Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 12.01.15 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.01.15 - klo:15:52


PS. Lukko ja SaiPa huomenna Raumalla?

Mitä veikkaat? Kumpi voittaa, kun aina jompikumpi voittaa... Tasapeli on nykyisillä säännöillä mahdottomuus...

Eiköhän se LUKKO kyykytä Saipaa ?

Veikkaan 4-1 ?

Tämä tulos sinänsä oli kyllä vain arvaus.

Mutta, jos käy niin, että Lukko - SaiPa päättyy 4 -1 olisitko valmis olettamaan, että olikin kysymys heti mieleesi tulleesta intuitiosta?

Usein jokin elämänkokemus yhdistettynä olemassa olevaan tietoon saa aikaan ennen kokemattoman ihan uuden oivalluksen...
Itse olen jos noin kokenut en ole tarvinnut asiaa myöhemminkään katua...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 12.01.15 - klo:19:56
Tuollainen ensitapaaminen opetti olemaan liikaa luottamatta intuitioonsa. Myöhempi elämä on opettanut lisää, sen, että tekemäni ensiarvio on yleensä oikea. Nimittäköön sitä sitten intuitioksi se ken haluaa, minusta se ei kuitenkaan sitä ole enkä ole tuotakaan sääntöä mitenkään orjallisesti noudattanut.

Miten sinä suhtaudut hallusinaatioihin?
päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.01.15 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 12.01.15 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.01.15 - klo:15:52


PS. Lukko ja SaiPa huomenna Raumalla?

Mitä veikkaat? Kumpi voittaa, kun aina jompikumpi voittaa... Tasapeli on nykyisillä säännöillä mahdottomuus...

Eiköhän se LUKKO kyykytä Saipaa ?

Veikkaan 4-1 ?

Tämä tulos sinänsä oli kyllä vain arvaus.

Mutta, jos käy niin, että Lukko - SaiPa päättyy 4 -1 olisitko valmis olettamaan, että olikin kysymys heti mieleesi tulleesta intuitiosta?



Ei ole intuitio, vaan kun veikkaan Veikkaus OY:n tulosvetoa, siis rahalla veikkaan lopputulosta, niin laitan aina LUKOLLE voiton 4-1 säännöllisesti. Voittokerroin sillä tuloksella vaihtelee, se on jossain välillä 15-30, riippuen vastusvan joukkueen sarjatilanteesta.

Pitkässä juoksussa olen pärjäillyt mielestäni niin, että olen plussan puolella.

..........

PS, älähän nyt jämähdä siihen intuitioosi pidempään, maailmassa on muutakin kummallista miettimistä.

        -Jäänen kuulolle ??

Esmerkix

#5263
Lainaus käyttäjältä: Suti - 11.01.15 - klo:18:15
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 11.01.15 - klo:17:42
Pitäisikö täällä siis jokaisen kirjoittajan kirjoittaa vain omaan ketjuunsa?

Pelleilet varmaan?
Etkö todella ymmärtänyt miksi K.K.:lle on oma ketju? Luulin sinua älykkäämmäksi.

Täällähän on pyritty siihen että kullekin asialle on oma ketjunsa, ja jos jollakulla on vain yksi asia jota viljelee kaikkiin ketjuihin, on perusteltua kasata se asia yhteen ketjuun.

Edit: tämä asia voi olla minä itse, se mitä minulle kuuluu ja on tapahtunut

Juuri sillä samalla perusteella tänne pitäisi perustaa mm. Venäjän-vastainen ketju, USA:n ihailijat -ketju,  Uskontovastaiset-ketju, Kristinuskoketju, Jehovalaisten ketju, Mormoniketju jne... Mitäs älykkyyttä tuohon tarvitaan? Yhdenasianihmisiä täältä löytyy kyllä enemmänkin...

sniper

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.01.15 - klo:20:52
Juuri sillä samalla perusteella tänne pitäisi perustaa mm. Venäjän-vastainen ketju, USA:n ihailijat -ketju,  Uskontovastaiset-ketju, Kristinuskoketju, Jehovalaisten ketju, Mormoniketju jne... Mitäs älykkyyttä tuohon tarvitaan? Yhdenasianihmisiä täältä löytyy kyllä enemmänkin...

Hej Esmerkix huomaan ettet ole lukenut viestejä joissa tätä K.K'lle omaa vitjaa ehdoteltiin ja miksi näin, kerrotaanpas vielä kerran:olipa kerran jo kauan sitten eräs K.K. joka jokaiseen foorumilla olevaan ketjuun kertoi omasta hyvyydestään ja uskostaan, teki tämän jatkuvasti, sattui sitten eräänä päivänä, että monet foorumilla liikkujat kyllästyivät tähän hyvyyteen halusivat K.K:lle oman vitjan, näin kävi se avattiin ja siitäkös K.K. suivaantui ja ilmoitti hänpähän ei siihen ketjuun kirjoita mitään, ja niin hän jatkää floodaustaan muihin vitjoihin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.


karpalo

Lainaus käyttäjältä: sniper - 12.01.15 - klo:21:23
...............

Hyvä postaus kokonaisuudessaan, Sniper.

Omalta osaltani taidan alkaa luovuttamaan. Minkäs teet, jos K.K. on niin hyvä moniosaaja, että hän voi kaikkiin ketjuihin, ihan mihin tahansa muovata ja  muokata kirkollisia taivashenkisiä vastausversioita, niin minkäs teet ?

Intuitiomainen pyhä henki jyllää Foorumilla. Se hakeutuu pieneenkin rakoseen tuomaan jumalallista lohdutusta jäsenilleen. Onko sen oltava huono asia ? Mene ja tiedä ?
...........

PS.

  - Jään kuuloetäisyydelle puolittain kytikseen

Syrinx

#5266
Lainaus käyttäjältä: Suti - 12.01.15 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 12.01.15 - klo:19:56
Tuollainen ensitapaaminen opetti olemaan liikaa luottamatta intuitioonsa. Myöhempi elämä on opettanut lisää, sen, että tekemäni ensiarvio on yleensä oikea. Nimittäköön sitä sitten intuitioksi se ken haluaa, minusta se ei kuitenkaan sitä ole enkä ole tuotakaan sääntöä mitenkään orjallisesti noudattanut.

Miten sinä suhtaudut hallusinaatioihin?


Niin, opiskeluaikaan olin yleensä kesätöissä mielisairaaloissa ja alkoholistihuoltolassa joten hallusinaatioihin tottui suhtautumaan sillä perinteisellä tavalla ettei hoidokin harhoihin pidä lähteä mukaan vaan pysyä vakaasti tässä todellisuudessa. Ei tuota suhtautumista ole tarvinnut muuttaa, tosin harhaisia ei ole kauhean paljon täällä vapaalla jalalla vastaan tullut (No kerran kuitenkin esimerkiksi yksi LSD-pöllyssä oleva tyyppi tarrasi kadulla suoraan kiinni kurkkuun, kun sain itseni vapaaksi ja häivyin, alkoi hurjasti huutaen hajoittaa nyrkein viereistä kivitaloa, luuli kai minun hävinneen sinne. Poliisi tuli ja vei hoitoon jos ei putkaan)... Itse en ole ymmärtääkseni koskaan hallusinaatioita havainnut. Jos olen ääniä kuullut, ovat muutkin kuulleet, kunhan olemme lähemmäs kohdetta menneet, eli kuuloni on aikoinaan ollut hyvinkin tarkka. Enkä ole käyttänyt hallusinogeeneja. Sieniä on tosin nytkin kaappi täynnä, kuivattuja, ihan syötäviä ja luvallisia ovat kanttarellit, herkkutatit ja suppilovahverot, tänäänkin söin...


Kopek

Tämän päivän mietteet ovat samat kuin eilisen päivän mietteet ja sitä edellisen päivän mietteet ja niin edelleen. Tylsyyttä ja tylsistyneisyyttä. Aloitekyky tarttua asioihin puuttuu. Ulkona on kylmä. Sähköt ovat nyt jo viikon ajan olleet niin huonot, että on pakko käyttää läppäriä, jossa ei ole ohjelmia kuvien skannaamiseen, videoiden väsäämiseen jne. Voi ainoastaan kirjoitella tylsiä jaarituksia foorumeille.

Sain lainaksi kassillisen albumeita, joissa olevia kuvia pitäisi skannailla. Tämä homma saa odottaa, kunnes käyn ostamassa UPS:sin, joka estää tietokonetta sammumasta joka kerran, kun sähköt räpsähtävät. Voi olla, että pääsen ostosreissulle vasta ties milloin. 

Käväisin kirjastossa. Katselin kuvakirjoja, joissa on vanhoja valokuvia eräiltä paikkakunnilta. Kuvia katsellessani jouduin toteamaan saman asian, minkä olen todennut monesti ennenkin vanhoja kuvia katsellessani. Maisemat eivät muutu edukseen. Joitakin poikkeuksia tietysti on, mutta usein valokuvan esittämä vanha maisema on romanttisempi ja houkuttelevampi kuin uusi maisema, joka nyt tallentuisi valokuvaan.

Koristeelliset kauniit rakennukset ja romanttiset maantiet siltoineen on korvattu tylsillä betonilaatikoilla, reunakivetyksellä, asfaltilla ja sorapenkereillä. Aukeat paikat ovat pusikoituneet rumaksi ryteiköksi, joka peittää näkymät. Monia ennen luonnollisilta näyttäneitä paikkoja on korvattu tylsillä nurmikoilla ja istutuksilla. Joissakin paikoissa on tietysti menty parempaankin suuntaan, mutta hyvin monissa paikoissa huonompaan.

Vanhoja ilmakuvia katsellessa huomaa, miten kaikkialla risteili kävelypolkuja ihmisten oikoessa peltojen ja puistojen metsien ja hankien läpi. Siihen aikaan, kun liikkuminen perustui vielä kävelemiseen, ihmiset pyrkivät minimoimaan matkat oikaisemalla lyhintä reittiä. Koulumme ikkunasta näkyi jään yli vievä polku, ja keväisin seurasimme, milloin viimeinen hullunrohkea kävelijä ylittää salmen tai hukkuu heikkoihin jäihin.

Kun autoilu yleistyi, ihmisten ajattelutapa muuttui autokeskeiseksi. Nykyisin ei enää lähdetä oikaisemaan polkuja pitkin. Tämä asenne on tarttunut ärsyttävällä tavalla myös liikenneväylien suunnittelijoihin. He piirtävät tiet ja kevyen liikenteen väylät niin, että jalankulkijan todellakin oletetaan kiertävän pitkiä lenkkejä aivan kuten autot. Itse olen vielä sen verran kävelykulttuurin tuote, että pyrin oikaisemaan "uhallakin", jos kohteeseen on matkaa kymmenen metriä, ja liikennesuunnittelija olettaa minun kävelevän sinne mielelläni 300 metriä! Oikaiseminen voi tarkoittaa rymyämistä tien pengertä alas tai ylös kengät täynnä lunta, mutta tärkeintä onkin periaate.

Äärimmäisyyksiin, suorastaan simputustasolle, kiertämispakko on viety kanavilla, jossa väylän toiselle laidalle on matkaa kymmenen metriä, ja sinne vie täysin turvallinen kaiteilla varustettu silta, jonka käyttäminen on rangaistuksen uhalla kielletty – muilta paitsi ukko-ylijumala-kanavanvartijalta. Tavallinen rupusakki, eli me kaikki muut, joutuu kiertämään vähintään satoja metrejä, mutta pahimmillaan kilometrikaupalla. Tätä perustellaan tietenkin kaikkeen sopivalla yleisperusteella eli turvallisuudella. Kun auktoriteetti sanoo, että kyseessä on turvallisuus, asiasta ei sen jälkeen keskustella eikä neuvotella. Auktoriteetilla on tietenkin suvereeni yksinoikeus päättää, mitkä asiat ovat turvallisuusasioita. Tämä koskee kaikkia yhteiskunnan aloja ja tulee johtamaan asteittain yhä ankarampaan diktatuuriin.

Tulee niin ärsyttävä muisto mieleen, että vaihdan aihetta.

Paikkamaalasin tänään posliininmaalauspensselillä vanhaa pyöränrunkoa vuodelta 1967. Aion yrittää kasata siitä toimivan polkupyörän, mikäli saan osat sopimaan. Varaosapyöränä käytän sisareni roskiin heittämään Nopsa-polkupyörää, jonka hän oli saanut naapuriltaan. Nopsan runko on vääntynyt, mutta sen osat ovat muuten ehjiä. Aion vaihtaa takarenkaaseen Shimano-vaihderumpun, jonka irrotan eräästä toisesta vanteesta, jonka nappasin eräästä jätteisiin menossa olevasta pyörästä.

Viimeistelen huomenna paikkamaalauksen ja sen jälkeen alan vähitellen kasata pyörää. Pelkään, että pyörälle käy samalla tavalla kuin eräälle toiselle pyöräprojektilleni, joka on yhä kesken. Olen sen verran ADD-tapaus, että useimmille hankkeilleni käy näin. Alun innostus vaihtuu pakkopuurtamiseen, ja se puolestaan vaihtuu "tehdään myöhemmin" -tilaksi. En edes kehtaa kertoa, kuinka vanhoja keskeneräisiä projekteja odottaa yhä valmistumistaan.

Tässä joitakin vanhoja kuvia malliksi. Valitettavasti ne ovat myös internet-mielessä vanhoja eli nykyisiä verkkoyhteyksiä ajatellen liian pieniä. Muitakin vastaavia kokoelmia löytyy. Otan riskin, että kuvien katseleminen mitätöi esittämäni käsityksen, että ennen oli kaikki kauniimpaa. Kuvat ovat nimittäin aika arkisia.

http://oulu.ouka.fi/ppm/laukka/hake/

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: sniper - 12.01.15 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.01.15 - klo:20:52
Juuri sillä samalla perusteella tänne pitäisi perustaa mm. Venäjän-vastainen ketju, USA:n ihailijat -ketju,  Uskontovastaiset-ketju, Kristinuskoketju, Jehovalaisten ketju, Mormoniketju jne... Mitäs älykkyyttä tuohon tarvitaan? Yhdenasianihmisiä täältä löytyy kyllä enemmänkin...

Hej Esmerkix huomaan ettet ole lukenut viestejä joissa tätä K.K'lle omaa vitjaa ehdoteltiin ja miksi näin, kerrotaanpas vielä kerran:olipa kerran jo kauan sitten eräs K.K. joka jokaiseen foorumilla olevaan ketjuun kertoi omasta hyvyydestään ja uskostaan, teki tämän jatkuvasti, sattui sitten eräänä päivänä, että monet foorumilla liikkujat kyllästyivät tähän hyvyyteen halusivat K.K:lle oman vitjan, näin kävi se avattiin ja siitäkös K.K. suivaantui ja ilmoitti hänpähän ei siihen ketjuun kirjoita mitään, ja niin hän jatkää floodaustaan muihin vitjoihin.


Olen vapaan taivaan lintu...

Kirjoitan sinne mihin haluan, varsinkin aiheita jotka eivät ole ns. julistavia, mitä se nyt sitten tarkkaan ottaen tarkoittakaan?

Joku täällä alkaa kirjottaa kommunismista, joku kommunismin vastaisesti?
Pitääkö molemmille tehdä oma lokerikkonsa?
Tai kapitalismista tai sen vastustamisesta?


En suostu paimennettavaksi mihinkään karsinaan, varsinkin kun minua arvostelevat eivät itsekään suostu, edes kaikki, kirjoittamaan K.K::n ketjuun  eripuraansa?


K.K.

PS. Ja tietenkin kaikella hyvällä...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

En suostu uskomaan että foorumin Ylläpito ei saa yhtä K.K.:ta tottelemaan määräyksiään.
Enkä sitä että yksi K.K. saa Ylläpidon tottelemaan asenteitaan.


Jään odottamaan...
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä