Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:11:22

Aivan hyvin ainakin niiden sadan tuotteen kassakuitissa näkyä miinusprosentit edellisen päivän hintaan verrattuna jolloin hinta oli korkeampi...

K.K.

PS. Lopetan osaltani keskustelun tästä aiheesta tähän... (Jupinaa... Jupinaa).

Joo, helppo se kassakuitti on ohjelmoida. Eikä maksa paljon, mutta saadaanhan sillä K.K. tyytyväiseksi (vai saadaankohan).
Ja ajatteles edes vähän: ensimmäisenä päivänä näkyy alennusprosentit, toisena päivänä alennusprosentti =0, koska toisena päivänä hinta on sama kuin edellisenä päivänä, johon halusit verrattavan.

P.S. K.K. lopettaa keskustelun kun se pitäisi alkaa:

Siis kerrataan: kolme kysymystä

1 verrata mihin? tarkistatko osaako kauppa prosenttilaskua (osaatko sinä)?
2 ostatko tuotteen jossa on suurin alennus vai tuotteen joka on halvin?
3 mitä keskustelua se on jossa vain sinä kysyt ja valitat etkä lue toisten viestejä?
päivä kerrallaan

Syrinx

#5331
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 20.01.15 - klo:10:41

Mene toiseen kauppaan jos ei miellytä liian halvat hinnat. Ei kauppaliikkeet ennenkän ole kysyneet asiakkkailta, miten tuotteet hinnoitellaan.

Ja mitä keskustelemista noissa hinnoissa on. Ei ne siitä miksikään muutu.


Eivät ole kysyneet, mutta nyt ei tarvitse enää asiakkaankaan kysellä miten ne hinnoitellaan, kun on varaa leikata jonkin tuotteen hinnasta runsas kolmannes noin vain. Katettahan kaupan pitäisi edelleen tuottaa, ilmaisia aterioita ei saa ja halvatkin ovat harvinaisia. Järkyttävän paljon ilmaa on hinnoissa ollut ilman että siihen on puututtu vaikka virkamiehiä siihen olisi ollut pilvin pimein.

Tuo isku tuli erittäin sopivaan aikaan kilpailijoiden kannalta. Kesko rakentaa taas jättiyksikköä Itäkeskukseen ja sen rahat menevät siihen. Lidlillä on taas pyörinyt brändimainontakampanjoita ja hinnat ovat unohtuneet minkä näkee niiden tosiasiallisena nousuna kun sieltä päivittäistavaransa säännöllisesti hakee. Toinen asia sitten on että tuo S-ryhmän isku on tyypillinen määräävän markkina-aseman hyväksikäyttöön perustuva, samaa sukua mistä Valio just jokin aika sitten sai sakkoja.

Varmaa on ettei ruoan kulutus tässä mihinkään nouse, markkinaosuuksia tässä kahmitaan jos jotakin kahmitaan.


Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.01.15 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:11:22

Aivan hyvin ainakin niiden sadan tuotteen kassakuitissa näkyä miinusprosentit edellisen päivän hintaan verrattuna jolloin hinta oli korkeampi...

K.K.

PS. Lopetan osaltani keskustelun tästä aiheesta tähän... (Jupinaa... Jupinaa).

Joo, helppo se kassakuitti on ohjelmoida. Eikä maksa paljon, mutta saadaanhan sillä K.K. tyytyväiseksi (vai saadaankohan).
Ja ajatteles edes vähän: ensimmäisenä päivänä näkyy alennusprosentit, toisena päivänä alennusprosentti =0, koska toisena päivänä hinta on sama kuin edellisenä päivänä, johon halusit verrattavan.

P.S. K.K. lopettaa keskustelun kun se pitäisi alkaa:

Siis kerrataan: kolme kysymystä

1 verrata mihin? tarkistatko osaako kauppa prosenttilaskua (osaatko sinä)?
2 ostatko tuotteen jossa on suurin alennus vai tuotteen joka on halvin?
3 mitä keskustelua se on jossa vain sinä kysyt ja valitat etkä lue toisten viestejä?



Vielä kerran kiellon päälle...

Kun mikään ei näytä tehoavan...

Väännetään rautalangasta...

Tiettynä päivänä, jolloin päätettiin että hintoja alennetaan, ohjelmoidaan kassakuittiin alennus, niin että päivämäärä jolloin hinta oli korkeimmillaan tulee näkyviin...
Alennusprosentti voi tietysti muuttua ajan kanssa...
Tällöin asiakas voi seurata tuotteen hintakehitystä pitkällä tähtäimellä... Toisin sanoen lukitaan korkein hinta ja ostaja voi seurata hinnan kehittymistä pitkälle tulevaisuuteen...

Ja paskat... Olkoon...

K.K.



"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Kk. Sun jutussa ei ole järjen hiventä. Kauppojen tehtävä on takoa voittoa.
Vaihda kauppaa jos ei miellytä.

risto

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 20.01.15 - klo:12:47
, kun on varaa leikata jonkin tuotteen hinnasta runsas kolmannes noin vain. Katettahan kaupan pitäisi edelleen tuottaa, ilmaisia aterioita ei saa ja halvatkin ovat harvinaisia. Järkyttävän paljon ilmaa on...


Niin, Suomessa ei ole hintasäännöstelyä.

Jostain tuotteesta kuten oltermannista voi ottaa puolet pois, koska ei ihminen voi syödä sitä määräänsä enempää. Vehnäjauhoakin voi myydä puoli- ilmaiseksi koska pussi jauhoja riittää ties kuinka kauan.


Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 20.01.15 - klo:14:29
.
Kk. Sun jutussa ei ole järjen hiventä. Kauppojen tehtävä on takoa voittoa.
Vaihda kauppaa jos ei miellytä.

Minusta on järkeä...
Otahan huomioon, että Suomi on avautumassa deflaation tielle?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Deflaatio

Negatiivinen inflaatio saa aikaan omituisia ilmiötä kaupan taseessakin kuin myös kaupan liikevaihdossa...
Mutta kaikki aikanaan...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#5336
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:14:42

Minusta on järkeä...
Otahan huomioon, että Suomi on avautumassa deflaation tielle?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Deflaatio

Negatiivinen inflaatio saa aikaan omituisia ilmiötä kaupan taseessakin kuin myös kaupan liikevaihdossa...
Mutta kaikki aikanaan...

K.K.

Nykyinen deflaatio johtuu öljyn hinnan romahduksesta.
Valtio on puolestaan korottanut elintarvikkeisiin kohdistuvia veroja.

Öljyn alhainen hinta ei ole vielä ehtinyt vaikuttaa kovinkaan moneen paikkaan.

Ja ykskaks keksit, että deflaation pitäisi näkyä ruokakassin kassakuitissa?

Seuraava idea....

.

Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:13:26

Kun mikään ei näytä tehoavan...

Väännetään rautalangasta...

Tiettynä päivänä, jolloin päätettiin että hintoja alennetaan, ohjelmoidaan kassakuittiin alennus, niin että päivämäärä jolloin hinta oli korkeimmillaan tulee näkyviin...
Alennusprosentti voi tietysti muuttua ajan kanssa...
Tällöin asiakas voi seurata tuotteen hintakehitystä pitkällä tähtäimellä... Toisin sanoen lukitaan korkein hinta ja ostaja voi seurata hinnan kehittymistä pitkälle tulevaisuuteen...


Joo joo, onhan se ohjelmointi nyt helppoa kun K.K. kertoi sen.
Ongelma on vaan se, että ei voi seurata kuin niiden tuotteiden hintakehitystä joita ostaa.
Ja jos tuote vaihtuu vaikka suomalaisesta omenasta puolalaiseksi ei ole mihin verrata.
Ja kassakuittiin ei mahdu uutta saraketta alennukselle, mutta sehän käy helposti: hankitaan uudet kassakoneet ja kuittipaperi.

ja paskat, en usko että K.K. ymmärtää vieläkään.
päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:14:42
..............
Negatiivinen inflaatio saa aikaan omituisia ilmiötä kaupan taseessakin kuin myös kaupan liikevaihdossa...
Mutta kaikki aikanaan...

K.K.

Mikähän näistä monista omituisista "Ilmiöistä" on tavallisen asiakkaan kannalta se Hankalin.

Elintarvikkeiden alentuneet hinnatko ? Onko negatiivinen ja omituinen ilmiö ostaa halvemmalla tänään kuin eilen ?

..........

PS.

-Huikaisevan uteliaana, tiedonhaluisena kuluttajana, jään aikanaan kuulomatkan päähän ???

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 20.01.15 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 20.01.15 - klo:12:47
, kun on varaa leikata jonkin tuotteen hinnasta runsas kolmannes noin vain. Katettahan kaupan pitäisi edelleen tuottaa, ilmaisia aterioita ei saa ja halvatkin ovat harvinaisia. Järkyttävän paljon ilmaa on...


Niin, Suomessa ei ole hintasäännöstelyä.



Ei ole, mutta kilpailuviranomaisia on. Tietävät ongelman mutta eivät puutu siihen kun palkka juoksee mitään tekemättäkin.

Ne byrokratiatalkoot, kai sitten uuden alkuräjähdyksen jälkeen...


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä