Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 58 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poison


Amanda



Siis hanurista eikä "hanurista" ?  Laitanpa jonkun aseman Lumiaan soimaan, tämä nykyteknologia..

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 21.06.14 - klo:09:39

Kopekista minulla ei vielä oikein ole mielikuvaa ja jos se todella on pieni kuoleva paikkakunta niin voi hyvinkin olla, että sosiaalinen tilanne on "haasteellinen", ei siihen välttämättä muita rotuja tarvita.

Kopekista minulla on tuntumaa joiltain toiseltakin foorumilta.

Kopek on ihan Jees tyyppi, asiallinen ja tietäväinen. Hän ei liiemmin riuhdo taikka revi koko keskustelua missään ketjussa aivan  palasiksi, niinkuin joillakin on tapana. Kopekista on vaikea sanoa, onko mies, taikka nainen. Kopek= Kopek, eikä siis Kopeekka.

Senverran tuohon Kopekin näkemyksiin niistä paikkakunnista mihin korkeasti kouluttautuneet, esim ATK-alan tms. erirtyisosaajat haluavat asettautua, niin onko Suomessa sellaisia paikkakuntia enää ylipäänsä ollenkaan ?

Esim Salo ja Oulu, NOKIA on pyyhkäissyt työttömiä maantielle ison liudan, voiko mihinkään enää luottaa, asuntovelkaa on, eikä vastaavaa hommaa helposti putkahda esiin.

Itse olen oman onneni seppä, herra ja hidalgo, kehottaisin muidenkin nuorten tekemään sitä muutakin duunia, siis "yrittämistä" vaikka sillä ei juurikaan sillä hetkellä olisi sen suurempaa MEDIASEXIKKYYTTÄ.

-Tyhjästä oon aloittanu, sanos Kokemäen Uunokin, mutta nyt on kaks miljoonaa velekaa

Suti

Alkaa olla niin erikoistuneita ammatteja että töitä ei ole joka kaupungissa.
Muistan erään kaverin Helsingistä, joka olisi lähtenyt Keski-Suomeen töihin jos olisi saatu muijallekin töitä. Muija oli radioaktiivisten aineiden kemian asiantuntija, taisi olla tohtori.
Ei tullut silloin muuttoa.

Karkeasti yleistäen: korkeasti koulutettuja ei sivukylillä ole kuin lääkäri jos on. Ja erikoistuneet ovat suurissa kaupungeissa. Kyllä siinä siilautuu heikommin koulutetut pikkukylille ja sitä kautta myös ongelmat.
päivä kerrallaan

Kopek

Lisään tähän nyt vielä netistä poimittuja lukemia mainitsemastani kunnasta, jotta en tule puhuneeksi aivan omiani. Se, että erityisoppilaita on ikäluokissa tavallista enemmän, voi selittyä näin pienissä oppilasmäärissä pelkällä sattumalla. Jos koulussa aloittaa neljä ekaluokkalaista, joista kahdella on jokin ongelma, saadaan hurja 50% lukema erityisopetusta ja tukitoimia vaativista oppilaista. Jos opettaja on tekemisissä pelkästään tällaisten oppilaiden kanssa, hänelle saattaa muodostua vääristynyt kuva siitä, mikä on tilanne koko maassa.

Vuosina 2000-2013 kunnassa syntyi 129 ja kuoli 406 henkilöä, joten "väestötappiota" kertyi 277 henkilön verran. Samoina vuosina kuntaan muutti 1155 ihmistä, ja kunnasta pois muutti 1236 ihmistä, joten "muuttotappioksi" tuli 81 henkilöä. Yhteensä väestön väheneminen oli 358 henkeä, mikä on 21,5 % kunnan tämänhetkisestä asukasluvusta. Maahanmuuttoa kuntaan ei ole suuntautunut kuin satunnaisesti muutaman henkilön verran, lähinnä venäläisiä ja virolaisia. Jos väestökehitys jatkuu samanlaisena kuin mikä se on ollut 2000-luvulla, kunta lakkaa ennen pitkää olemasta. Rippeet liitetään jonkin kaupungin sivukyläksi. Harvat jäljellä olevista asukkaista pääsevät tällöin nauttimaan kaupungin palveluista kuten lappuliisojen sakotustehoiskuista (tällaisen odottamattoman yllätyksen monet liitoskuntien asukkaat ovat saaneet kauhukseen kokea, kun kunnasta on tullut osa kaupunkia, ja kaupungin järjestyssäännöt ja pysäköintiohjesäännöt koko ankaruudessaan on saatettu voimaan).

Edellä esitetyt luvut ovat peräisin Suomen Kuntaliiton "kunnat" -sivulta. Muuttoliikettä kuvaavissa luvuissa voi olla muutaman henkilön virhe suuntaan tai toiseen, koska otin lukemat taulukosta, jossa joutuu hieman arvailemaan oikeaa lukemaa. Syntyvyys- ja kuolleisuusluvut ovat pienempiä ja käyrät siten tarkempia, joten näissä luvuissa on korkeintaan huolimattomuusvirheitä. Suuruusluokaltaan luvut kuitenkin ovat oikeita.

Kunnassa on syntynyt tänä vuonna kolme tyttölasta. Viime vuonna syntyi neljä lasta, ja toissa vuonna ennätysmäärä 13. Sitä edellisinä vuosina syntyneitä oli 8, 6, 3, 4, 3, 5, 6 ja 8. Jos "ekaluokkalaisia" aloittaa kolme tai neljä, ylisuuri luokkakoko ei ainakaan ole ongelma. Kaikki kunnan kyläkoulut on lakkautettu jo vuosia sitten.

Edellä olevista luvuista kunnan nimikin pienellä vaivalla selviää, mutta jos se kirjoitetaan tänne, tiedon julkaiseminen rajoittaa joltakin osin sitä, millaisia mielipiteitä voin esittää. Pienessä kunnassa ihmiset tunnetaan.


karpalo

 Näin se vaan on, vähän tälläinen on maku.

Pikku-ipanallakin, siis kuopuksemme 38 v. hällä näyttää olevan tekemistä, että mihin asettuu.

Sitten nää korkeasti koulutetut kaksi vanhempaa mukulaa, toinen DI, toinen joku Maisteri, niin ei heilläkään näytä aina kaikki menevän ns. "putkeen"

Vähän tuntuu siltä, että voisko iskä auttaa taas jossakin  ?

Ja mikä ettei auteta, lapset ovat lahja, muistan kun äitikin auttoi minua silloin  kun oli pikku ipana.

Äiskä pyyhki nokan rää´ästä. Äiskä neuloi, olikohan signer, taikka vanha husgvarna ompelukone, meillä oli molempia, niin äiskä neuloi, kun olin n. 6-7 v. minulle taskut urheiluhousuihin

(Urheiluhousut äiskä teki isäni talvitakin silkkivuorista, (isä kuoli sodissa saamiensa vammojen seurauksena v.1951) pyynnöstäni  äiskä teki vielä V-leikkaukset sivuille puntteihin, se oli Extraa, muistan aivan hyvin, muilla saman kadun pojilla ei ollut yhtä hyviä housuja)

Sen jälkeen mulla on ollut aina Käteistä, jos ei housuntaskuissa enää, niin sitten noin niinkuin muuten. Perseaukisuutta kauhistelen syvästi.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Kopek - 21.06.14 - klo:12:24


Kopekilta taas aivan mahtava, siis asiapitoinen postaus.

Nyt jää mietittäväksi mistä kunnasta on kyse ?

Kukahan arvaa/tietää ensimmäisenä ?

kromi

Tuossa Kopekin kirjoituksessa oli sitä tuttua helposti omaksuttavaa ja asiapitoista tekstiä, jota kyseiseltä kirjoittajalta on tullut tavaksi odottaa.

Kuntaa en viitsi mainita, otin sen kyllä selville. Utelias kun olen.

Juuli Hukkaskukka

.
Minulle tuli taas kirjoitusvirhe. Olisi pitänyt olla rUotuun ekiä rotuun. Sorry.
.
reino & aino hukkanen

sniper

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 21.06.14 - klo:13:06
.
Minulle tuli taas kirjoitusvirhe. Olisi pitänyt olla rUotuun ekiä rotuun. Sorry.

Näitä höysteitä eli kirjoitusvirheitähän nyt sattuu jok'ikiselle immeiselle sillontällön.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä