Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

Syrinx

Niin... paikallissäät sikseen, täälläkin on nyt taas takana kaksi kasvihuonetalvea, sitä ennen oli kaksi lumitalvea.

Mutta IPCC:n käyrät nousevat komeasti, ja vaikka joku väittää että se johtuu vain siitä että mittauspisteet ovat taajamissa missä lämpötila on aina maaseutua korkeampi, myös satelliittimittaukset osoittavat yläilmakehän tasaisesti lämpenevän 0,12-0,22 astetta vuosikymmenessä.

Mutta jos tätä paikallismutua tähän laittaisi, vielä 1960-luvulla jalohaikaraa ei tavattu Suomessa kesälläkään, nyt sellainen talvehti Tampereen keskustassa. Ja kun vuonna 1978 huhtikuun alkupäivinä kävelin Pohjois-Itämeren jäillä viimeisten saarien eteläpuolella, nyt jäitä oli vain sisälahdilla, koko saaristo pysyi avoinna läpi talven jne jne... Ja tässä olen muutaman perhospyytäjän kanssa jutellut, viime viikolla viimeksi, ja yhtäpitävästi väittävät että perhosfaunamme alkaa olla samaa mitä oli eteläisessä Baltiassa 1980-luvulla, nytkin laittoi kaveri taas pyydykset vetämään, edelliset korjasi pois vuodenvaihteessa...

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.03.15 - klo:19:03

Onko se ilmasto sitten lämpenemään päin? Ainakin netissä on vaikka kuinka niitä, joiden mielestä se on vain normaalia aaltoliikettä, sellaisia, jotka näitä asioita vähän ymmärtävät.. varsinkaan tietokonesimulaatioihin ei eräs usko, joissa pienikin virhe voi väärentää lopputuksen,

Meillä päin useista lumimyrskyistä päätellen se on kylmenemään päin ja voihan sekin olla normaalia .. on satanutkin enemmän viimeiset 2 talvea, muttei niin kuin vuosikymmeniä sitten, kertoman mukaan.

Valitettavasti en osaa sanoa, ovatko ilmastotutkijat oikeassa vai väärässä. Silloin kun olin lapsi ja asuin maaseudulla, n. 50 km tästä pohjoiseen päin, oli mielestäni joka vuosi kunnon talvi. Kouluun mentiin talvella kelkalla tai suksilla. Nyt sellaista aikaa ei ole ollut muutamaan vuoteen kuin muutaman viikon ajan. Pakkaset olivat usein kolmessakymmenessä asteessa. Nyt sellaisia pakkasia ei enää ole nähty. Epäilen siis, että ilmasto on muuttumassa. Onko muutos pysyvä ja pitkäaikainen, sitä ei varmaan kukaan osaa sanoa tällä hetkellä täysin varmasti. Voisiko sille todella tehdä jotakin? Sekin on epävarmaa. Toivon tulevien sukupolvien tähden, että huonoon kehitykseen voi vaikuttaa tai ainakin hidastaa.

Tuossa edellä olevassa viestissäni en viitannut ilmaston lämpenemiseen, vaan tämän ja viime talven turhauttavan heikkoon lumitilanteeseen täällä etelässä. Onneksi Kiilopäällä on vielä lunta.

Muisto Keijo Kullervo

Täällä Lappeenrannassa voisi käydä vaikka hiihtämässä, tämän päiväisen lumisateen jälkeen, mutta kuinka kauan?

Tässä alla kymmenpäiväinen ennuste ilmoista täällä:
http://www.msn.com/fi-fi/saa?wealocations=wc:18098&q=Lappeenranta%2c+Etel%c3%a4-Suomi

Mitäpä näistä vaikka vähän tuulee, vähän sataa ja vähän puistattaa...
Ensi kesänä on taas niin kaunista, monet päivät, kai.

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

Onko lappeenrantalainen koskaan voittanut hiihtokilpailussa?

Suti

päivä kerrallaan

risto

.
Tämän tuoreempaa kuvaa Lappeenrannan hiihtokilpailusta ei löydy.
Kuva vuodelta 1925 rykmentin kisoista.

CE-hyväksytty

Oon tässä tänään miettiny että missä täällä on se outous mitä mainostetaan?

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: CE-hyväksytty - 23.03.15 - klo:22:28

Eivät noin suuret mysteerit päivän miettimisellä ratkea...

CE-hyväksytty

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 23.03.15 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: CE-hyväksytty - 23.03.15 - klo:22:28

Eivät noin suuret mysteerit päivän miettimisellä ratkea...

Siksi ajattelinkin kysyä; Missä?

Syrinx

Olen ollut täällä liian vähän aikaa, ei ole vielä selvinnyt. Ehkä nuo alusta asti olleet voivat auttaa...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä