Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ihannefoorumia kehittämään

Aloittaja pensador, 18.01.08 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Posiella

MITEN LUOMME ENNUSTETTAVUUDEN ILMAPIIRIN OUTOMAAHAN?

Tällaisen systeemin tulevaisuutta on erittäin vaikeaa ennustaa. Kuten pisteiden etäisyydet, myös virheet tiedoissamme kymmenkertaistuvat tasaiseen tahtiin. Jos esimerkiksi tunnemme systeemin alkutilan kymmenenen desimaalin tarkkuudella, niin huolimatta siitä, kuinka tarkasti onnistumme ratkaisemaan systeemin tilan muutosta kuvaavat yhtälöt, me tunnemme tilan kymmenen tuollaisen hetken päästä vain ykkösen tarkkuudella. Mitä kauemmaksi tulevaisuuteen haluamme ennustaa, sitä tarkemmin meidän tulee tuntea nykyisyys ja vaadittava tarkkuus kasvaa eksponentiaalisesti ennustusvälin suhteen.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

Posii!!

Säähän matkin mua, ihan selvästi. Tosin kirjotit vaan paljo viksummin, oothan sää käyny mua enemmän koulujakin, eli ei mikään ihme!    :D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Täällä minä suuressa viisaudessani sirtelen oikean etusormeni voimalla pieniä, pyöreitä 5 mm kiviä kasoihin, joissa kussakin on kaksitoista tusinaa eli kaksitoista kahdentoista kiven kasaa. Tässä siirtelyni lomassa ehdin kyllä jakaa viisauttani sinnekin päin. Vassokuu!

THL tiedottaa

Kiitos, kiitos!   :)

Mihinkäs me jäimmekään, niin, pohdittiin sitä, voiko tulevaisuutta ennustaa ja totesimme, että ei voi. Hyvä kun olisimme edes selvillä menneistä... niistäkin riidellään niin hitosti. Vaikkapa näistä 90 vuoden takaisista. Kukaan ei vieläkään tiedä edes sen sodan nimeä.

---------
Nyt jään pohtimaan, mitä ihmeen kivileikkiä sää oikeen siälä teet...
.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Stara"

Tarvitaan määrätty määrä "tyhmiä", että itsensä viisaaksi tunteva saa egolleen tyydytystä.

Namaste!

Kiitos, stara!     :lol:    :lol:  

.

Niin, tuo asenne saattaa pilata koko jutun. Mehän tiedämme että ketjun on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki ja yksi omena voi mädättää koko korin. Mutta määrätty määrä lenkkejä ja omenoita - voi meitä poloisia. Seura tekee kaltaisekseen.  :oops:

.

Rape hoi, lainasin vain sinun lempisanaasi, joka on "tyhmä".
Tässä yhteydessä sana "tyhmä" ei siis varsinaisesti tarkoittanut sanaa TYHMÄ sen perinteisessä tarkoituksessa. Minä viittasin sanalla"tyhmä" jostain asiasta tietämättömään henkilöön, en lainkaan älyllisesti vajaalla kapasiteetilla varustettuun henkilöön, josta muuan se jo tuossa ansiottomasti ehti ilakoimaan itseensä viitaten.

LainaaEi puhuta ihmistä tai hänen mielipiteistään vaan puhutaan tekstinmuodotuksenprosesseista. Ilman sitä kehitys ei ole mahdollista vaan aina kritiiki kohdistuu ihmiseen ja hän puolustautuu ja lukkiutuu. Hänelle tulee paha mieli. Siis opetellaan kirjoittamaan me-hengessä: meidän foorumi, meidän mielipiteet, meidän tiedot.

Tekstinmuodostusprosessi on verrannollinen ihmisen kirjalliseen ilmaisukykyyn. Ei kaikilla ole kykyä ilmaista ja eritellä ajatuksiaan kirjoittamalla yhtä hyvin kuin esim. keskustellen kasvoista kasvoihin. Kyse on aina mielipiteistä, oli ne sitten ilmaistu puutteellisemmin taikka paremmin. On hyvä opetella kirjoittamaan loukkaamatta tahallaan muita, ja siihen kyllä oppii äkkiä ellei erityisemmin pidä riitelystä. Sitä voidaan myös vaatia.

Me-hengessä kirjoittaminen on tietenkin opettelemisen arvoinen asia, mutta "meidän tiedot ja meidän mielipiteet" -käsitettä ei ole olemassa täällä. Tiedot ja mielipiteet eivät ole kollektiivinen omaisuus foorumilla joka ei edusta mitään sitä ylläpitävää tahoa.

LainaaJos haluamme täydellisyyttä, silloin asioiden pitää olla ennustettavia. Muuten prosessia ei voi ohjata.
Kaikki yllätykset pilaavat täydellisyyden tavoittelun ja tehokkaan polun ihanteisiin.

No ei.
Et voi soveltaa kenenkään henkilökohtaisiin ominaisuuksiin mitään määrättyä prosessia ohjaamalla. Jokainen voi sen vain ja ainoastaan itse tehdä, ja silloinkin aina omasta vapaasta tahdostaan silloin kun hän itse katsoo siitä olevan hänelle jotain hyötyä tai mielihyvää. Eli tässä tapauksessa on kyseessä ystävyys ja halu kommunikoida. En minä tänne tule siksi että kuulisin mitä esim. sinä tiedät katujen laitosta tms. vaan siksi että minua kiinnostaa mitä sinulle ja muille täällä kuuluu ja mistä te tykkäätte jutella. Ne kuulumiset voi silti lukea tekstin takaa, vaikka puhuisittekin jostain vallan muusta. Joskus joku asia kiinnostaa, joskus taas ei yhtään. Minua kiinnostavat ihmiset, eivät niinkään asiat.

LainaaSiis, ensimmäinen tehtävä: MITEN LUOMME ENNUSTETTAVUUDEN ILMAPIIRIN OUTOMAAHAN?

Kun sen olemme saaneet aikaan, tietojemme, kokemuksemme ja ennustettavuuden avulla on keskustelu ihan helppo ohjata täydellisyytteen. Tämän varmistaaksemme kannattaa tehdä laadunvarmistusstrategia. Mitä sitten tehdään jos homma lipeää hanskasta.

Moderaattori=laadunvalvoja...?

LainaaTällainen suunnittelu on ollut suuri menestys laatujärjestelmissä 1990-luvulla. Kyllä me pystymme siihen.

Joo, niin on.  Olen tuon tuote/laatukehityksen tulosta ja  jatkuvan valvonnan alla työpaikallani ja teen ennusteita ja pikatuloksia saadakseni jo ennalta johdolle tietoon lukuja joita ei ole vielä olemassa ja asioita mitä ei ole vielä tapahtunutkaan. Arvaa kaksi kertaa kiinnostaako minua tuo asia omalla vapaa-ajallani ja oman keittiöni nurkassa olevan pienen tietsikkapöydän takana? En halua olla ennustettava enkä ennustettavissa. Olen sitä joka tapauksessa oman historiani ja persoonani takia, ja jokainen täällä jo tuntee suunnilleen mitä ajattelen ja millainen ihminen nikkini takana on. Mutta jos minulta vaaditaan muuta kuin ihmisiksioloa täällä, niin en ole silloin kiinnostunut toimimaan oletusten mukaisesti vaan muutun mieltään osoittavaksi kakaraksi ja alan osoittamaan mieltäni. Työmaallani en voi nin tehdä.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Stara"

...jos minulta vaaditaan muuta kuin ihmisiksioloa täällä, niin en ole silloin kiinnostunut toimimaan oletusten mukaisesti vaan muutun mieltään osoittavaksi kakaraksi ja alan osoittamaan mieltäni. Työmaallani en voi nin tehdä.

Ihan samaa mieltä!     :)

-----------
Olinko mää nyt sitten niin perin tyhmä, etten huomannut niitä lainausmerkkejä....     :cry:

.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "se"
Olinko mää nyt sitten niin perin tyhmä, etten huomannut niitä lainausmerkkejä....     :cry:
.

Eikun sää et vaan huomannu niitä kun ihmettelit tuota Posin pörisevää kärpästä  :wink:
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Posiella

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Posi"[

Mielipiteeni ovat nykyään vain kärpäsenkakan kokoisia.]

Se vasta on iso riesa, sellainen mielipide. Kirkkaassa ikkunassa (=ihannefoorumi) kärpäsen kakkaa. Hyi perkele...en muuta sano.

Ennen Posi oli niin fiksu ja nyt se vaan haluu kakkia kirkkaisiin paikkoihin ja lamppuihin.

(meneekö posi tähän kärpäspaperiin)
.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Posi"
Lainaus käyttäjältä: "se"Nyt jään pohtimaan, mitä ihmeen kivileikkiä sää oikeen siälä teet...
.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:FhNlukWGOnMNXM:http://www.danceshoesonline.com/images/preciosaGP.jpg

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:eHX6vS8QWM30FM:http://img.alibaba.com/photo/12215800/Flat_Back.summ.jpg

Jaa, että tollasia...    :shock:

Niinku näkyyki, oon ihan vihree kateudesta...     :cry:

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä