Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

itse kukin tykkää omasta tavastaan - et sinäkään tykkää huomautuksesta, että olisi kiva kun löytäisit käyttämällesi kielelle vaihtoehdon.
päivä kerrallaan

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.04.16 - klo:15:28
itse kukin tykkää omasta tavastaan - et sinäkään tykkää huomautuksesta, että olisi kiva kun löytäisit käyttämällesi kielelle vaihtoehdon.
saanut tottua.
mua on kieleni takia uhattu fyysisellä väkivallalla julkisella paikalla, vajaat pari vuotta sitten. tietysi lisäksi kuullut kaikenlaista.
mutt mä rakastan mun kieltä, sillä, ja englannilla, mä pystyn tekee luovaa työtäni.
mä oon ja menettänyt keikkoja, koska on ilmennyt että musa on toisella kotimaisella (sitten aloinkin käyttää englantia).
Mutta se, ettei jossain ylivieskan Baari vitosessa ole kuulemma lain  "kielivammaisia asiakkaita", se jää muistiin, se jää, koska se on henkistä väkivaltaa.
Se saa minut katsomaan sinne, missä mä voin olla kuin kala vedessä, ja integroitua enemmistöön.
Sen mä olen tehnytkin - ei oikeastaan tarttis kai kuin palata.


Amanda

Palata.. minne? Ruotsistakaan en tiedä mitään, kielenkin olen unohtanut vaikka viimeiseen asti pänttäsin sitä vielä kauppaopistollakin.. 8)

Mutta miksi pitää jatkuvasti niuhottaa muiden tavoista, varsinkin jos se on kieli tai olemus, joka poikkeaa normista. Minua ei häiritse tuollaiset pikkuseikat tippaakaan..  ulkoisiin seikkoihin kiinnitän sen verran vähän huomiota, että olen itsekin ihmetelyt miksen voi kuvata ketään henkilöä heti tavattuani kysyttäessä, tai jos pitäisi itse kuvailla .. usein. Voi hyvinkin olla, että jotkut tuntemani ovat loukkaantuneet, jos on tullut vastaan ja minä muka en huomannut  8)

Mutta luonteenpiirteet voivat häiritä, sen perusteella päätän, tykkäänkö vai en..  intuitiolla ja voi olla, että olen poikkeus enemmistöstä myös.


Ja huh, melkein masentava kuva nykymaailmasta, hyvinvoivasta.. minne kaikki haluaa.. "alastoman säätytön karvoitusta" ruodittiin.. voi veljet, siskot tuskin noita kaipaa!!


Kyllä, tämä keskustelu oikeasti käytiin televisiossa ja se kertoo Suomi-viihteestä kaiken
KULTTUURI 20.4.2016 9:25


Suti

ei minulla ollut kysymys sietämisestä. leukailin siitä, että Armas Ryssiväinen on kontrollifriikki omien valintojensa suhteen - tai toivottavasti ei vaikka on niin ehdoton.
Enemmistön mielipide on aina väärässä.
päivä kerrallaan

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.04.16 - klo:17:47
....
Enemmistön mielipide on aina väärässä.
Riippuu enemmistöstä!
Mutta asiaa sivuten: mitä (konservatiivinen) enemmistä siinä menettää, jos vähemmistöllä, esimerkiksi nyt seksuaalisella vähemmistöllä, on samat oikeudet kuin enemmistöllä?
Sitä mä en ole koskaan niinkuin, niin sanotusti hiffannut.
Miksi pitää hyppiä kattoon, eihän se itseltä ole mitään pois.


Amanda

#7045
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei netissä voi toisten kirjoittajien koko persoonallisuutta hahmottaa. Johtuu siitä, kun tänne kirjoitetaan vain osa asioista, osa mielipiteistä.. ja moni varmaan manipuloi imagoaan tehostamalla jotain roolia, jonka on ottanut itselleen-- tunnustaako kukaan? :D

Itse olen kuin lammas, kaikki on luomua.. mutta lammasmaisuus on vain pinnallista, jos pinna palaa niin sitten kunnolla  8)

Kerran täällä eräs kirjoitti privasti modelle, että oli virhe aloittaa kirjoittelu henkilökohtaisella tiedolla itsestään.. sai ikävää palautetta niskaansa, kun kaikki muu kirjoitettu peilattiin sitä yhtä asiaa vastaan.






Amanda



Ydinvoimasta.. kaikkialla yritetään päästä siitä eroon, esimerkkinä Saksa on lailla säätänyt aikataulun ja he noudattavat sitä, voi viivästyä kyllä muutamalla vuodella. Mutta kuitenkin..

Kun Pohjanmaalla harkittiin uutta ydinvoimalaa niin pidin tiiviisti peukkuja, ettei se sittenkään tulisi Pyhäjoelle.. miksi juuri sinne?

Ei ole yhtä tiheään asutettua kuin pohjoisempana, missä isompi kaupunki Oulukin on .. jos nyt tapahtuu joku Chernobyl, niin minunkin suku sairastuu, jos ei ehdi pois alta  :'(
Mielenosoituksia on suunnitteilla ja aktivistit häritsevät rakennustoimia siellä..



Suti

Ydinvoimasta...

Ydinvoimaa voi vastustaa kahdella tavalla: yleisellä tasolla, jolloin  voi ottaa tuekseen nin Saksan kuin Ruotsinkin päätökset. Voi olla pyhä, sädekehä pään päällä.
Tai sitten vastustaa jotain tiettyä kohdetta kuten Hanhikivi 1. Silloin joutuu perehtymään hankkeen tosiseikkoihin.
Ja sehän ei ole kivaa. Kielletään siis ydinvoima Suomessa koska Saksa.
päivä kerrallaan

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Suti - 21.04.16 - klo:13:20

Tai sitten vastustaa jotain tiettyä kohdetta kuten Hanhikivi 1. Silloin joutuu perehtymään hankkeen tosiseikkoihin.
Ja sehän ei ole kivaa.
Se vain varovaisuusperiaatteen mukaan, todistustaakka, menee niinpäin että tarvittavat kestävät ja järkkymättömät tosiseikat esittää se, joka ajaa ydinvoimaa.
Tosiseikkojen kestävyys punnitaan sitten.
Eipä silti, ydinvoima on tyyppiesimerkki arvovallinnasta; koska sitä voi argumentoida yhtä hyvin puolesta kuin vastaakin, silloin premissi ratkaisee.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä