulisit?
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Posiella

Mitäs luulet Iranin suhteen? Onko heillä se ydinase, vai onko tämä taas amerikkalaisten öljypropagandaa, kuten Irakin kohdalla oli?
Mikä sieltä katsoen on mielipide, mitä pitäisi tehdä?

Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

.
Miksi Venäjä vastustaa Iranin boikottia?

Niin kauan kuin öljymaissa on  levotonta, energian hinta on korkealla. Venäjä on maailman suurin kaasun viejä ja toinen tai kolmas öljyn viennissä.  Kriisi tuottaa puhdasta voittoa.
Ehkä se haluaa olla kaveria muslimien kanssa koska etelärajoilla saattaa tulla levottomuuksia.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä