Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 52 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.08.14 - klo:12:45
Mutta olen pohtinut arvoitusta joka ei ole selvinnyt tänäänkään:

Kuinka paljon on 'hyppysellinen suolaa', sokeria ym.?

Uteliaana...

K.K.

PS. Laitoin kerran mielestäni hyppysellisen suolaa ruoka-astiaani, mutta arvaapa liian suolaista vai ei suolaista?

Ihan lonkalta sanottuna, se on se määrä mikä mahtuu peukalon ja etusormen väliin, kun kouraiset jotakin pussista, esim suolaa, sokeria tms.

PS.

Mulla on vuorisuolaa käytössä, sirotin jonka yläpäässä on nuppi, sitä pyörittämällä tulee tavaraa ulos alapäästä.

Tavaran tulon määrän voi etukäteen säädellä ihan manuaalisesti, ei tarvii kaukosäädintä.

Suti

Nyt olet K.K. löytänyt tärkeän ja sinulle sopivan pulman. Jätä Ukrainan jäähdyttäminen ja pohdi tuota.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 16.08.14 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.08.14 - klo:12:45
Mutta olen pohtinut arvoitusta joka ei ole selvinnyt tänäänkään:

Kuinka paljon on 'hyppysellinen suolaa', sokeria ym.?

Uteliaana...

K.K.

PS. Laitoin kerran mielestäni hyppysellisen suolaa ruoka-astiaani, mutta arvaapa liian suolaista vai ei suolaista?

Ihan lonkalta sanottuna, se on se määrä mikä mahtuu peukalon ja etusormen väliin, kun kouraiset jotakin pussista, esim suolaa, sokeria tms.

PS.

Mulla on vuorisuolaa käytössä, sirotin jonka yläpäässä on nuppi, sitä pyörittämällä tulee tavaraa ulos alapäästä.

Tavaran tulon määrän voi etukäteen säädellä ihan manuaalisesti, ei tarvii kaukosäädintä.


Kun kuitenkin eri ihmisten kädet ovat eri kokoiset, eikö totta...

Oikean lentopalloilija, kuten Mauno Koivisto, laittaisi kai muutaman murun enemmän?
Taidan tyytyä omaan mittaani, hyppyselliseeni, kun viimeksituli juuri sopivan suolaistakin...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

#4073
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.08.14 - klo:13:05
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 16.08.14 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 16.08.14 - klo:12:45
Mutta olen pohtinut arvoitusta joka ei ole selvinnyt tänäänkään:

Kuinka paljon on 'hyppysellinen suolaa', sokeria ym.?

Uteliaana...

K.K.

PS. Laitoin kerran mielestäni hyppysellisen suolaa ruoka-astiaani, mutta arvaapa liian suolaista vai ei suolaista?

Ihan lonkalta sanottuna, se on se määrä mikä mahtuu peukalon ja etusormen väliin, kun kouraiset jotakin pussista, esim suolaa, sokeria tms.

PS.

Mulla on vuorisuolaa käytössä, sirotin jonka yläpäässä on nuppi, sitä pyörittämällä tulee tavaraa ulos alapäästä.

Tavaran tulon määrän voi etukäteen säädellä ihan manuaalisesti, ei tarvii kaukosäädintä.


Kun kuitenkin eri ihmisten kädet ovat eri kokoiset, eikö totta...

Oikean lentopalloilija, kuten Mauno Koivisto, laittaisi kai muutaman murun enemmän?
Taidan tyytyä omaan mittaani, hyppyselliseeni, kun viimeksituli juuri sopivan suolaistakin...

K.K.

Hyvä havainto, hieman eri määriä ovat eri ihmisten hyppyselliset.

Toisaaltaan jokaiselle tulee omaan kokoonsa nähden juuri oikea hyppysellisen määrä.

 Siis oikein isokokoisen ja -kouraisen isän ei kannata laittaa pienelle lapselle omaa hyppysellistään, eikö totta, vaan pitäisi annostella hyppysellisen määrän hyppysellistä vastaanottavan yksilön koon mukaan.

Eikö totta ?

karpalo

Toope on ihan hyvä ajattelija. Hän on monipuolisesti kantaa ottava ja rehellisen oloinen, ainakin itselleen.
  Hän tekee sitä ajattelutyötä niistä lähtökohdista, mitä on Luoja suonut, mutta niin teemme me muutkin.

Joillain ihmisillä sattuu olemaan vaan ajattelujen suuret kuviot paljon, paljon isompia, kuin esim meikäläisellä, en halua/osaa muuttaa koko maailmaa siinä sivussa..

  Minä käyskentelen paljon luonnossa, harrastan vaimon kanssa puutarhaa, seurailen pitkään vaikkapa pienen muurahaisen/banaanikärpäsen touhuja, olen sinut Luonnon kanssa.   Ollaan ikäänkuin omatoimisia oleskelijoita ja elämän tarkkailijoita ilman sen suurempaa painolastia tai muuta angstia/Ismiä taikka herätystä selässämme. 

  Siinä sivussa painiskelen päivätöitä,sekä iltahommia, niinkuin Toopekin, sillä erolla vaan, että olen jo oman eläkkeeni maksanut, Toope vielä sitä kerryttää. Onneksi jo muinaisina aikoina/aikapäiviä sitten, ns. hyvään aikaan tuli hankittua erilaisia asunto-osakkeita, joista saa hieman vuokratuloina  voita leivän päälle.

Emmeköhän me Toopen kanssa tulla toimeen tällä Foorumilla, ollaan kuitenkin kaukasidejä, joten lähtökohtamme Tellukseen tutustumiseen ovat samat. Mielelläni taas odottelen, että mitäs se Toope taas on saanut aikaan ajatusmyllystään?


karpalo

 
Tämän päivän mietteisiin pikku episodi elävästä elämästä.

Olen vanhemmiten ollut melko varovainen tappamaan mitään pikku itikoita. Kaikki ovat luojan luomia ja heillä/niillä on oikeus toteutta perimäänsä, näin olen pääsääntöisesti ajatellut.

Eilispäivänä mm. pelastin perhosen, suruvaippa
 


Oli lentänyt yläkerran avoimesta ikkunasta sisälle, eikä löytänyt ulospääsyä, oli siirtynyt toiseen huoneeseen ja takoi päätään kiinni olevaan ikkunaan, kerta toisensa jälkeen.
Hain nopeasti alakerrasta astiakaapista muovisen mukin, sain suruvaipan ikkunasta siihen, painoin kämmenen mukin päälle ja vein ulos, päästin lentoon.

Oi ja Voi kuinka iloisesti vapaaksi päässyt suruvaippa menikään tutustumaan pihallamme kukkiviin kasveihin, yhdessä muiden perhosten kanssa.

Mutta asiaan. Istuskelin samana päivänä WC:ssä, ihan pytyllä, niinkuin moni muukin kansalainen vapaassa Suomessa päivän mittaan tekee. No, siis istuskelin omassa kodissa. Mutta hei, mikäs täällä pörrää, isohko kärpänen se oli, ei kuitenkaan raatokärpänen, mutta melkein.

Pörräsi ja pörräsi, ihan vierestä sujahti,  istuin ja katselin sen kaarroksia. Sitten se laskeutui oven karmilistalle huilailemaan. Ahaa, otin hissun kissun Wessapaperin, koko rullan siis esiin telineestä, olin hiljaisesti ja salakalavasti liikkeellä, yht´äkkiä sivalsin oikealla kädellä Wessapaperirullalla kärpästä kohti oven karmilistalle.

Siihen putosi kuin eno veneestä, pikkuisen haukotteli ja sätki, pistin Wessan pyttyyn ja vedin kaikki alas, sinne meni.

Nyt myöhemmin minua vähän nolottaa, olisiko sittenkin pitänyt houkutella kärpäsen vaikka ulos jotenkin. Elämä on aina elämää, ihan kaikissa muodoissa.


risto

.
Minä olen tappanut viime päivinä satoja ampiaisia. Imen ne työlampusta pölyimuriin.

Muisto Keijo Kullervo

Olen ihmetellyt että 'mikä' saa madot nousemaan maanpintaan sateella ja sateen jälkeen?

Joskus olen nähnyt niitä asfaltinkin päällä möngertämässä...

Joku viisas sanoi tiedotusvälineissä, että madot 'hukkuvat' sateella, kun maa kostuu liikaa ja nousevat siksi pintaan muka hengittämään ihollaan, mutta tiedä häntä, onko niin (ainakin ongenkoukussa madot kiemurtelevat hyvän tovin ennen kuin hukkuvat tai kala nappaa)....

Joskus niitä vipeltää kuutostien päälläkin, mutta vaikuttaa siltä, että eivät ole ainakaan Helsinkiin menossa... Kun kuolevat auton alle alle aikayksikössä...

Kertokaapa oikea selitys siihen, miksi madot nousevat maanpintaan  ko. sateen aikana?

Uteliaana...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 16.08.14 - klo:19:31
.
Minä olen tappanut viime päivinä satoja ampiaisia. Imen ne työlampusta pölyimuriin.

Tuotantoeläimet ovat asia erikseen.

Ainahan ihmiset, jo aikojen alusta ovat elannokseen joutuneet tappamaan eläimiä.

Aivan samoin eläinpuolella eri lajit tuhoavat toisiaan. Mutta ns. huvikseen tappamista, ainakin itse olen koettanut vältellä.

risto

.
Matojuttu. Matojen onkalot täyttyvät vedellä ja sieltä loppuu happi.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä