Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

#1510

Editoin aikaisempaa viestiä.



HUH!
Huomenna on varhainen nousu, mutta ennenkuin panen koneen kiinni pitää kertoa, että kävin kerran tuollaisessa aidossa kanalassa, jossa oli n. 2000 eläintä. Omistaja sanoi, että konsultantti neuvoo ruokkimisessa ja Lääkitsemisessä. Jos yksi kana kuolee tai näyttää sairaalta, niin Kaikki saavat heti antibioottirehua.

Siitä alkaen ei oikein kana tahtonut maistua, tai ainakaan vähään aikaan ei maistunut.. oli unohtunut välillä.



Kauniita unia kanaloista ja sikaloista :D  ..ensimmäisen haisee niin, että se vie tajun!

Esmerkix

#1511
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 30.12.12 - klo:20:56


En uskalla kirjoittaa tähän, että kuinka kauan meillä on varaa pitää mahdottomasti lemmikkieläimiä.. mitä nekin syövät? Aika moni omistaja alkaisi jakamaan ruokansa lemmikin kanssa :) Suomessa se ei taida olla niin mahdotonta, kuin USAssa.. siellä tuskin on taloa, jossa ei ole ainakin yksi koira.. omien havaintojen mukaan.

Mulla on kissa. Se on puhdas lihansyöjä (ja kalan). Syö kyllä aika vähän ja itsekin on osannut pyydystää, hiiriä ja lintuja. En tiedä mitä tästä elämästä tulisi, jos kukaan ei hiiri- ja lintukantojan harventaisi.

Kissan ja koiran ihminen on kesyttänyt omia tarpeitaan varten. Kissa piti haittaeläimet loitolla ja koira vartioi isännän unta ja auttoi metsästyksessä. Kaikissa vanhoissa viljamakasiineissa on kissanluukku. Kissa pesee itsensä puhtaaksi, jotta voisi tassutella likaamatta ihmisille tarkoitettua viljaa; samalla se poimii viljaa tuhrivat haittaeläimet parempiin suihin.

Liskoille, käärmeille ja papukaijoille/kanarialinnuille en keksi mitään hyötykäyttöä.

Posiella

Kun olin pieni, leikin sikojen karsinassa. Tein sioille ja lehmille heinästä kruunuja. Siat ravistelivat kruunut heti pois, mutta lehmät pitivät niitä kyllä kiltisti, etenkin Karjalasta tuotu ruskea lehmä oli juonessa mukana. Siat eivät haisseet. Sika on siistimpi eläin kuin lehmä. Se pitää karsinansa puhtaana. Ylimääräiset kissanpennut käytiin tappamassa tunkion takana. Niitä varten oli oma tappokivi, johon pää lyötiin. Joskus tappo ei heti onnistunut ja kissa juoksi karkuun. Silloin isä haki pyssyn. Luoteja ei tuhlattu, jos kivi teki tehtävänsä. Muistan, että yksi kaupunkilaistyttö halusi varta vasten tulla meille kissapentujen tappoaikaan. Meistä lapsista se oli outoa. Se oli meille luonnollinen välttämättömyys, ei mikään ihmettelyn aihe. Olen asunut kaupungissa siitä lähtien, kun täytin 18, mutta pidän itseäni tervejärkisenä niin kauan, kun  muistan, missä tunkiontakana olen kasvanut, lehmänsontaa varpaiden välissä. Kun muistan sen, niin tiedän, että pärjään vaikka missä olosuhteissa. Ei voi pudota korkealta ja tulen aina jaloilleni kuin kissa.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

.
Tyylejä on monia. Moni ei pysty edes laittamaan matoa ongenkoukkuun.
Kun kasvatin kaneja, ainostaan 2 kuuden hengen perheestä pystyi syömään niitä. Se oli hyvä homma.
Ei yhdestä kanista olisikaan riittänyt kaikille.

Amanda

#1514
Posi sanoi sen naulan kantaan. Hienosti kirjoitettu :)  
Kun maalta tulee ja on kasvanut kuin Peppi Pitkätossu niin pärjää, eikä putoa korkealta! '

Sikoja en ole koskaan nähnyt läheltä, mutta lehmiä kyllä ja hevosia. Ja pienenä Lampaita, kun olimme Nivalassa äidin mummun hautajaisissa, olin alle 10v. Ne heinäkuut heinäpellolla ovat ihania muistoja ja vielä tänä päivänä olen sitä mieltä, että nuotiolla keitetty kahvi on maailman parasta.. johtuukohan siitä, kun vesi kuumenee sillä hitaasti?  Kerran minut lähetettiin kotiin keittämään hernekeittoa illalla palaavalle porukalle. Se oli minun ensimmäinen keittoni ja onnistui ihan hyvin..  suurustaakin osasin sopivasti.
Jokunen vuosi sitten lopettivat punaisen pallojuuston valmistamisen Suomessa keneltäkään kysymymättä, aika paljon sitä taidettiin protestoida. Se on minulle pyhä ja sillä minusta tuli näin iso... eikun pieni  :D Vieläkin ostan sitä, mutta hollantilaista.

Tupla, lapsena ei ollut kynnys eikä mikään laittaa matoa koukkuun ja opetin sen pojillenikin, kun Suomessa käytiin. Kalamiehiä ovat, vaikka vuosiin ei ole ollut mahdollisuutta siihen enää.

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 31.12.12 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 30.12.12 - klo:18:40
:D

Jos ja kun kenttää laajennetaan ydinvoiman aiheuttamista vaaroista muihin asioihin,

Todellisempi vaara on kuitenkin kotieläinten aiheuttamat vaarat maapallolle ja ihmisen muuttAminen kasvissyöjäksi.


Tiistailta ja Greenpiisiltä jäi huomaamatta se, että esim. viljan osuus leivän hinnassa on vain 4%. Siksipä ensimmäiseksi pitäisi eliminoida jalostus, kauppa ja kuljetus pois.

Samoin sianlihassa teurastaja saa yhtä paljon rahaa kuin kasvattaja. Siitä vielä nappaa omansa kauppa.

Jos jokainen hakisi elävän sian sikalasta, saataisiin arvoketjusta pois teurastus ja kuljetus.
Sianlihaa saisi näin neljäsosa hinnalla.


Aamulla ajattelinkin, että jotain tuossa Brasilian esimerkissä on pielessä ja ettei se noin yksinkertaista ole. Maa tarvitsee valuuttaa muihin tarpeisiin ja siksi he vievät maasta maissia sen sijaan, että viljelisivät silläkin maalla jotain ihmisille syötävää.

Leipävilja ei muutenkaan kasva yhtä hyvin kaikkialla ja siksi USAsta on tullut maailman vilja-aitta. Varmaan tuovat Brasiliaankin vehnää sieltä ja vievät maasta maissia ,, jotain siihen suuntaan.
Greenpeace on tietenkin politisoitunut eikä aina korrekti,,. kaikkihan sitä harrastavat: ihmisille kerrotaan asiat niin, että se edistää omaa agendaa.
'


Posiella

Kaikille Oudoille hyvää uutta vuotta 2013, mukavaa loppuvuotta 2012 ja myöhästyneet rauhallisen joulun toivotukset!  :)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Positiivi - 31.12.12 - klo:18:52
Kaikille Oudoille hyvää uutta vuotta 2013, mukavaa loppuvuotta 2012 ja myöhästyneet rauhallisen joulun toivotukset!  :)

Kiitos!

Samoin sulle sinne lakeuksille!  :)



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Amanda

#1517
Kiitos ja samoin täältäkin Outomaan hengessä:

Uu'en vuojen ohojjeita

Ota käpy kenggästä.
Kaa'a vesi saappaasta.
Nosta ämpäri silimiltä.
Juo kuppis tyhyjäks.
Oo ilone, oo valone ja pulune.

Elä paa kättäs sirkkellii.
Elä puota kirvestä kinttuille.
Elä unoha kotis avvaimia.
Elä hukkaa annettuja syvämmiä.


Kaikkea toivomaanne hyvää ystäville täällä
tv. Tiistai

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 31.12.12 - klo:18:21
.
Tyylejä on monia. Moni ei pysty edes laittamaan matoa ongenkoukkuun.
Kun kasvatin kaneja, ainostaan 2 kuuden hengen perheestä pystyi syömään niitä. Se oli hyvä homma.
Ei yhdestä kanista olisikaan riittänyt kaikille.

Just noin. Maalla olen minäkin kasvanut 10-vuotiaaksi saakka, vaan en matoa voinut koukkuun laittaa. Kuvittele, että jättiläinen työntäisi suustasi sisään teräväkärkistä rautaputkea... hyi hirveää. Ongella olin kyllä, mutta aina joku muu laittoi madon koukkuun ja aina särjet sen söivät kertanäykkäisyllä. Kerran kun pikkutyttönä seisoin rannalla ongella ja vetäisin tapani mukaan tuulennopeasti ongen ylös vedestä, takanani seikoikin kaupungilaismies puku päällä ja ongenkoukku oli kiinnitetty hänen rintapieleensä. Yleensä ongenkoukkuni siimoineen löytyi yläpuoleltani puusta, mutta kertaa olin saanut oikein ison kalan koukkuun.


Sydämellistä uutta vuotta 2013 kaikille aivokuolleille haamukirjoittajalta!

Amanda

#1519
Vähän musiikkia..  kuulostaa hienolta, ei sanoja tarvitse ymmärtää..



http://www.youtube.com/watch?v=kylr8RrLMmk

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä