Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

”Reaktori on sulanut”

Aloittaja THL tiedottaa, 12.03.11 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Patu

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.03.11 - klo:09:54
Pojat, olkaa kilttejä Posille vaikka kyllä hän pitää puolensa pahoja poikiakin vastaan :P

Tarkoitat varmaan ettei saa antaa samalla mitalla takaisin - vai viittaatko johonkin outomaalaiseen hyvän käytöksen standardiin, jota minä, kuten tiedätte, en hallitse?
Epäreilua.
Saako edes mököttää?

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Patu - 17.03.11 - klo:11:41

Toyotat poistettakoon liikenteestä lopullisesti (postmanin valituksia ei kuunnella).

Tykkään kuitenkin körötellä Toyotalla. Jos jotakin sattuu isommissa määrin, voi lohduttautua, että on paljon kohtalotovereita. Samoin jos radioaktiivinen saastepilvi lehahtaa Suomen ylle, niin kirjuutellaan sitten taas isommalla porukalla viisaita ohjeita nettifoorumeille asian tiimoilta.

40- vuotta sitten rakennetut ydinvoimalat ovat erilaisia, kuin tänä päivänä rakennettavat. Nykyisillekin laitoksille käy aivan varmasti köpelösti, jos maa repeää niiden alla.

LexA

A worker at the edge of the pool would receive a fatal radiation dose in 16 seconds - http://goo.gl/C8ETw
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Patu - 17.03.11 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.03.11 - klo:09:54
Pojat, olkaa kilttejä Posille vaikka kyllä hän pitää puolensa pahoja poikiakin vastaan :P

Tarkoitat varmaan ettei saa antaa samalla mitalla takaisin - vai viittaatko johonkin outomaalaiseen hyvän käytöksen standardiin, jota minä, kuten tiedätte, en hallitse?
Epäreilua.
Saako edes mököttää?

Tietenkin saa.. ja pallo on nyt Posilla, lohduttaa Patua ;)

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 17.03.11 - klo:09:11
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 17.03.11 - klo:08:40
.
Muistan, miten Tšernobylin onnettomuus kuitattiin Neuvostoliitossa vallitsevalla surkealla työmoraalilla ja ties millä neukkujen ala-arvoisuudella.
Nyt on meneillään aiemman suora toisto: Kohteena japanilaisten jäykäksi, hierarkiseksi ja kelvottoman hitaaksi moitittu organisaatio.

(Nyt lähden ulos tuulettuun haukkaamaan 'raetista ilimoo'.)

MUISTAMISESTA ! menossa aiemman SUORA toisto, niinkö ?

Miten niin menossa aiemman toisto ?  Minullakin on hyvä muisti, muistan miten olet kertonut ja hieman kehuskellutkin itseäsi kohdallesi sattuneesta onnenkantamoisesta?

Olet useammin kuin yhden kerran iloisena kertoillut- "Minulla on Helvetin Hyvä Muisti!"

Muistatko nyt sitten, että Tshernobylin onnettomuus johtui sen alueen alla sattuneesta hirvittävästä maanjäristyksestä, joka siirsi jopa maapallon asentoa?

Minä en taas sitä muista.

Olisi paljon mukavampi keskustella lukutaitoisten kanssa kuin sellaisten, jotka eivät ymmärrä lukemastaan yhtään mitään.

Luepa nyt uudelleen tämä, postman:

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 17.03.11 - klo:08:40
.
NYT:
Maailmalla, myös Suomessa, ihmetellään ja moititaan japanilaisten saamattomuutta ja osaamattomuutta.

AIEMMIN:
Jos oikein muistan, ja muistanhan minä, katastrofin alkaessa hehkutettiin, miten Japani on parhaiten kaikista maista varautunut maanjäristyksiin ja muihin luonnonmullistuksiin. Eikä unohdettu kehua Japanin yhteiskunnan rakennetta sellaiseksi, joka selviytyy edessä olevista haasteista.

Miksi tällainen täyskäännös?

Muistan, miten Tšernobylin onnettomuus kuitattiin Neuvostoliitossa vallitsevalla surkealla työmoraalilla ja ties millä neukkujen ala-arvoisuudella.
Nyt on meneillään aiemman suora toisto: Kohteena japanilaisten jäykäksi, hierarkiseksi ja kelvottoman hitaaksi moitittu organisaatio.

Onko viisaus todellakin mahdoton löydettäväksi ja käytettäväksi?

(Nyt lähden ulos tuulettuun haukkaamaan 'raetista ilimoo'.)

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

Niin, minulle jäi ikäänkuin korviin soimaan  tuo sanomasi " Suora Toisto". Olenko hahmottanut sen liian kattavaksi, kun noin älähdit?

Kysymys oli Ydinvoimaonnettomuuden vertailusta Tshernobylin vastaavaan!

Patu

Tuo mihin THL viittaa käsitteellä "suora toisto" voidaan tulkita niin, että ydinvoimamyönteiset piirit haluavat selittää ydinonnettomuudet inhimillisen toiminnan virheiden syiksi (jos nyt Neuvostoliiton mistään toiminnasta voi käyttää attribuuttia inhimillinen). Ydinvoimalaitoksissa sinänsä ei sen ajattelun mukaan ole mitään vikaa, paitsi nyt tuossa venäläisten Tshernobylissä, eihän sitä RMBK-tyyppiä ole missään muualla kuin Neuvostoliitossa. Ja siis ydinvoimassa sinänsä ei ole mitään vaaraa.
Ja kun me suomalaiset olemme parempia kuin mikään muu kansa, ei meidän ydinvoimalaitoksissa voi olla inhimillisen virhetoiminnan aiheuttamaa vaaraa.

Jos THL näkee että noin ajatellaan niin sitten näkee. Mitä siinä selittämään.

Olen aina ihmetellyt millä perusteilla ihmiset muodostavat kantansa ydinvoimaan. Vakaumuksellisten vastustajien kohdalla olen ollut havaitsevinani sen ilmiön, että mitä vähemmin asiasta tietää sitä vakaampi mielipide on. Tiedon lisääminen, sellaisenkaan joka kumoaa asenteen perusteluksi esitetyt muka tiedot, ei auta.
Miksi?

Tuli mieleen tieto että kivihiilikaivoksissa kuolee vuosittain jotain 5 000 henkeä.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Patu - 17.03.11 - klo:17:08

Olen aina ihmetellyt millä perusteilla ihmiset muodostavat kantansa ydinvoimaan. Vakaumuksellisten vastustajien kohdalla olen ollut havaitsevinani sen ilmiön, että mitä vähemmin asiasta tietää sitä vakaampi mielipide on. Tiedon lisääminen, sellaisenkaan joka kumoaa asenteen perusteluksi esitetyt muka tiedot, ei auta.
Miksi?

Kyse lienee haluttomuudesta uuden informaation omaksumiseen. Kerran ei on aina ei. Kuten ihmisen suhtautuminen Maapallon ulkopuolisen älyllisen elämän olemassaolon mahdollisuuteen jo kantansa muodostaneen mielessä. Uusi informaatio kumotaan esim. "ne peltokuviot vuonna 1970 oli teekkaripilaa. Ufoja ei siis voi olla olemassa".

Tiistai

BBC:llä sanottiin äsken, että Kaikkien kansainvälisten asiantuntijoiden mielestä tilanne on "out of control" ja jäähdytysyritykset tässä vaiheessa ovat "acts of desperation"..

Ranska mm. käskee (ei neuvo) kansalaisiaan lähtemään heti Tokiosta, britit suosittelevat sitä..

allekirjoittanut

Eduskunta Vaalien alla Ydinvoimasta on muodostunut poliittinen  keppi hevonen. Puolesta tai vastaan.

http://www.youtube.com/watch?v=0Fx0TBYMH_k

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä