Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mitä ja mistä me tiedämme?

Aloittaja THL tiedottaa, 07.03.11 - klo:09:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: Patu - 29.11.11 - klo:17:07
Rrrapella on käytännöllinen lähestymistapa filosofisiin asioihin: se mitä en ole nähnyt, koettanut tai maistanut ei ole olemassa.

Suurin ajattelija on se, joka osaa parhaiten esittää epäloogisia päähänpinttymiään tieteellisinä ja rationaalisina väitteinä. Tällainen on Rrrapen esiin tuoma Mr. Pressure.

voihan pöljä. Luin wikipediasta että säieteoriaa ei ole. Onko se liikaa vaadittu?

Teoriaa vasta etsitään.

Patu

Ai.
Ehkä sinulla on vanhentunut Wiki. Maksoitkos avustusta?
Minulla on wiki joka sanoo että "Säieteorioita on useita: M-teoria, F-teoria ja useita eri supersäieteorioita. Ongelmana on se, ettei nykyisin havaintomenetelmin voida todistaa teorioita sen enempää oikeiksi kuin vääriksikään."

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 29.11.11 - klo:18:49
[
Minusta tässä ei ole ristiriidan poikastakaan. Aina on uudet ideat torjuttu huuhaana.. ne kaikki eivät tietenkään ole oikeita, mutta joskus kyllä.  

oraakkelikaan ei pystyisi tuon parempaan.

En pysty edes ......hitto kun kun unohtui siis...joo, siis....joulukuusi pitää varastaa.

risto

Lainaus käyttäjältä: Patu - 29.11.11 - klo:20:21
Ai.
Ehkä sinulla on vanhentunut Wiki. Maksoitkos avustusta?
Minulla on wiki joka sanoo että "Säieteorioita on useita: M-teoria, F-teoria ja useita eri supersäieteorioita. Ongelmana on se, ettei nykyisin havaintomenetelmin voida todistaa teorioita sen enempää oikeiksi kuin vääriksikään."

eikö sulla herää epäilys että joku huijaa. Säieteoriassa pyritään siihen että löytyisi yksi  teoria, joka sitoo nyt hyväksytyt teoriat yhteen.

Siis yhden sijasta onkin monta. Jos jotain vasta etsitään, eihän se vielä ole olemassa. Eihän.

Onko teoria olemassa jos sitä ei vielä ole?

Kyllä uumoilulla ja toimivalla teorialla on joku ero.

Paras teoria mitä  minä olen nähnyt Outomaassa on aivokirurgian alalta. Ässä oli itse kehittänyt teorian ja käsitteet, mutta kas kummaa, teksti meni päällekkäin wikipedian lauseiden kanssa 80%.  Niin ei pitänyt olla mutta nyt vaan oli.

.

.

.
.

risto

.

Patu, katsopas string theory englannin wikin puolelta.

....it is a research of framework....

Sitten  sanotaan että monet haluavat ettei sitä edes käsitellä tiede-sanan alla.

Se on kyllä nähty että Outomaassa on esiintynyt tämän tieteenalan miehiä.
Tosin juuri nämä on bannattu, että menisivät muualle päivähoitoon.

Se että  pari muutakin  tiedemiestä saa suojapaikan  Outomaasta, on se ihme. Ja kolmas etsii täältä Jeesuksen paluuta.

Patu

RRrapella on teoria. Se teoria on: säieteoriaa ei ole.
Säieteoriaa ei ole todistettu. Sitä ei siis ole.
Rrrapen teoria on todistettu: Rrrape ei ole nähnyt säieteoriaa. Sitä ei siis ole.

risto

Lainaus käyttäjältä: Patu - 30.11.11 - klo:08:09
RRrapella on teoria. Se teoria on: säieteoriaa ei ole.
Säieteoriaa ei ole todistettu. Sitä ei siis ole.
Rrrapen teoria on todistettu: Rrrape ei ole nähnyt säieteoriaa. Sitä ei siis ole.

rape luki wikipediasta. Ei sen kummempaa.

Eräs säieteoreetikko tiesi kertoa että teorian mukaan on olemassa kaksi aikaulottuvuutta.
Hän kysyi innoissaan mitä minä tekisin jos voisi mennä toiseen aikaulottuvuuteen ja kurkata mmitä tapahtuu esim 5 tunnin päästä?
- katsoisin loton voittonumerot  ja veikkaisin omassa aikaulottuvuudessa
- öhöh öh öh, ei sellaista, mieti ny ei mitään sellaista öh öh
- miten niin ei
- no ei se ole oikein

justiinsa. Näitä aikaulottuvuusjuttuja tulee telkusta joka ilta. Kyllä mä tydyn niihin enkä lähde kehittekemään omia tarinoita.

Patu, mä olen saanut yliopistossa tutkijakoulutuksen. Se on erilainen kuin lyyrikon koulutus.
Tutkijakoulutuksessa opetetaan käyttämään omaa järkeä.
Näillä opinnoilla pärjäsin myös töissä eläkeelle asti.  Sun kannatta lopettaa toi neuvominen kun vielä voit. Tyhmistä ei saa väittelemällä voittoa.
.

THL tiedottaa

Otsikossa pysytään, ihan siinä edellä keskustelussa mennään otsikon edellyttämällä raiteella.

Mistä me tiedämme ja mitä me tiedämme?

Onko olemassa säieteorioita vai eikö ole?  (Shakespeare taisi olla aikaansa edellä.)

1. Onko olemassa, onko kehitelty sellaisia teorioita, joita kutsutaan säieteorioiksi?

1A. Onko mikään kehitellyistä säieteorioista osoittautunut paikkaansa pitäväksi, todistetuksi?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rrrape - 30.11.11 - klo:10:21

Eräs säieteoreetikko tiesi kertoa että teorian mukaan on olemassa kaksi aikaulottuvuutta.
Hän kysyi innoissaan mitä minä tekisin jos voisi mennä toiseen aikaulottuvuuteen ja kurkata mitä tapahtuu esim. 5 tunnin päästä?
...

Oliko kyse ihan omasta päästä?

Toisen päähän kurkattiin juuri Norjassa. Palattiin ajassa taaksepäin about 5 kuukautta.

Tulos oli aika karmaiseva. Siis sen kurkkauksen, mutta niin oli sekin, eli syy siihen miksi tuo toisen päähän kurkkaus tehtiin.

Tutkijat olisivat halunneet myös magneettikuvata kyseisen pään, mutta siihen ei heltinyt lupaa.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

risto

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 30.11.11 - klo:10:28

Mistä me tiedämme ja mitä me tiedämme?

tuossa on  myös kolmas vaihtoeto, en ota kantaa.  ei kaikkea tarvtse tietää tai olla tietämättä.

Eilen tuli telkusta tiededokumentti maailmankaikkeuden mittaamisesta.
Siinä mainittiin että vuoden 98 jälkeen on keksitty/havaittu pimeä energia, pimeä aine ja valon taipuminen pimeän aineen kohdalla. Nämä täyttävät avaruudesta 97%.

Olen lukenut näitä foorumijuttuja, kuinka psyykelääkkeiden ja päihteiden varassa olevat "tee se itse tiedemiehet" väittelevät verissä päin ja tekevät aikamatkoja.
Tekstistä näkee että he eivät edes ymmärrä englannin kieltä, mutta tietoa on enemmän kuin koko NASA:ssa. No miten niin enemmän? No siksi kun NASA sanoo ettei tiedä mitään mitä nämä uudet ilmiöt ovat mutta kummallisesti foorumi  on ehtint tiedoissaan NASA:n  edelle

sen kyllä ymmärrän että KELA on Suomen avaruustutkimuksen suurin rahoittaja.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä