Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 87 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha

#4420
Pelkkä asia on vähän kaukaista itselle.
Lähempi kiinnostaa enemmän.

Jos kaukaisuudessa toteutuu jokin läheisempi, niin sit ok.


Ehkä se asia on jotain Toopelle. Saa siitä jotain henk. kohtaisesti.
Tällaiset toiveet ei kaikissa aiheissa mene yksiin.

Tai sitten voi yrittää katella, josko ...


Juu. Ei täs jouda paljoa juttelemaan, kun pitää muutakin yrittää samalla.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Juha - 27.08.14 - klo:13:49
Lainaus käyttäjältä: Kremppamestari - 27.08.14 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: Juha - 24.08.14 - klo:22:57
Mitä sinä sanot viestinnästäni kokonaisuutena.
Onko sitä vaikea ymmärtää? Millaista se on oleellisesti ottaen?
Aavistuksenomaista selkiintymistä pahimmista ajoista on havaittavissa ja joukkoon mahtuu välillä ymmärrettävääkin tekstiä. Paljon on kuitenkin vielä matkaa 5-10 vuoden takaisen kirjoittelusi tasoon.
Se aiempi taso oli itsestäänselvyyksiä. Niitä voi toistaa jos kuka jaksaa. Itselle silloin niissä oli jotain käsittelyarvoa.
Nykyisin uusi rintama on ihan toisaalla. Mitäs sitä purkeksittua enää märehtiä.

Etkö sä tajuu, KM?

En tiedä, tajuntaani minäkään, kun tosta KM:stä mulle aina tulvahtaa mieleen Kauppatieteen Maisteri, tai Käytännön Maamies ?

Kahden aivan eri alojen toimintoja siis.

Kopek

Julkisten kulkuneuvojen "jalkatilakysymys" on herättänyt keskustelua Yhdysvalloissa, kun lentokoneessa on syntynyt asiasta kärhämää.

http://www.thewire.com/business/2014/08/reclinegate-another-plane-diverted-when-a-passenger-leans-back/379354/

Tässä kysymyksessä perimmäisiä syyllisiä ovat mielestäni julkisten kulkuneuvojen (junat, bussit, lentokoneet) omistajat, suunnittelijat ja rakentajat, kun he ovat luoneet järjestelmän, jossa yhden lisämukavuus merkitsee toisen kärsimystä.

Yleensä tapahtuu niin, että lyhyt ihminen, jolla on kokonsa puolesta jo muutenkin on loistavat tilat, lisää mukavuutta saadakseen kääntää istuimensa selkänojan makuuasentoon. Takana istuu mahdollisesti pitkä ihminen, jolla on jo valmiiksi ahdasta ja epämukavaa. Kun edessä olevaa selkänojaa käännetään, häneltä viedään viimeinenkin vapaa jalkatila. Hän istuu ahtaassa puristavassa loukussa jalat pakotettuna haara-asentoon pystymättä liikkumaan. Matkustaminen tällä tavalla on pitkitettyä kärsimystä. Ei ole ihme, jossa kymmenen tunnin lennolla edessä istuvan järjestämässä kidutuspenkissä pinna vähitellen kiristyy. No, riidellä ei tietenkään pitäisi vaan kärsiä äänettömästi valittamatta. Asialle kun ei voi mitään - paitsi varaamalla lipun ensimmäisestä luokasta.

Suomen VR on eräässä vaunutyypissä vienyt edellä mainitun ilmiön äärimmäisyyteen. Siinä ei takana istuvalta pitkältä ihmiseltä pelkästään viedä jalkatilaa etuistuimen selkänojaa kallistamalla, vaan siinä aiheutetaan vasaralla iskemistä vastaava kivulias lyönti polvilumpioihin. Kovasta muovista tehty selkänojan takaseinä on nimittäin muotoiltu niin, että siinä oleva kova kulma on täsmälleen takana istuvan pitkän ihmisen polvien korkeudella. Kun selkänojaa käännetään, polvet saavat raivoisan iskun. Kun tällaisen on kerran kokenut, sitä ei halua kokea uudestaan. Niinpä pitkä ihminen joutuu istumaan "erikoisasennossa" siltä varalta, että etupenkin selkänoja yhtäkkiä rojahtaa taaksepäin. Erikoisasento tarkoittaa jalkojen pitämistä siten, että ne eivät jää loukkuun lattian ja selkänojan väliin missään tilanteessa. Tällainen epänormaali istuma-asento ja jatkuva varuillaan oleminen ei tietenkään ole mukavaa.

Äärimmilleen selkänojaterrori on viety brasilialaisissa pitkän matkan busseissa, joissa selkänojat kääntyvät niin paljon, että edessä istuvat käytännössä makaavat takana istuvien sylissä. Pitkäjalkaiselle tällaisessa bussissa yön yli matkustaminen on kidutuspenkissä istumista. Onneksi paikkoja voi varata, joten ajoissa varaamalla on mahdollista saada etupenkin paikka, jossa ei ole edessä istuvaa.

Kremppamestari

Huonoin jalkatila on niissä kulkuneuvoissa, joissa istutaan nokikkain. Penkin kallistaminemhan ei jalkatilaan paljoa vaikuta vaan ylemmäs ja on kallistajalle iso mukavuutta lisäävä tekijä.

Kremppamestari

No niin, bussissa istun ja selkänoja max kallistettuna. Katsotaanpa alkaako joku kääkkä inistä.


Juha

#4425

Itsellä sellaisia kuulumisia, että nyt oltu työelämässä noin 1.5 viikkoa.
Jotain tulisikin tehdä nykytilan, että tulevan parantamiseksi.

Jos töihin menee, tulisi kuitenkin olla selvää, että se on myös hyödyllistä itselle ja muille. Aika vaikea on tällaista todeta juuri nyt. Sen vuoksi töissäkäynti ei liene sen kunniallisempaa. Jotain tarvittavaa saadaan nykyhetkeen, mutta vaikea sanoa, että minne trendi vie itse kunkin tulevaisuudessa. Ja tietysti ne yleiset elinmahdollisuudet.

Kremppamestari

Heikon työtilanteen kanssa täälläkin kamppaillaan mutta onneksi säästöjä viime vuodelta on vielä joksikin aikaa. Palautusrahoja en tässä tilanteessa uskalla muilutuksiin käyttää.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Juha - 29.08.14 - klo:12:27

Itsellä sellaisia kuulumisia, että nyt oltu työelämässä noin 1.5 viikkoa.
Jotain tulisikin tehdä nykytilan, että tulevan parantamiseksi.

Jos töihin menee, tulisi kuitenkin olla selvää, että se on myös hyödyllistä itselle ja muille. Aika vaikea on tällaista todeta juuri nyt. Sen vuoksi töissäkäynti ei liene sen kunniallisempaa. Jotain tarvittavaa saadaan nykyhetkeen, mutta vaikea sanoa, että minne trendi vie itse kunkin tulevaisuudessa. Ja tietysti ne yleiset elinmahdollisuudet.

Onhan tuossa jo mahtava alku puolitoista viikkoa työelämässä.

Ottanee kovalle, helepommalla pitäisi päästä, tietysti. "Tehkööt ne töitä, jotka ovat ne keksineetkin", niinkö meinailet ? Viisaan filosofin tulisi päästä vähemmälläkin.

Mietiskelyistä ja kaikenlaisista taivaanrannan maalaamisista tulisi saada hyvää liksaa.

kromi

Jep jep, 60 tuntinen työviikko takana, ja vielä pitäis mennä ainakin huomenna, mahdollisesti myös Sunnuntaina. Ans kattoo ny.
Ens viikko on vielä samaa hulinaa, joten taidan sittenkin ottaa rennommin Sunnuntaina....

Juha

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 29.08.14 - klo:17:07
Ottanee kovalle, helepommalla pitäisi päästä, tietysti. "Tehkööt ne töitä, jotka ovat ne keksineetkin", niinkö meinailet ? Viisaan filosofin tulisi päästä vähemmälläkin.


Kyllä osallistuminen on ihan kivaa. Jos vielä on kiva porukka tai edes vähän sinne päin.

Muuten voi ajatella näistä pitkälle haudan kaivuna. Toki hetkellisesti helpottaa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä